Petr_J
Předmět příspěvku: Re: Kolejiště Poustevna 80x315cm TTPříspěvekNapsal: úte 10 říj, 2017/17:01:52
Offline
Registrován: stř 20 úno, 2008/8:33:50
Příspěvky: 170
Bydliště: Brno
Ahoj, LK200 mám na kolejišti dva a taky jsem se s nimi něco natrápil. Pokusím se popsat, k jakému jsem došel závěru po dost zdlouhavém bádání. Vlak vjíždí do úseku zapojeném přes LK200 ve dvou možných stavech. Buď je polarita v kolejích opačná – na styku úseků je detekován zkrat a modul přepne, aby byla polarita shodná. Zde žádný problém nenastane. Nebo je polarita úseků shodná a zde nastává pro LK200 problém. Uvažuji, že v jednom úseku je napětí, které dodává centrála do kolejnic, kdežto v druhém je napětí sníženo, díky odběru vlaku, který se v tomto úseku nachází. Když loko/vlak tyto úseky propojí, dojde vlastně přes lokomotivu ke spojení dvou zdrojů napětí, na kterých je i když nepatrně, ale přesto rozdílné napětí. No a mezi těmito zdroji začne protékat vyrovnávací proud, který je LK200 vyhodnocen jako zkrat a proto přepne. Bohužel v tomto případě na opačnou polaritu, což vyvolá zkrat a centrála vypíná.
Problém jsem nakonec vyřešil snížením citlivosti LK200 a to výměnou rezistoru ve „vyhodnocovacím obvodu“ LK200. Původní hodnotu si již nepamatuji, novou jsem metodou pokus-omyl zvolil 2k2. O který rezistor se jedná, můžeš vidět na obrázku (je to ten ne SMD

), jen podotýkám, že touto úpravou přijdeš o záruku. Mě po úpravě oba moduly pracují spolehlivě už několik let.
Přílohy:
S přílohou nemůžu sloužit, nejde mi vložit. pohledat u Petr J