Zkrat po zašterkování

Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek

Zkrat po zašterkování

Příspěvekod Honzaziky » pon 09 led, 2023 8:42 pm

Ahoj, zdravím všechny modeláře. Ve stavbě modelové železnice jsem naprostý amatér. Stavím od Vánoc,kdy kluk dostal hromadu věcí PIKO, velikosti N s doklady od koupě v ruce 1974.
Předevčírem jsem začal se štěrkováním. Aplikoval jsem lepidlo a s klukem. Jsme šli zkoušet cca po 24 hodinách, musím ale přiznat,že místy lepidlo nebylk ještě zcela suché. Mašina kolejištěm projela myslím že 2x kolem dokola. Zastavila a konec. K dispozici mám jen obyčejnou zkoušečku, to size vím že se jedná o zkrat,ale za boha se mi nedaří přijít na to,kde zkrat vzniká.
Honzaziky
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 09 led, 2023 6:14 pm

Re: Zkrat po zašterkování

Příspěvekod Honzaziky » pon 09 led, 2023 8:43 pm

Hlavně mi to nejde do hlavy,jak je to možné.. jak kdyby snad ten štěrk byl vodivý. Dnes už je vše suché,ale zkrat tam je furt. Přívod do kolejí mám na dvou místech, jedno z nich bylo již pod štěrkem, to jsem opět vyšťoural,jestli ke zkratu nedochází tam a druhé místo přívodu je ještě čisté. Obávám se , že to bude v nějaké z výhybek,ale stejně mi to nejde do hlavy,jak je možné,že nejdříve mašina projede a pak vznikne zkrat, který ani po úplném zaschnutí lepidla nezmizí.
Honzaziky
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 09 led, 2023 6:14 pm

Re: Zkrat po zašterkování

Příspěvekod Honzaziky » pon 09 led, 2023 8:43 pm

Nemáte někdo prosím tip,jak to místo nalézt? Kdybych měl všechno rozdělávat a postupně rozpajet jednotlivé díly kolejí, bylo by to asi horší než na samém začátku stavby. Předem děkuji za každý váš tip
Honzaziky
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 09 led, 2023 6:14 pm

Re: Zkrat po zašterkování

Příspěvekod Zlámalík » pon 09 led, 2023 8:56 pm