Zlámalík píše:Přiznám, že jsem po první třetině odpadl, mám ale pár poznámek:
- mezery mezi vozy, mouchy: no sorry, zasmál jsem se. Tak snad existuje klopný obvod (časovač)
Předesílám, že moje zapojení má mouchy!
Nepřestávají mě překvapovat lidé, kteří si přečtou jen část článku, ale už k němu mají několik výhrad. Jistě, kritizujte si, co chcete a jak chcete, mě to nerozhodí. Jenže kdybyste si přečetli článek celý, je v něm všechno, s čím polemizujete. Pokud ne, dotazy mi nejdou cizí. Mně už čím dál více připadá, že lidé sice umějí číst, ale často nepochopí smysl psaného textu.
Ale jinak jsem rád, že ses zasmál, je to zdravé.
Bohužel v tomto případě se směješ vlastní dejme tomu "neznalosti". V některých výstražnících AŽD u elektronických PZZ opravdu nějaký optický prvek sleduje přímo rozžhavené vlákno žárovky a v případě např. kapky vlhkosti nebo pavouka, který se ubytoval právě před čidlem, vyhodí elektronika na displeji číslo poruchy.
O hlodavcích, kterým chutná izolace vodičů, bych mohl psát romány. Někdy ta elektřina tu myš zabije a občas dá velkou práci tu smrdící zdechlinu najít.
Já jsem tehdy postupoval takto:
1. zadal jsem si požadavky
2. snažil jsem se vymyslet, jak by se to dalo realizovat
3. postavil jsem funkční prototyp na stole
4. oženil jsem se (šťastně!!!)
5. všechno jsem zboural
Dnes si spousta techniků myslí, že všechno dožene nějakým softwarem. Pak se všichni náramně diví, že jim boeingy padají jak hrušky a autonomní řízení aut zabíjí lidi.
Existence klopných obvodů je mi kupodivu známa. Ale to je právě ten švindl - vlak už tam není nebo stojí. Samozřejmě v našem případě je to naštěstí jen model a nikoho to nezabije.
Doufám, že jsem nikomu nerozšlapal bábovičky...