od HonzaM » stř 09 úno, 2022 11:05 am
Rozhodně je dobré to rozdělit, jeden zdroj jen pro trakci, druhý jen pro příslušenství. Výhodné je použít centrálu poskytující vedle DCC napájení pro koleje také LocoNet pro ovládání příslušenství i příjem zpětného hlášení. Problém je, že na trhu chybí výhybkové dekodéry a servodekodéry. Asi bych v Tvém případě doporučil tu centrálu Z21 ponechat jen jako zdroj DCC pro ovládání příslušenství (určeného pro ovládání příslušenství) a jinou centrálu jen pro trakci. Pro příslušenství určitě samostatný zdroj 12 V. Pro větší kolejiště pak jeden nebo dva boostery pro trakci. Jak píšou BohoušP, zlámalík i zdeno, je vhodné, aby výstup DCC jedné centrály nebyl používán pro trakci i pro ovládání příslušenství, aby v případě zkratu na kolejích zůstala možnost například přehodit výhybku na níž došlo ke zkratu "říznutím" a vlak mohl pokrařovat v jízdě. Nectností centrály DR5000 je, že v případě zkratu na kolejovém výstupu vypadne i napájení včetně Loconetu, lze to ale obejít použitím boosteru DR5033, který umožňuje přenos informace o přerušení centrále nepředávat, zkrat na kolejišti napájeném z boosteru proto možnost ovládání příslušenství neomezí. Dobrým (ale poněkud nákladným) řešením by byla centrála DR5000, jejiž DCC (kolejový) výstup by byl používán jen pro ovládání dekodérů které jinou možnost nemají, koleje napájet z boosteru (boosterů) ovládaných LocoNetem, na centrále by pak byly k dispozici vstupy pro detekci obsazení LocoNet, S88 i R-bus. Nadále by bylo možné třeba Multimausem nebo mobilem nebo tabletem ovládat jízdu vozidel i příslušenství.