Stránka 1 z 1

Hledání zkratu v lokomotivě

PříspěvekNapsal: ned 21 bře, 2021 10:07 pm
od Rocky_MK
Ahoj,
doufám, že nezakládám duplicitní téma, když jo, tak se nad to prosím povzneste.

Chci se zeptat, jaký je zhruba odpor vinutí elektromotorku v lokomotivách? Mám ve své TT 810 pětipólový motor neznámé značky (výrobce pojezdu p. Pavel Bártek), naměřil jsem něco mezi 30 - 50 ohmy (hodnota se neustálila) a ačkoliv se mi to zdá v pořádku, chci se zeptat, jestli je to plus mínus normální hodnota anebo příliš malá.
Teď jsem si nechával u Zejmiho osazovat dekodér pro trakci a osvětlení PeLi a ačkoliv dodnes vše fungovalo bez problémů, dnes jsem do světlometů zalepoval světlovody, večer jsem slavnostně osadil zpět spřáhla, nasadil kastli, umístil model na kolej a hned zkrat. Na koleji nic není, jiný model jezdí OK.
Na podvozku nikde nic, vše jsem zkontroloval a profoukl, jestli mi někam někde nezapadl kus nějakého vodivého bordelu. Teoreticky mi mohlo zatéct trochu vteřiňáku do desky s čelními a koncovými LED, ale nezdá se mi, že by zaschlý vteřiňák byl vodivý a navíc, zkrat nastává hned po přiložení na kolej, i když mám na Multimausu světla vypnutá a trakci na středové (stop) hodnotě.

Je mi jasné, že to může být kdekoli, ale i tak, umí mi někdo poradit či navést...? Děkuji :)

Re: Hledání zkratu v lokomotivě

PříspěvekNapsal: pon 22 bře, 2021 8:52 am
od BohousP
Pokud máš zkrat i při vypnutém osvětlení a motorku, tipoval bych někde mezi sběrači a dekodérem. Lepidlo je nevodivé. Takže konektor dekodéru, vodiče, plíšky atd.

Re: Hledání zkratu v lokomotivě

PříspěvekNapsal: pon 22 bře, 2021 9:28 am
od Tomas Lebeda
Mám M153 postavený na stejném pojezdu s univerzální deskou od p.Zajíce (ESPečky) a dekodérem Lenz Standart+ V2.
Řešil jsem velmi podobný problém, kdy při postavení vozu na koleje došlo k detekci zkratu a odpojení centrály.
Problém se objevil až po nějaké době od sestavení, z počátku vše fungovalo v bezvadně.
V mém případě byl problém v dekodéru. Po výměně za nový dekodér vše funguje jak má.

Re: Hledání zkratu v lokomotivě

PříspěvekNapsal: pon 22 bře, 2021 10:00 am
od Pavel 152
Nezkratuje Ti pružinka spřáhla? Teď momentálně nevidím pl. sp. Peli
Pavel

Re: Hledání zkratu v lokomotivě

PříspěvekNapsal: pon 22 bře, 2021 10:19 am
od Pavel 152
Ještě jedna rada, dej to na analog(máš desku určitě s paticí) a zkus zda to jede. Jede li, hledej chybu jinde.
Odpor jsem zkusil a nejde mi mým levným měřákem změřit. Teď nevím jaký jsem tam dal motor, stříbrný Motrax bere 40-50 mA. Černý noname bere 70 mA(je silnější moment)
A neotočil jsi nápravy? Nedotýká se pl. spoj pláště motoru? Je spojen vodivě s dvojkolím přes hřídelky.
Pavel

Re: Hledání zkratu v lokomotivě

PříspěvekNapsal: pon 22 bře, 2021 8:55 pm
od Rocky_MK
Jsem vůůůůl :oops: opravdu jsem měl otočené dvojkolí. Děkuji všem za rady.

Re: Hledání zkratu v lokomotivě

PříspěvekNapsal: ned 11 dub, 2021 7:03 pm
od Davca
Zdravím,
snad jen jako příklad k těm odporům ... ihned po umístění nového modelu stroje ř.312 od fy. Tillig na koleje docházelo u centrály z21 k indikaci zkratu. U druhého kousku nikoli, takže následovalo měření odporu u obou modelů. Model "vyhazující" napájení DCC to měl za 172 Ohmů, model jezdící za 1 550 Ohmů.

David