Stará elektrotechnika a současné mašiny
Napsal: pát 25 pro, 2020 9:31 pm
Omlouvám se předem za laický dotaz.
Chtěl bych si s potomky zkusit postavit klasický BTTB elektromechanický autoblok (naposledy jsem ho stavěl v šesté třídě na ZŠ a strašně mě to bavilo) - mírně modifikované zapojení A + D z katalogu 1980
https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?poz=46&kat=1980
https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?poz=47&kat=1980
A teď k tomu dotaz: Trafo FZ1 musí mít pro správnou funkci autobloku propojené kontakty 12V= a 16 V~ (ten malý zelený vodič). Někdo mi ale říkal, že těch střídavých 16 voltů může poškodit tištěné spoje a součástky v DPS moderních mašin. Nerad bych to riskoval, vzhledem k tomu, že nová deska stojí cca pětikilo - a kdoví jestli, bych třeba sehnal nové desky k mašinám, co se už nevyrábí (ROCO). Máte s tím někdo zkušenosti? Díky.
Chtěl bych si s potomky zkusit postavit klasický BTTB elektromechanický autoblok (naposledy jsem ho stavěl v šesté třídě na ZŠ a strašně mě to bavilo) - mírně modifikované zapojení A + D z katalogu 1980
https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?poz=46&kat=1980
https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?poz=47&kat=1980
A teď k tomu dotaz: Trafo FZ1 musí mít pro správnou funkci autobloku propojené kontakty 12V= a 16 V~ (ten malý zelený vodič). Někdo mi ale říkal, že těch střídavých 16 voltů může poškodit tištěné spoje a součástky v DPS moderních mašin. Nerad bych to riskoval, vzhledem k tomu, že nová deska stojí cca pětikilo - a kdoví jestli, bych třeba sehnal nové desky k mašinám, co se už nevyrábí (ROCO). Máte s tím někdo zkušenosti? Díky.