Mám na kolejišti instalovanou již 6 let točnu Fleischmann 6152C a ovládám digitálně přes jejich ovladač 6915. Zpočátku to docela šlo, zaseknutí bylo jen občas, někdy také nebyla kolej přesně na výjezdu a došlo k vykolejení. V poslední době se ale zasekávala stále častěji. Myslel jsem, že je nějaký problém s motorem, tak jsem zakoupil nový díl včetně převodovky. Bohužel to ale dopadlo stejně. Po několika sepnutích zůstane na pozici a dál se nehýbe, jen hučí elektromagnet, ale nesepne se spínač a tím pádem se motor nerozjede. Po sepnutí manuálně šedou páčkou se pohne, ale za chvíli totéž. Prostě jakoby nedokázala cívka pohnout tím hejblátkem a odaretovat a sepnout motor. Dělá to s instalovaným mostem, ale méně často i naprázdno s pohonem na vytaženém výjezdovém dílu. Testování provádím tím jejich manuálním ovladačem, protože digitál to nedává. Točna není křivě, ani žádný jiný viditelný problém tam není, mostem lze manuálně otáčet bez drhnutí (při zasunutém pohonu dovnitř). Fakt je, že neduhem této točny je to, že dílce jsou nacvaknuté a mají určitou tendenci se vychylovat. Celý převodovkový díl s motorem je na pružině, takže by měl případné minimální nerovnosti v dílcích eliminovat (žádné ale nevidím ani při doteku rukou necítím).
A ještě jsem při dlouhém testování zjisti jednu divnou věc - motor se sepnutým elektromagnetem běží citelně pomaleji, než ve fázi, kdy je elmagnet vypnutý, tzn. jak se po vybuzení po nájezdu na pozici elmagnet vypne, motor ožije a zrychlí. Cívka ubírá napětí, to je jasné, ale je to tak citelnéi u ostatních? Zdroj je 16V AC/50VA (Roco 10725), ten má síly dost, kabeláž originál.
Chtěl bych poprosit někoho, kdo podobný problém zaznamenal, resp. zjistil příčinu, o radu, protože s tím zápasím již rok a vypadá to, že nakonec budu muset otáčet manuálně a moc mě to mrzí.
Děkuji.