Stránka 1 z 2

Napájená srdcovka zkratuje

PříspěvekNapsal: pon 15 čer, 2020 1:26 pm
od Tomáš10
Problém je na tomto obrázku -

Obrázek

Při najetí na srdcovku označenou červeně loko zastaví, na z21 Start bliká dioda červeně.
Ostatní výhybky přejede v pořádku.

Žluté jsou izolované spojky,
zelené šipky na MP1 jsou již přehazované dráty, ale dělá to u všech kombinací - snad -,
protože už v tom mám guláš, co a jak bylo zapojeno.

Kdyby náhled nefungoval, obrázek je na

http://www.papirove-modely.cz/velkynahled/368357

Díky.

Re: Napájená srdcovka zkratuje

PříspěvekNapsal: pon 15 čer, 2020 2:02 pm
od MiG
Při najetí z kterého směru? Ze všech tří?
A co to dělá, když se zelený drát odpojí a přitlačí na kolejnici před přiléhajícím jazykem?

A šedý s červeným jsou připojeny z kolejnice u opornice (nebo jazyků) příslušné výhybky?

Re: Napájená srdcovka zkratuje

PříspěvekNapsal: pon 15 čer, 2020 7:47 pm
od Tomáš10
Díky,
tady jsou odpovědi na otázky :

http://www.papirove-modely.cz/velkynahled/368368

http://www.papirove-modely.cz/velkynahled/368370

1.- Při najetí z kterého směru? Ze všech tří?

Po trase té modré čárky to projede oběma směry, při jízdě jinam je na té červené srdcovce zkrat.

2.- A co to dělá, když se zelený drát odpojí a přitlačí na kolejnici před přiléhajícím jazykem?

Zelený - srdcovka- jsem odpojil z MP1 a druhý konec, připájený zespodu na srdcovku, nastavil tak jak je na obou snímcích - konce jsou ty zelené šipky.

Přiložením na kolejnici u konce té šipky ani na sousední kolejnici (levá i pravá) se to nespravilo, při průjezdu je na srdcovce pořád zkrat.

3.- A šedý s červeným jsou připojeny z kolejnice u opornice (nebo jazyků) příslušné výhybky?

Celkové schéma vidíš, mám 2x přípojné body, ze kterých je natahán přívod ke všem MP1 i k napájení všech kolejových prutů. Také k dekodéru Kuehn WD10.

Kdyžtak se ptej, budu se snažit.

Re: Napájená srdcovka zkratuje

PříspěvekNapsal: pon 15 čer, 2020 8:07 pm
od MiG
Aby ta spojka fungovala, musíte mít polaritu těch dvou hlavních směrů odspodu nahoru +,-,+,- (nebo -,+,-,+).

Při pohledu zdola, co napájí vodiče v levém horním rohu, že mají obráceně polaritu, než ty, co jsou v pravém horním rohu?

Jestli jde o dva nezávislé ovály (nebo jeden "sešlápnutý") musíte pro jízdu přes spojku "sladit" polaritu přepnutím obou kolejnic jedné strany současně.
V případě "sešlápnutého" oválu pak musíte přidat ještě dvě oboustranná přerušení

Re: Napájená srdcovka zkratuje

PříspěvekNapsal: pon 15 čer, 2020 8:41 pm
od PaMi
Tomáši, máš k dispozici voltmetr?

Re: Napájená srdcovka zkratuje

PříspěvekNapsal: pon 15 čer, 2020 8:57 pm
od D
Tomáš10:
Nesnažíš se náhodou na tomto nebo podobném ovále vpravo dole spojit protichůdné větve a udělat z nich smyčku?

Pokud ano, čím obracíš polaritu kolejí ve smyčce?

Srdcovka ve smyčce se totiž nemusí přepínat samostatně, přepíná se s polaritou smyčky. Výhodné je přepínat polaritu smyčky pomocí relé navázaného na přestavník výhybky, v nouzi i samotným přestavníkem.

(Kontakty přestavníku na rozdíl od relé nemusejí chodit úplně synchronně, což může způsobit mžikový výpadek proudu ve smyčce, při špatném zapojení mžikový zkrat.)

Re: Napájená srdcovka zkratuje

PříspěvekNapsal: pon 15 čer, 2020 9:11 pm
od HonzaM
Problém zřejmě není způsoben srdcovkou, ale opačným připojením napájení dvou části kolejiště na protějšich stranách kolejové spojky. To se projeví jen při najetí lokomotivy která obě časti propojí, protože pokud nedojde k propojení lokomotivou, jsou obě části oddělené těmi izolačními spojkami u srdcovek.

Re: Napájená srdcovka zkratuje

PříspěvekNapsal: úte 16 čer, 2020 9:49 am
od Tomáš10
Pánové, tady je celkový pohled na kolejiště z Wintracku -

http://www.papirove-modely.cz/velkynahled/368374

Ta červená šipka je ta zkratovaná srdcovka - ta levá oblouková výhybka, je to celé hlavou dolů oproti fotce ze začátku vlákna.

Smyčka by tam neměla být.

Voltmetr nemám, ale mohu si pozvat elektrikáře na proměření, zkuste napsat čeho.

Re: Napájená srdcovka zkratuje

PříspěvekNapsal: úte 16 čer, 2020 10:07 am
od Pavel-HP
A co nastane, když přehodíš první, vjezdovou, výhybku na druhém zhlaví??

Re: Napájená srdcovka zkratuje

PříspěvekNapsal: úte 16 čer, 2020 10:07 am
od sidlo
Situace: Projíždím obloukovou výhybku po hrotu po větším poloměru (ten co dělá zkrat, ne-modrý):
Lokomotiva prvním dvojkolím přejede izolovaný styk se sousední výhybkou -- nastal zkrat už tady?
Nebo lokomotiva pokračuje po hrotové kolejnici hlavního směru a dojede dvojkolím až ke křížení s kolejnicí vedlejšího směru v místě křídlové kolejnice srdcovky -- nastal zkrat až tady?

Re: Napájená srdcovka zkratuje

PříspěvekNapsal: úte 16 čer, 2020 2:02 pm
od michal.kubista
Pavel-HP píše:A co nastane, když přehodíš první, vjezdovou, výhybku na druhém zhlaví??

Tomáši, máš přerušení kolejnice (funkční) za srdcovkou na protilehlém zhlaví? Nebo jak napájíš ten úsek, na který vjíždíš, když nastane zkrat? Je tam polarita OK?
Zkus poslat obrázek (fotku) přerušení kolejnic na bou zhlavích, případně přívody napájení.

Re: Napájená srdcovka zkratuje

PříspěvekNapsal: úte 16 čer, 2020 7:05 pm
od Tomáš10
Pánové, možná už to vidím.

http://www.papirove-modely.cz/velkynahled/368389

Ta žlutá šipka - kolečko -asi-zkratuje oba konce jazyka MNOU sestavené výhybky.
Prostě v této poloze 4osý Hektor zastavuje, ani se nedotkne srdcovky.

Modře je jeho zastavená poloha, červeně jsou připájené drátky pro napájení jazyku a opornic, (kolejové pruty jsou napájené zpod desky).
Žlutě je mnou objevený problém.

Zítra ty konce odehnu nebo upravím, aby tam bylo aspoň 2,45mm jako jsem naměřil u hotové TT Tillig výhybky. Mám tam 2,14mm.
_________________________________________________________________________

Jinak druhé zhlaví ještě nemám, je totiž na sousedním segmentu, ten nemám hotový, chtěl jsem na tomto vyzkoušet průjezdnost výhybek.

Re: Napájená srdcovka zkratuje

PříspěvekNapsal: úte 16 čer, 2020 8:36 pm
od MiG
Tak to já bych spíš brousil konec vedlejšího jazyka, který je jistě na opačné polaritě. Má to nevýhodu, že možná bude špatné navedení kola na hrot srdcovky při jízdě odbočkou, musí se doladit přídržnicí.
Šipka ukazuje na část, která je snad přepnutím na správné polaritě (srdcovka).

A nebo má dané vozidlo menší rozkolí (vnitřní "rozchod" dvojkolí) nebo "tlustější" kolo, než snese výhybka při trvalém propojení jazyků.

Re: Napájená srdcovka zkratuje

PříspěvekNapsal: úte 16 čer, 2020 10:42 pm
od prcek
MiG píše:Tak to já bych spíš brousil konec vedlejšího jazyka, který je jistě na opačné polaritě. Má to nevýhodu, že možná bude špatné navedení kola na hrot srdcovky při jízdě odbočkou, musí se doladit přídržnicí.
Šipka ukazuje na část, která je snad přepnutím na správné polaritě (srdcovka).

A nebo má dané vozidlo menší rozkolí (vnitřní "rozchod" dvojkolí) nebo "tlustější" kolo, než snese výhybka při trvalém propojení jazyků.


Je to jinak - kouzlo je ve vete
červeně jsou připájené drátky pro napájení jazyku a opornic,


Podle me je lepsi reseni prepinat napajeni jazyku a kridlove kolejnice spolu se srdcovkou. Jedine, co je potom treba ohlidat, je, aby byl nepojizdeny jazyk dostatecne vzdaleny od pojizdene opornice, respektive aby jeho vzdalenost od druheho jazyka byla mensi nez rozkoli+sirka okolku (velikost K z NEM 310 https://morop.eu/downloads/nem/de/nem310_d.pdf )

Re: Napájená srdcovka zkratuje

PříspěvekNapsal: stř 17 čer, 2020 1:24 pm
od Tomáš10
Funguje to,
žiletkovou pilkou jsem odřízl ten roh kolejnice jazyka a vše jezdí jak má, všemi směry.
Kolečko vyzkratovalo oba konce jazyka, lokomotiva setrvačností přejela těch pár milimetrů na srdcovku a tudíž jsem soudil, že za to může ta srdcovka.

Prcek - v té normě NEM 310 myslíš rozměr K.

VŠEM vám pánové MOC děkuji za pomoc, ani jsem nestíhal odpovědět všechny názory,
ještě bych se zeptal :

1.- Mám u dvou a dvou přestavníků opačně přehozené ty dva krajní vývody f1 a f2, u mne na fotce červený+bílý, ale vše funguje, jak to s tím je ?

2.-
Podle me je lepsi reseni prepinat napajeni jazyku a kridlove kolejnice spolu se srdcovkou.


Má někdo schéma - obrázek ?

Díky!