MiG píše:To srovnání není vůbec vedle. Spočítal sis, jakou měla tá lávka výpočtovou nosnost? A spadla pod dvěma lidma...
Problém odporového laku je v tom, že pro neznalého/nezkušeného se dá lehce nanést vrstva, která bude mít okolo 15kOhm stejně tak jako vrstva s odporem okolo 1kOhm nebo níž.
A je nutno měřit a kontrolovat několikrát a po zaschnutí, než to půjde do vozu. Hlavně hodnota "za mokra" vůbec nic neznamená.
A to se povídají i možná pohádky, že k degradaci a postupnému snižování odporu dochází i po delší době.
Elekrtika taky kope a používáme jí.
- Ta lávka nespadla kvůli zatížení dvěma lidma, ale protože byla špatně navržená a udržovaná...
- Odpor maeriálů se vlivem prostředí zvětšuje, s výjimkou oxidu hliníku, ale tam se odpor zmenšuje v řádu desetin procenta. Kdyby to bylo jinak, tak už známe supravodivé materiály použitelné v běžných podmínkách.
Souhlasím s tím, že odporový lak je třeba si osahat, po aplikaci a vyschnutí je vhodné přeměřit, ale když bude vše v pořádku, tak to bude i nadále a nebál bych se ho používat. A když se odporový lak naučí používat, tak to bude dobrý pomocník.