Re: Osvětlení vag.fleischman
Napsal: pát 23 zář, 2016 7:34 pm
Ano, ledky jsem namaloval obráceně, moje chyba, ale přemalovávat to nebudu, nebaví ne to.
Ra pokud možno co největší, platí co jsem napsal, když bude moc velké, bude se vagón "pomalu" a "pozdě" rozsvěcet.
Jeho hodnota se dává tak nějak podle citu, nepočítá se. Podstatný je součet Ra+Rb.
Výpočet jsem uvedl ilustrativní, bez konkrétních ledek, doporučuji si vyzkoušet, jak která ledka svítí při jakém proudu. Často se pro potřeby osvětlení vagónů používají proudy třeba jen 10% katalogové hodnoty. Bohouš na to udělal hezkej udělátor.
Počítání s naětím 9V - to je otázka na kterou tu nepadla odpověď. Pokud je napájení řízené PWM, tak je možné počítat s 12V, pokud je napájení DCC, tak ještě víc.
Čím větší rozptyl napájení, tím větší proud na zenerce.
Ra pokud možno co největší, platí co jsem napsal, když bude moc velké, bude se vagón "pomalu" a "pozdě" rozsvěcet.
Jeho hodnota se dává tak nějak podle citu, nepočítá se. Podstatný je součet Ra+Rb.
Výpočet jsem uvedl ilustrativní, bez konkrétních ledek, doporučuji si vyzkoušet, jak která ledka svítí při jakém proudu. Často se pro potřeby osvětlení vagónů používají proudy třeba jen 10% katalogové hodnoty. Bohouš na to udělal hezkej udělátor.
Počítání s naětím 9V - to je otázka na kterou tu nepadla odpověď. Pokud je napájení řízené PWM, tak je možné počítat s 12V, pokud je napájení DCC, tak ještě víc.
Čím větší rozptyl napájení, tím větší proud na zenerce.