Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek
sidlo píše:Zvýšený svod se nám objevil na několika traťových modulech. Běžným multimetrem je to neměřitelné. Zaznamenal jsem, že někomu se to stalo i na pevném kolejišti.
Začal jsem montovat snímače S88 se sníženou citlivostí typ 1K5 (moje pracovní označení). Odpory R1 - R8 (dle schéma dccdoma) s hodnotou 15R jsem nahradil odpory s hodnotou 1K5 (1,5 kΩ).
sidlo píše:Osvětlené vozy provozujeme. Odporový lak nepoužíváme, ale může se to v budoucnosti změnit. Zákmity jsou častý jev. Nesnažím se je eliminovat. Při mém způsobu použití to (zatím) ničemu nevadí.
Ondřej píše:Přes víkend jsem si hrál s detekcí obsazení DCC úseku s měřením napětí na diodách, jako je to ve schématu. Podle mého názoru, může být základ problému v používání běžného usměrňovacího můstku. Než se ty diody přepnou z jednoho směru do druhého, jakoby tam na chvíli nic nebylo (jen nějaky dost velký rezistor). Zkoušel jsem to s můstkem běžných usměrňovacích diod a detekce nastávala při spojení kolejí rezistorem 22k. Pak jsem dal čtyři rychlé diody a detekce nastává při 1k5. Rezistor k otočlenu mám 15R.
belgarat píše:Nez diskuse odboci uplne jinam, pripominam ze tema (i poznamky PRED prispevkem Ondreje) se tykaji *falesne* detekce - tzn. falesne pozitivum v useku, kde neni zadne vozidlo s odberem proudu.
Dotaz: muze takovou zdanlive falesnou detekci zpusobit kolecko vagonu PRAVE prejizdejici (propojujici) izolacni mezeru mezi usekem kde je lokomotiva (odber proudu) a usekem, kde jsou jen vagony bez elektrovybavy, bez sberacu, pouze s kovovymi dvojkolimi ?
Ondřej píše:Než se ty diody přepnou z jednoho směru do druhého, jakoby tam na chvíli nic nebylo (jen nějaky dost velký rezistor).
Ondřej píše:Zkoušel jsem to s můstkem běžných usměrňovacích diod a detekce nastávala při spojení kolejí rezistorem 22k. Pak jsem dal čtyři rychlé diody a detekce nastává při 1k5. Rezistor k otočlenu mám 15R.
Fox píše:Upozorňuji na zajímavý stav, kdy má vůz kovové šasi, které propojuje obě nápravy (např. u jednoho vozu mi to dělal plech použitý jakožto závaží v kastli). I když jsou dvojkolí jednostranně izolovaná a nedochází ke zkratu, může dojít při jízdě k propojení sousedních úseků. A když je v následujícím úseku odběr (= lokomotiva), bere si proud i z tohoto úseku. Tím dochází k aktivovaní předchozího úseku, i když je mašina dávno pryč. Než jsem přišel na pravou příčinu, osadil jsem vůz oboustranně izolovaným dvojkolím. Teď už vím, že stačí rozebrat a přelepit plech izolační páskou.
Ondřej píše:Tak jsem koupil v GM obyč. můstek B250C1500 (250V 1,5A) a překvapil mě. Spínací čas diod je okolo 10us, takže jako diodový snímač na DCC v pohodě.
Zpět na Elektrika a elektronika
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků