Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek
Ondřej píše:Tak jsem koupil v GM obyč. můstek B250C1500 (250V 1,5A) a překvapil mě. Spínací čas diod je okolo 10us, takže jako diodový snímač na DCC v pohodě.
sidlo píše: pokud možno každou výhybku a každý úsek mezi návěstidly zvlášť.
sidlo píše:Mezi detekovaným a nedetekovaným úsekem je rozdíl napájecího napětí. Ten rozdíl je dán právě úbytkem napětí na diodách. Doporučuji dávat detekci obsazení úplně všude a pokud možno každou výhybku a každý úsek mezi návěstidly zvlášť.
K fázovému posunu napětí na detekovaném úseku nevidím žádný důvod.
BohousP píše:Ondřej píše:Tak jsem koupil v GM obyč. můstek B250C1500 (250V 1,5A) a překvapil mě. Spínací čas diod je okolo 10us, takže jako diodový snímač na DCC v pohodě.
To moc v pohodě není.
Toto je lepší, používám je už roky (např. byly osazovány i v posledních výrobcích DIGI-CZ). https://www.tme.eu/cz/katalog/?s_field=1000011&s_order=desc&search=m%C5%AFstek+fast&visible_params=2%2C223%2C909%2C1247%2C234%2C224%2C35%2C227%2C2207&mapped_params=2207%3A1439861%3B
trr=300 ns, tedy 30x rychlejší.
HonzaM píše:Možnost detekce s dokonalým galvanickým oddělením od kolejového napájení bez vložení jakéhokoli elektronického prvku do detekovaného úseku již v tomto vláknu byla zmíněna loni v srpnu. Přívodní vodič do detekovaného úseku prochází prstencovým jádrem detektoru. Citlivost detekce lze určit počtem závitů. Tento způsob detekce je doporučen FREMO pro modulová kolejiště, protože tam nelze dodržet to co uvádí sidlo, aby nesousedily detekované a detekované úseky.Na svých modulech jsem neměl výše popsanou Transformátorovou detekci a docházelo také k falešné detekci a skokovému zpomalení jízdy vlaku do této stanice. Proto bylo nutné detekci vypínat, protože falešná detekce způsobovala nastavení vjezdové návěsti na “stůj” přestože na staniční koleji žádný vlak nestál. Stanice totiž byla řízena TrainControllerem s naprogramovaným zamezením vjezdu na obsazenou kolej. Ve stanici byly použity detektory obsazení Digitrax BD4.
Ondřej píše:BohousP píše:Ondřej píše:Tak jsem koupil v GM obyč. můstek B250C1500 (250V 1,5A) a překvapil mě. Spínací čas diod je okolo 10us, takže jako diodový snímač na DCC v pohodě.
To moc v pohodě není.
Toto je lepší, používám je už roky (např. byly osazovány i v posledních výrobcích DIGI-CZ). https://www.tme.eu/cz/katalog/?s_field=1000011&s_order=desc&search=m%C5%AFstek+fast&visible_params=2%2C223%2C909%2C1247%2C234%2C224%2C35%2C227%2C2207&mapped_params=2207%3A1439861%3B
trr=300 ns, tedy 30x rychlejší.
Já rozhodně ty pomalejší můstky používat nebudu, jenom mne zajímalo to ovlivnění signálu. Když už je někdo má nainstalované, nevidím důvod k výměně.
belgarat píše:kazdou vyhybku zvlast - z duvodu elektriky, nebo z duvodu lepsiho rizeni ? Kde se projevi rozdil "cele zhlavi" vs. "kazda vyhybka" - myslim u "relativne" malych nadrazi, kde nejde postavit pres zhlavi soucasne 2 cesty
Ondřej píše:sidlo píše:K fázovému posunu napětí na detekovaném úseku nevidím žádný důvod.
Fázový posun tam je. Čelo impulsu je o 10uS spožděné a týl také.
sidlo píše:Estetický důvod - na panelu blbě vypadá, když se rozsvítí červená na výhybkách kde nic nejede.
belgarat píše:sidlo píše:Estetický důvod - na panelu blbě vypadá, když se rozsvítí červená na výhybkách kde nic nejede.
To je fakt ... v budoucnu jsem si tohle puvodne planoval "upravit", aby se cervenila jen postavena cesta na zhlavi (def. "zhlavi" = vyhybky prirazene stejnemu bloku + useky koleje mezi nimi ve stejnem bloku)
Ondřej píše:Ono je to vždy o poměru složitosti a vlastností. Indukční detektor vychází o dost složitější než ten diodový. Navíc vyžaduje vlastní napájení pro zesilovač, když má být citlivý.
Pro řešení tohoto problému mě napadlo kombinovat optický a proudový systém. Mezi proudovými ůseky by byl vždy vložen optický, na délku nejdelšího vozidla. Tím by nemohlo dojít k rušení činnosti sousedních úseků.
Zpět na Elektrika a elektronika
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků