belgarat píše:Na snimac osvetleni se IMHO vybodni.
+ bezici modelove "hodiny", rezim denni doby: obchody svetlo od rana do vecera, pak slus nebo tlumene; domacnosti svetlo od vecera do (rekneme) pulnoci, verejne osvetleni od vecera do rana. Nastaveni "typu" nebo rozsahu "casu" a zap/vyp, nejlepe pomoci samostatneho vodice -- pak budes moct prevest kolejiste do "autosviticiho" rezimu. Od "zap" se rozbehnou hodiny.
Snímač osvětlení právě považuji za dobrou vychytávku, jak výše píše Trix, osvětlení za světla, přítmí a nebo ve tmě je z hlediska vnímání osvětlených budov a ploch hodně odlišný. To, co za světla nevidíš, že svítí, to je ve tmě pak nepříjemně jasné.
Ten režim hodin mne nenapadl a za úvahu to rozhodně stojí. Hodiny by se spustily zapnutím a drobné rozjetí u jednotlivých modulů by nemuselo být na škodu. Čas v měřítku tak 1h:1min ?
Táboráček taky dobrý nápad. Ještě plánuji televizi a výbojky a zářivky na konci životnosti. Možná ještě svářečku do dílen
belgarat píše:Vybodni se konecne na IR,seriovou linku, RS485, postav si z dilu NanoX a pouzivej pro ovladani prislusenstvi standardizovany protokol ... nebo si analogicky zbastli pripojitelne LocoNet. Tyhle "ja postavim cely svet" jsou slepe ulicky.
Tak v tomhle se asi neshodneme. Idea centrálního ovládání všeho přes jednu ústřednu má smysl pro kolejiště kompletně řízené přes komp. Někoho to láká, mne rozhodně ne. Další věc je, že ta idea standardu je tak trochu iluzorní. Jak se tak dozvídám tady na fóru a od lidí, tak tohle musí mít tuhle ústřednu, tohle s jinou ústřednou nechodí a nebo blbne, moc se o tom nemluví, ale z diskuzí to tak vyplývá.
Další věc je, že hodně lidí dělá kolejiště hlavně pro děti a s nimi pak na nich "blbne". Děti na každé akci, kterou jsem kdy navštívil, nejvíc zajímá interaktivita, něco zmáčknu a něco se stane. Ostatní je jim celkem šumák, zatímco dospělí se zaměřují hlavně na kvalitu zpracování a modelovou věrnost.
No a poslední věc je to, že dost lidí si nějak šmudlá svoje kolejišťátko, dělají to rádi ale neoplývají penězi a pokud nějaké mají, raději si koupí vagón nebo lokomotivu a to v analogu, protože jsou podstatně levnější. Pro tyhle lidi je toho na trhu hodně málo a rádi věnují trochu času, udělat si něco, co není složité nebo drahé, připojí se to na dva dráty a funguje to. Což se o digitálu říct zrovna nedá
Pro lidi co jedou na digitálu je toho na trhu hromada a nějak necítím nutnost něco přidávat.