Stránka 2 z 2

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

PříspěvekNapsal: pát 26 črc, 2019 3:48 pm
od sidlo
Omlouvám se a děkuji za opravu. To by patřilo do 4. skupiny - motory s permanentním magnetem ve statoru a usměrňovačem v obvodu rotoru.

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

PříspěvekNapsal: pát 26 črc, 2019 4:12 pm
od Brejla
sidlo píše:Omlouvám se a děkuji za opravu. To by patřilo do 4. skupiny - motory s permanentním magnetem ve statoru a usměrňovačem v obvodu rotoru.


Hezky jsi se do toho zamotal. A přitom stačilo napsat v analogu "+" v pravé koleji po směru jízdy. Co tam je za motor je většině modelářů jedno. Většině stačí, že to jezdí.

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

PříspěvekNapsal: sob 27 črc, 2019 12:01 pm
od Petr Barchánek
prohod draty k motoru a nebo otoc motor podel osy

Přepájení (prohození) drátů je záležitost minuty, "No když si největší blbec na zeměkouli, možná tři minuty".
Otočení motorku je rozborka a sborka celého pojezdu (a pájet se nakonec musí taky).

Trochu mi to připomíná okřídlenou větu "Já nebudu rozebírat celý traktor kvůli minutové záležiotsti"

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

PříspěvekNapsal: sob 27 črc, 2019 12:15 pm
od sidlo
Petr Barchánek píše:Přepájení (prohození) drátů je záležitost minuty, "No když si největší blbec na zeměkouli, možná tři minuty".
Otočení motorku je rozborka a sborka celého pojezdu (a pájet se nakonec musí taky).

Je to dvousečné.
Některé konstrukce se letovat nemusí.
Letovat něco v lokomotivě je nebezpečné. Pájené místo se rozpálí na 300 °C a to může zdeformvat okolní plasty.

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:120

PříspěvekNapsal: sob 27 črc, 2019 3:11 pm
od Brejla
sidlo píše:
Petr Barchánek píše:Přepájení (prohození) drátů je záležitost minuty, "No když si největší blbec na zeměkouli, možná tři minuty".
Otočení motorku je rozborka a sborka celého pojezdu (a pájet se nakonec musí taky).

Je to dvousečné.
Některé konstrukce se letovat nemusí.
Letovat něco v lokomotivě je nebezpečné. Pájené místo se rozpálí na 300 °C a to může zdeformvat okolní plasty.


To pájíš pájkou na okapy :?: Na obvyklé pájky pro elektroniku stačí dost pod 200°C. :mrgreen:

Re: Elektro plky různé / přesunuto

PříspěvekNapsal: sob 27 črc, 2019 3:55 pm
od czcharlie
To ovšem pokud jsi potenciální hromadný vrah, ohrožuješ lidstvo a pájíš olovnatým jedem. Nové mírumilovné (možná i léčivé pájky) mají teplotu tavení i 250°C. Nicméně pokud nejsi obouruční levák není důvod něco zničit.

Re: Elektro plky různé / přesunuto

PříspěvekNapsal: sob 27 črc, 2019 4:11 pm
od Brejla
Když porovnám množství Pb v bateriích všech mojich aut s tím, kolik ho spotřebuji na pájení, tak zas tolik výčitek nemám. Navíc ty pájené spoje nikdo neolizuje na rozdíl od ještě mnohde instalovaných olověných trubek v rozvodech vody.

Re: Řada 810 ( M152.0 ) - Vagonka Studénka 1:

PříspěvekNapsal: sob 27 črc, 2019 6:50 pm
od fulda
Takhle - zeptám se zdejších odborníků na jedlé okapy - zkoušeli jste se alespoň náznakem podívat, o jakém pojezdu tady jde řeč?
Kecat blbosti umíte parádně. Bych chtěl vidět, komu se podaří při pájení na tomhle poškodit plasty.

Obrázek
Krom toho, že se pojezd prodává SESTAVENÝ, tak se dá koupit jako jako STAVEBNICE.
A po pravdě - pájet drátky tady bude náročnější, než otočit motor.

Re: Elektro plky různé / přesunuto

PříspěvekNapsal: sob 27 črc, 2019 7:12 pm
od dudlifuk
vidim v tom neprekonatelny problem, su to styri srobky a dva dratky na kontaktoch motora :mrgreen:
IMG_0210.jpg

Re: Elektro plky různé / přesunuto

PříspěvekNapsal: sob 27 črc, 2019 8:57 pm
od vvitty
dudlifuk píše:vidim v tom neprekonatelny problem, su to styri srobky a dva dratky na kontaktoch motora :mrgreen:


Jako drobnou komplikaci bych videl nutnost stahnout setrvacnik pro pristup k tem dvema sroubkum.
Vyrobce jsem jiz pozadal aby na to pri prist serii dal pozor.