Pavel-HP píše:Někdo má rád holky, jinej zase vdolky.
proto jsem to napisal velmi opatrne a nesnazil jsem se nekomu neco vnucovat, jen "poradit"
Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek
Pavel-HP píše:Někdo má rád holky, jinej zase vdolky.
adix píše:Jak se rozlišuje chci li postavit posunovou nebo dopravvní cestu?
zdeno píše:Pavel-HP píše:Někdo má rád holky, jinej zase vdolky.
proto jsem to napisal velmi opatrne a nesnazil jsem se nekomu neco vnucovat, jen "poradit"
adix píše:Je ale přínosné že se podle nastavené cesty automaticky postaví návěstidla, bez potřeby použití návěstního dekodéru.
adix píše:Pokud tedy správně chápu, s reléovkou to nemá moc společného, snad jen že se nastaví návěstidla. Pokud tedy budu chtít projíždět po koleji 5, jako je to na zobrazeném panelu, budu muset stisknout postupně tlačítka VC, 11, 5, 10 a Potvrdit, rozsvítí se příslušná návěstidla a indikační LED v trase. Změní vjezdové a pak odjezdové návěstidlo ihned po průjezdu lokomotivy kolem návěstidla stav na stůj, nebo celá cesta zůstane nastavená až do okamžiku kdy ji “výpravčí” zruší manuálně tlačítky? Po trati lze jezdit vždy jen po pravé koleji ve směru jízdy?
sidlo píše:adix píše:Je ale přínosné že se podle nastavené cesty automaticky postaví návěstidla, bez potřeby použití návěstního dekodéru.
S touto větou bych byl opatrný. Modul S-COM 18 plní funkci návěstního dekodéru. Jenom nepřekládá z DCC, ale nijakého interního instrukčního souboru. Otázkou také je, na jakou vzdálenost je možné linku Rx, Tx, GND táhnout.
Ondřej píše:adix píše:Pokud tedy správně chápu, s reléovkou to nemá moc společného, snad jen že se nastaví návěstidla. Pokud tedy budu chtít projíždět po koleji 5, jako je to na zobrazeném panelu, budu muset stisknout postupně tlačítka VC, 11, 5, 10 a Potvrdit, rozsvítí se příslušná návěstidla a indikační LED v trase. Změní vjezdové a pak odjezdové návěstidlo ihned po průjezdu lokomotivy kolem návěstidla stav na stůj, nebo celá cesta zůstane nastavená až do okamžiku kdy ji “výpravčí” zruší manuálně tlačítky? Po trati lze jezdit vždy jen po pravé koleji ve směru jízdy?
To nastavení cesty je přesně tak, nejdříve se ověří kolize, pokud nenastane, nastaví se vyhýbky, pokud se nastaví správně, nastaví se návěstidla a cesta přejde z blikání na trvale rozsvícenou. Zrušit se musí ručně stiskem ZC a jakéhokoli tlačítka cesty (nebo i všech, to je jedno). Při zrušení se shodí návěstidla na stůj/posun zakázán a cesta zhasne. Vyhýbky polohu nemění. Automatické rušení cesty zde není. Není to ani tak technický problém, jako spíše praktický. Když mi vyjede vlak ze stanice, tak je za 30sec. zase zpátky. Kdybych měl stále znovu a znovu nastavovat cestu, tak bych byl asi brzo pěkně otrávenej.
Po trati se jezdí pravo, opačný směr není možný. Pokud bych měl úplné zhlavi, tak bych si ale zavedl i návěsti pro oba směry a fungovalo by to úplně stejně.
adix píše:Tomu nerozumím - přece se vlak nevrátí zpět do stanice. A změna návěsti na stůj nemusí mít vliv na nastavení cesty, ale pouze na návěst.
belgarat píše:mozna jsem prehledl ... ale byly by zdrojaky ? Treba budou casti zneuzitelne i jinde - zkus uvazovat nad nejakou volnejsi licenci )
Zpět na Elektrika a elektronika
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků