Stránka 3 z 4

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 2:29 pm
od tondakladno
Reakce na pana Fučíka k jeho příspěvku. Místo Vámi uvedených svorkovnic, které znám a umisťují se na DIN lištu, jak uvádíte v rozvaděčích, já používám toto.
Z měděné laminátové desky ustříhnu cca 4 - 5 mm. proužek. Ten pocínuji, aby protáhl větší proudy a také, že se lépe připájí vodič, který nejdříve také pocínuji.
Proužek si připevním na nejvhodnější místo.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 2:41 pm
od zdeno
MiG píše:Komu se nechce počítat, tak prozradím, že lze a to celkem pohodlně.

Docela mne to zaujmulo teda :
40 000 010 m / 3,14 = 12738856,70 m prumer
40 000 000 m / 3,14 = 12738853,50 m prumer
---------------------------------------------
3,2 m necekal jsem ze az tolik ;-)

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 2:49 pm
od tondakladno
Odpověď pro modelar TT/TTe.
Ahoj. Já nejsem v žádném spolku, ani o modulu neuvažuji. Druhou část čl. 3 splňujete, že vše musí mít vlastní zdroj. Tato věta je opravdu míněna
v legraci " Tak změňte stanovy ".

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 3:41 pm
od MiG
tondakladno píše:Reakce na pana Fučíka k jeho příspěvku. Místo Vámi uvedených svorkovnic, které znám a umisťují se na DIN lištu, jak uvádíte v rozvaděčích, já používám toto.
Z měděné laminátové desky ustříhnu cca 4 - 5 mm. proužek. Ten pocínuji, aby protáhl větší proudy a také, že se lépe připájí vodič, který nejdříve také pocínuji.
Proužek si připevním na nejvhodnější místo.

Kdybych nedokázal najít "měděnou laminátovou desku" s větším obsahem mědi, tak bych místo cínování použil "CU-PASKA50 DPS".
Pochybuji, že jste schopen nacínovat 3.5mm cínu, abyste byl s "protahovacími" možnostmi na tom stejně, jako já při použití "CU-PASKA50 DPS".

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 3:43 pm
od MiG
tondakladno píše:Odpověď pro modelar TT/TTe.
Ahoj. Já nejsem v žádném spolku, ani o modulu neuvažuji. Druhou část čl. 3 splňujete, že vše musí mít vlastní zdroj. Tato věta je opravdu míněna
v legraci " Tak změňte stanovy ".

A citovaný příspěvek už nenese vůbec žádnou rozluštitelnou informaci.
Nic neobvyklého.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 3:48 pm
od belgarat
Ad proudova zatez: ja mel dojem, ze ses mohl ridit timhle: https://pragoboard.cz/proudova_zatizitelnost -- takze pri vodici (pasku cuprextitu) sire 2.54mm (zkus to ustrihnout tak uzke) a ohrevem ~20st se bez nejakeho matlani cinem dostanu na uspokojivych 6A a vice (?)

Fatalni neznalost, nebo trolling ?

Edit: trolling a cela reakce je na Tondu, aby se neurazil nepravý.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 3:49 pm
od tondakladno
MiG píše:
tondakladno píše:Odpověď pro modelar TT/TTe.
Ahoj. Já nejsem v žádném spolku, ani o modulu neuvažuji. Druhou část čl. 3 splňujete, že vše musí mít vlastní zdroj. Tato věta je opravdu míněna
v legraci " Tak změňte stanovy ".

A citovaný příspěvek už nenese vůbec žádnou rozluštitelnou informaci.
Nic neobvyklého.

Ten příspěvek nebyl pro Vás. Oni vědí o čem je řeč.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 6:43 pm
od modelarTT/TTe
tondakladno píše: Já nejsem v žádném spolku, ani o modulu neuvažuji.


Ahoj, to Vám chválím, vytrvejte.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 7:38 pm
od tondakladno
modelarTT/TTe píše:
tondakladno píše: Já nejsem v žádném spolku, ani o modulu neuvažuji.


Ahoj, to Vám chválím, vytrvejte.


Děkuji.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: sob 03 lis, 2018 7:05 am
od Morris Zapp
:lol:

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: sob 03 lis, 2018 7:26 am
od modelarTT/TTe
Michal Šuhajda píše:Napájení - Sběrnice
Zdravím, včera jsem otočil první modul se staničním zhlavím. ....Nemáte někdo podobnou zkušenost?
Díky za rady a tipy.


Mohu-li, u svých modulů jsem použil postupem času mezi léty 2009 - 2018 prakticky různé způsoby: pájení a obalení smršťovací bužírkou nebo elektrikářskou izolací, elektrikářskou svorkovnici pro uzemnění, malé čokolády, kus měděného plíšku. Na opravdu velkou stanici jsem použil obyčejné elektrikářské wago svorky (dodávají se v různých velikostech pro různé počty připojovaných drátů) a ty fungují bez jediné závady a chyby od roku 2014 dodnes. Jsou jednoduché, snadno se přidávají další dráty nebo odebírají, je to (pro mě) přehledné. Dráty upevňuju pod modulem do úplně obyčejných dřevěných kolíčků na prádlo přilepených ze spodu k modulu. Nemám to vydrátované přísně elektrikářky, ale zase žádná hrůzná změť to tedy není. Když jsem v roce 2015 dělil staniční a výtopenské kolejiště na základě provozní zkušenosti na tři oblasti napájené každou svým vlastním boosterem - spaxem, v duchu jsem si za použití těch svorek blahořečil.
Menší stanice do cca 10 výhybek a 5 kolejí mám pájené od roku 2012 dodnes, funguje to.
Elektrikářské uzemňovací svorkovnice (můstky) - obyčejné, co regál v Hornbachu dal, také fungovaly naprosto spolehlivě, pokud byl zašroubován drát, nikdy se nepovolily (a že jsem ty moduly několik let dost fest v autě natřásal). Vyměnil jsem je před dvěma lety jen proto, že jsem v té době byl, naštěstí krátkodobě, stižen mánií "musím tu elektriku trochu vespod zcivilizovat, aby to vypadalo víc modelářsky". Technicky to bylo úplně zbytečné, mohly tam klidně dál zůstat.
Radit se neodvažuju, jen popisuju vlastní zkušenost, snad bude k užitku.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: sob 03 lis, 2018 7:42 am
od Morris Zapp
modelarTT/TTe píše:jsem v té době byl, naštěstí krátkodobě, stižen mánií "musím tu elektriku trochu vespod zcivilizovat, aby to vypadalo víc modelářsky".
Jo, taky mívám občas záchvaty téhle choroby. Vždycky zalezu do koutka a tiše čekám, než to přejde :wink:

K věci: používám kusy měděného vodiče "co dům dal a zbylo po rozvodech 230/400". Oholím něco mezi 5 - 10 cm, připevním zespodu modulu a jednotlivé vodiče k tomu připájím. Vejde se to tam docela nahusto (čekal jsem větší problém s odpájením vedlejšího vodiče). A při té nepatrné délce dilataci netřeba řešit.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 20 lis, 2018 2:23 pm
od Michal Šuhajda
Vážení, děkuji za přínosné rady, nejvíce modeláriTT/TTe, který napsal tip na Wago svorky. Pro tyto jsem se nakonec rozhodnul. Páteřní rozvod je z dvojlinky ( i když toi tak nemusí vypadat není přerušená po celé délce modulu. Pro rozbočení jsem použil Wago svorky s páčkami. Možnost opakovaného odpojování a připojování jsem několikrát ocenil už při samotném drátování a zejména kontrole, kdy se výrazně zjednodušilo hledání zkratu - byla to opačně připojená srdcovka... Pár fotek je na mém Rajceti

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 20 lis, 2018 8:23 pm
od zdeno
Morris Zapp píše: A při té nepatrné délce dilataci netřeba řešit.

dilatace je problem pouze pri pripajeni dratu na čela modulu a kdyz jsou z jednoho kusu od jednoho čela k druhemu.
Pokud se pripevni treba kolicky na pradlo, tak s tim nejsou vubec problemy, kdyz se potom pripoji na čela kousky kabelu.
---
Ja jsem mel stesti na to, ze mel sousedy v praci vyrobu plosnych spoju a ti mi dovolili si brat pasky pocinovanych plosaku.
Docela dobre se s tim pracuje.
spodek.jpg

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 20 lis, 2018 10:52 pm
od Michal Šuhajda
Jo, ale mě se na Těch Wago svorkách líbí jednoduchost kontroly spojů. Když jen proměřil hotový modul - jeho část- objevil jsem zkrat. Začal jsem odpinat sekci po sekci, jednoduše “cvak cvak”,
pak v zkratove sekci přívod po přívodu, až jsem našel chybu. Při pálených spojích běhám s paječkou ještě dnes...