Stránka 3 z 3

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 2:41 pm
od zdeno
MiG píše:Komu se nechce počítat, tak prozradím, že lze a to celkem pohodlně.

Docela mne to zaujmulo teda :
40 000 010 m / 3,14 = 12738856,70 m prumer
40 000 000 m / 3,14 = 12738853,50 m prumer
---------------------------------------------
3,2 m necekal jsem ze az tolik ;-)

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 2:49 pm
od tondakladno
Odpověď pro modelar TT/TTe.
Ahoj. Já nejsem v žádném spolku, ani o modulu neuvažuji. Druhou část čl. 3 splňujete, že vše musí mít vlastní zdroj. Tato věta je opravdu míněna
v legraci " Tak změňte stanovy ".

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 3:41 pm
od MiG
tondakladno píše:Reakce na pana Fučíka k jeho příspěvku. Místo Vámi uvedených svorkovnic, které znám a umisťují se na DIN lištu, jak uvádíte v rozvaděčích, já používám toto.
Z měděné laminátové desky ustříhnu cca 4 - 5 mm. proužek. Ten pocínuji, aby protáhl větší proudy a také, že se lépe připájí vodič, který nejdříve také pocínuji.
Proužek si připevním na nejvhodnější místo.

Kdybych nedokázal najít "měděnou laminátovou desku" s větším obsahem mědi, tak bych místo cínování použil "CU-PASKA50 DPS".
Pochybuji, že jste schopen nacínovat 3.5mm cínu, abyste byl s "protahovacími" možnostmi na tom stejně, jako já při použití "CU-PASKA50 DPS".

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 3:43 pm
od MiG
tondakladno píše:Odpověď pro modelar TT/TTe.
Ahoj. Já nejsem v žádném spolku, ani o modulu neuvažuji. Druhou část čl. 3 splňujete, že vše musí mít vlastní zdroj. Tato věta je opravdu míněna
v legraci " Tak změňte stanovy ".

A citovaný příspěvek už nenese vůbec žádnou rozluštitelnou informaci.
Nic neobvyklého.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 3:48 pm
od belgarat
Ad proudova zatez: ja mel dojem, ze ses mohl ridit timhle: https://pragoboard.cz/proudova_zatizitelnost -- takze pri vodici (pasku cuprextitu) sire 2.54mm (zkus to ustrihnout tak uzke) a ohrevem ~20st se bez nejakeho matlani cinem dostanu na uspokojivych 6A a vice (?)

Fatalni neznalost, nebo trolling ?

Edit: trolling a cela reakce je na Tondu, aby se neurazil nepravý.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 3:49 pm
od tondakladno
MiG píše:
tondakladno píše:Odpověď pro modelar TT/TTe.
Ahoj. Já nejsem v žádném spolku, ani o modulu neuvažuji. Druhou část čl. 3 splňujete, že vše musí mít vlastní zdroj. Tato věta je opravdu míněna
v legraci " Tak změňte stanovy ".

A citovaný příspěvek už nenese vůbec žádnou rozluštitelnou informaci.
Nic neobvyklého.

Ten příspěvek nebyl pro Vás. Oni vědí o čem je řeč.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 7:38 pm
od tondakladno
modelarTT/TTe píše:
tondakladno píše: Já nejsem v žádném spolku, ani o modulu neuvažuji.


Ahoj, to Vám chválím, vytrvejte.


Děkuji.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: sob 03 lis, 2018 7:05 am
od Morris Zapp
:lol:

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: sob 03 lis, 2018 7:42 am
od Morris Zapp
modelarTT/TTe píše:jsem v té době byl, naštěstí krátkodobě, stižen mánií "musím tu elektriku trochu vespod zcivilizovat, aby to vypadalo víc modelářsky".
Jo, taky mívám občas záchvaty téhle choroby. Vždycky zalezu do koutka a tiše čekám, než to přejde :wink:

K věci: používám kusy měděného vodiče "co dům dal a zbylo po rozvodech 230/400". Oholím něco mezi 5 - 10 cm, připevním zespodu modulu a jednotlivé vodiče k tomu připájím. Vejde se to tam docela nahusto (čekal jsem větší problém s odpájením vedlejšího vodiče). A při té nepatrné délce dilataci netřeba řešit.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 20 lis, 2018 2:23 pm
od Michal Šuhajda
Vážení, děkuji za přínosné rady, nejvíce modeláriTT/TTe, který napsal tip na Wago svorky. Pro tyto jsem se nakonec rozhodnul. Páteřní rozvod je z dvojlinky ( i když toi tak nemusí vypadat není přerušená po celé délce modulu. Pro rozbočení jsem použil Wago svorky s páčkami. Možnost opakovaného odpojování a připojování jsem několikrát ocenil už při samotném drátování a zejména kontrole, kdy se výrazně zjednodušilo hledání zkratu - byla to opačně připojená srdcovka... Pár fotek je na mém Rajceti

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 20 lis, 2018 8:23 pm
od zdeno
Morris Zapp píše: A při té nepatrné délce dilataci netřeba řešit.

dilatace je problem pouze pri pripajeni dratu na čela modulu a kdyz jsou z jednoho kusu od jednoho čela k druhemu.
Pokud se pripevni treba kolicky na pradlo, tak s tim nejsou vubec problemy, kdyz se potom pripoji na čela kousky kabelu.
---
Ja jsem mel stesti na to, ze mel sousedy v praci vyrobu plosnych spoju a ti mi dovolili si brat pasky pocinovanych plosaku.
Docela dobre se s tim pracuje.
spodek.jpg

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 20 lis, 2018 10:52 pm
od Michal Šuhajda
Jo, ale mě se na Těch Wago svorkách líbí jednoduchost kontroly spojů. Když jen proměřil hotový modul - jeho část- objevil jsem zkrat. Začal jsem odpinat sekci po sekci, jednoduše “cvak cvak”,
pak v zkratove sekci přívod po přívodu, až jsem našel chybu. Při pálených spojích běhám s paječkou ještě dnes...

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 20 lis, 2018 11:56 pm
od jamik22
mě se na Těch Wago svorkách líbí jednoduchost

Také jsem si WAGO zamiloval na svých domácích segmentech. Cvakací mám na začátku a na konci segmentu. Mezi nimi nepřerušený páteřní propoj. Z krajních cvakacích pak vedu lokální rozvody slabší licnou a zde již větvím pomocí Wago s pevným spojem. V digitálu vedu J-K trakční z boosteru, J-K z centrály pro příslušenství, R-S a 16V stř. Pokud někde potřebuji SS napětí, vyrobím si ho tam lokálně s pomocí regulovaného čínského stabilizátoru za pár Kč. Segmenty propojuji 4 a 5 polem SuperSeal. Kromě přívodu čínských stabilizátorů není pod deskou nic pájeno. Licny mám zakončené dutinkami. Snadná práce a jednoduchá úprava, pokud to je nutné