Stránka 2 z 3

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 11:46 am
od Edys
A nedalo by se použít něco takového? Po celé délce modulu natáhnout licnu a na ní připojit tyto spojky. Snad to není úplně mimo.
Obrázek

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 12:41 pm
od look23
Edys píše:A nedalo by se použít něco takového? Po celé délce modulu natáhnout licnu a na ní připojit tyto spojky. Snad to není úplně mimo.
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1grDhhv6H8KJjSspmq6z2WXXag.jpg


To nedoporučuju já. V autě jsem si přivádal LED na osvětlení zavazadlového prostoru a bylo s tím dost trápení, když auto jelo na našich silnicích.
Vzhledem k převážení modulu to bude stejné.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 1:22 pm
od Miloš_P
zdeno píše:
Pavel-HP píše:OT.
Zcela logicky se neposune nikam, když jsem ten drát instaloval pod modul při 22°C.
PS. Tebe jsem Zdeno taky neviděl a jak to tak vypadá, tak jsem o nic nepřišel.

tim ze mne urazis, tak tim zcela urcite nevyvratis mou pravdu a fakta !!
Proste si se s tim jeste nesetkal, jak zmeny teploty dokazou vytrhat (posunout) koleje i na skutecne zeleznici.
A to stoupne teplota jen treba z 30 na 40 st. a maji obrovske problemy !!

Možná by to chtělo si zopakovat fyziku ze střední školy...
http://reseneulohy.cz/486/prodlouzeni-kolejnic-na-trati

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 3:00 pm
od Pavel-HP
OT.
Takže drát, který byl instalován pod modul při 22°C, bude při 20°C delší?
To je to, oč tu běží.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 3:10 pm
od Trixt
Pavel-HP: Kratší.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 3:44 pm
od vvitty
Pavel-HP píše:OT.
Takže drát, který byl instalován pod modul při 22°C, bude při 20°C delší?
To je to, oč tu běží.


S klesajici teplotou se drát zkracuje a s rostouci prodluzuje, tedy alespon z beznych kovu. Dilatacni mezera se naopak s klesajici teplotou zvetsuje a s rostouci zmensuje.

V zasade nebude velky problem u modulu pri jeho pouziti protoze kdyz ho budes stavet doma a provozovat nekde v telocvicne tak teplota bude +/- shodna, problem muze nastat primarne pri transportu ve vymrzlem nebo naopak prehratem aute kdy se teplota vyrazne zmeni. Ale to vse je pomerne snadno resitelne, staci o tom vedet a zaridit se podle toho. U kolejiva na metrovem modulu budes mit dilatacni spary pritomne prirozene na zakonceni koleji u hrany modulu.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 3:53 pm
od zdeno
Pavel-HP píše:OT.
Takže drát, který byl instalován pod modul při 22°C, bude při 20°C delší?
To je to, oč tu běží.

Delsi nebo kratsi ??
Uz je mi to jedno, proste teplotni dilatace tam byt musi a tim to pro mne konci.
Videl jsem na vlastni oci zdvihnute koleje o 5 cm nad plochu a to si urcite neudelal majitel sam.
Taky jsem videl hodne koleji vytrhnutych z podlozi a to je skoro neopravitelne.
Urcite to ma nejaky duvod a ja si myslim, ze to je teplota.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 6:15 pm
od hopeter
Tu fyziku by to chtělo fakt zopakovat... :wink: Když taky čtu ty cifry o kolik se prodlouží metr ocelové kulatiny tak nevím jestli se mám smát nebo brečet... :?

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 6:23 pm
od petrh
Hlavně se opět z odpovědí, které zajímají i mě např. stala ego masturbace několika stáleopakujících se. Možná takový Mcx by mohl vědět?

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 8:02 pm
od MirekTT
Než to tu taky zamknou:
IMG_20181030_144923 (Medium).jpg

Prostě jen dvoužilový vodič protažený pod modulem a k němu z boku připájené přívody od kolejí přes seškrábnutou izolaci a zajištěné smršťovkou. Dilatační debaty se striktně odmítám účastnit stejně jako dohadování se o vhodnosti použití reproduktorového kabelu k modulovému vedení.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 4:49 am
od Michal Šuhajda
Diky těm, kteří přispěli konstruktivní odpovědí k původnímu dotazu. Diskusím o dilataci komentovat už nebudu, ta sem nepatří. Co založit nové vlákno?

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 7:58 am
od fulda
MirekTT píše:Než to tu taky zamknou:

Taky vem v ůvahu použití zemnící lišty do rozvaděče.
Obrázek
Obrázek

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 8:29 am
od tondakladno
Já bych zvolil tvrdý drát např. průřez 1 mm. Na jedné straně ho ukotvím, na druhé použiji Anglickou matku. K drátu bych pájel potřebné licny. Myslí i bez
výpočtu se drát o moc nezkrátí ani neprodlouží.(nepočítal jsem to). Pokud i tak budete pochybovat, tak zařaďte mezi Anglickou matku a drát tažnou pružinu.
Anglickou matkou uděláte předpětí a pružina bude jako kompenzátor délkové roztažnosti drátu.
Já to řeším tímto způsobem: Používám elektromagnetické přestavníky, který má tři vstupy. +15V mám připojen na jeden prut kolejí, takže k přestavníku vedu
dva kabely a +15V si vemu s prutu. Tím zkrátím kabeláž. Podotýkám, že po prutu můžete pustit co chcete, trakční napájení, 15V, 12V atd. za předpokladu, že
každé napětí má svou zem. V mém případě mám jedno trafo usměrněné na 15V a pro trakci druhé usm. na 12V.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 11:31 am
od MiG
Miloš_P píše:
zdeno píše:
Pavel-HP píše:OT.
Zcela logicky se neposune nikam, když jsem ten drát instaloval pod modul při 22°C.
PS. Tebe jsem Zdeno taky neviděl a jak to tak vypadá, tak jsem o nic nepřišel.

tim ze mne urazis, tak tim zcela urcite nevyvratis mou pravdu a fakta !!
Proste si se s tim jeste nesetkal, jak zmeny teploty dokazou vytrhat (posunout) koleje i na skutecne zeleznici.
A to stoupne teplota jen treba z 30 na 40 st. a maji obrovske problemy !!

Možná by to chtělo si zopakovat fyziku ze střední školy...
http://reseneulohy.cz/486/prodlouzeni-kolejnic-na-trati

Existuje školní úloha, která se ptá žáčků, zda lze podlézt obruč kolem rovníku, pokud ji prodloužíme z těsného stavu (obvod 40000km) o 10m (téměř o 2 rády menší relativní prodloužení, než v případě teplotní roztažnosti koleje) a rovník je kruhový bez vlivu krajiny.
Komu se nechce počítat, tak prozradím, že lze a to celkem pohodlně.
Takže, pokud zdeno mluví o vybočení při pevně zachycených koncích, tak asi může být několik cm. Nechce se mi počítat tětivy.
Jen těch 30 a 40 stupňů na skutečné trati je velmi zjednodušeno.

Jinak k dotazu.
Dal bych měděnou licnu o průřezu nejméně 1,5mm2 a odbočení k jednotlivým prutům připájel v místech odstraněné izolace a překryl (přeizoloval) smršťovací bužírkou.
Použití dvou různých barev taky není k zahození u členitějšího vedení páteře.

Re: Rozvod napájení pod kolejištěm (modulem)

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 2:29 pm
od tondakladno
Reakce na pana Fučíka k jeho příspěvku. Místo Vámi uvedených svorkovnic, které znám a umisťují se na DIN lištu, jak uvádíte v rozvaděčích, já používám toto.
Z měděné laminátové desky ustříhnu cca 4 - 5 mm. proužek. Ten pocínuji, aby protáhl větší proudy a také, že se lépe připájí vodič, který nejdříve také pocínuji.
Proužek si připevním na nejvhodnější místo.