Stránka 4 z 4

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 02 led, 2019 11:08 am
od belgarat
PeZ: nechces nacmarat skicu jak mas kolejiste usporadane, kde jsou stanoviste obsluhy (kde bys rad tocil knoflikem) a vyznacil kterou cast modelu dany knoflik ovlada ?

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 02 led, 2019 11:11 am
od PeZ
fulda píše:PeZ: jestli ti mohu poradit, tak tohle nedělej. Tím dostaneš nevýhody obou systémů dohromady.
Najdi si někoho, kdo ti na Arduinu poladí dálkové ovládání na PWM nebo tak něco.


Díky za radu. Bohužel bych Tě poprosil o specifikaci nevýhod. Já mimo vyšších nákladů vidím komplikovanost řešení a následně i více možných zdrojů poruch, nicméně se mi zdá, že přínos je větší. Může to být ovšem moje chyba. :)

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 02 led, 2019 11:30 am
od Miloš_P
PeZ píše:
Miloš_P píše:Přijde mi to jako dost krkolomné řešení. Já na svém kolejišti používám pulzní regulátory, které je možno připojit buď na dlouhý kabel nebo na kolejišti udělat více přípojných konektorů.
http://masinky2003.wz.cz/prodej-regulator-1.html
Neber to prosím, že ti chci něco prodat, ale mohlo by to být řešení tvého problému. Navíc oceníš podstatně lepší kvalitu jízdy než s klasickým trafem.


Díky Miloši za radu. Bohužel je ale v mé situaci neproveditelná, protože mé kolejiště je na podlaze :wink: a nemohu vést kabely pod kolejemi ani nad nimi. Mám 3 soustředné okruhy a pokud jsem uprostřed, potřebuji náhle řídit některý z nich. Vytvářet další přípojná místa pro potenciometr PWM regulátoru by znamenalo vést další 2 kabely pro každý okruh kolem kolejí. navíc při řízení uvnitř musím vyřadit původní řídící prvek a převzít jeho funkci. PWM regulaci se v žádném případě nebráním, jeden regulátor napájený FZ1 používám a jsem s nim velmi spokojen.

Nevím, jak máš kolejiště velké a na jakou vzdálenost se potřebuješ dostat. Pokud nechceš dělat další přípojná místa, tak by ti mohl stačit k regulátoru dostatečně dlouhý prodlužovák. Já mám 8 m a v pohodě s ním obejdu kolejiště. Ale není to WiFi :D .

U toho tvého nápadu s DCC dekodérem bych se obával toho, že každá loko bude potřebovat trochu jiné nastavení dekodéru pro kvalitní jízdu.
V digitalizaci starých loko jsem pouze teoretik, ale z pročítání příspěvků tady na fóru jsem nabyl dojmu, že to v některých případech vyžaduje velký laborování s nastavením dekodéru a někdy je třeba použít i jiný typ. Takže, aby sis nenaběhl na vidle... :shock:

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 02 led, 2019 12:18 pm
od fulda
PeZ píše:Já se PWM v zásadě vůbec nebráním. Již jedno používám a jsem s ním spokojen. Dokonce přejezd na nebo z FZ1 funguje bez problémů. Já však hledám řešení, abych mohl řídit 3 stejnosměrné napaječe nebo pulzní regulátory lokálně nebo bezdrátově. Bohužel to jsem ve zmiňovaném řešení nenašel. Přes to díky.

Neodpustím si poznámku o hlavní přednosti analogu.

A znovu připomenu co jsem psal o pár řádek výš. Pokud se nebudeš tvrdošíně bránit použití procesorů, tak za pomoci Arduina je to taková běžná školní úloha. Prostě si musíš předem rozmyslet co chceš (bezdrát, drát, telefon, ...) a podle toho si udělat projekt, který to co si stanovíš bude splňovat.
Koupíš Arduino, koupíš Motor shield a naprogramuješ si to. mno a nebo oslovíš někoho za zdejších propagátorů analogu a oni ti zajisté pomohou.

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 02 led, 2019 12:23 pm
od michal.kubista
Tak zkus arduino řešení. Pokud místo arduina použiješ ESP8266 (ESP32) a přidáš 3x H-můstek na řízení motorů, tak máš 3x PWM řízení tří samostatných okruhů a myslím že snadno napojitelných na současné napájení okruhů.
No a pak už zbývají tři ovladače pro jednotlivé okruhy - opět ESP8266 a máš tři bezdrátové ovladače a můžeš s nima cestovat po celém kolejišti a bez drátů. Pokud ti na řízení bude stačit potenciometr na rychlost a nějaký přepínač na směr, tak toto zvládne začátečník s arduinem a nejhorší bude mechanické provedení.
PS. ESP32 se prodává v provedení i s držákem na baterku a obvodama pro nabíjení. Řeším s ním taky ovladač, ale na DCC.
A fulda mě předběhl, co to píšu :-)

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 02 led, 2019 1:00 pm
od PeZ
Děkuji všem za své zkušenosti. S Arduinem jsem nikdy nedělal. Zkusím něco nastudovat a vymyslet technické řešení problému :idea: . Všem Hezký Nový rok.

Výhody analogového řízení kolejiště

PříspěvekNapsal: úte 08 led, 2019 9:28 pm
od workous
Pro příznivce analogu je tento odkaz kompletním řešením ovládání kolejiště pomocí telefonu (jízda + ovládaní příslušenství).Nedalo mi to a vyzkoušel jsem zapojení ve spojení s aplikací Junior pro dva vlaky přes Google play. Funguje vše na první dobrou nahrajete program do Arduina, který je zdarma, spárujete telefon s Bluetooth modulem a jedete.Vše za pár kaček z Bangoodu nebo jinde :).Po prostudování celého webu najdete jak pěkně automatizovat celé kolejiště v analogu.... izolované úseky - ovládání výhybek pomocí serva + závory + semafory + osvětlení budov + relé modul, se kterým zapnete co chcete...vím, že v době digitálu to bude pro mnohé k smíchu, ale autor se snažil, aby šel s dobou. Pro mini kolejiště zajímavá možnost jak vše ovládat z ruky bez drátů....

http://arduinorailwaycontrol.com/arduino.php

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

PříspěvekNapsal: úte 08 led, 2019 10:19 pm
od PeZ
Díky za podnět, vypadá to zajímavě.

Řízení kolejiště mobilním telefonem v analogu

PříspěvekNapsal: pon 21 led, 2019 7:47 pm
od workous
Dnes aktualizace pro elektromagnetické přestavníky - super popis pro nás lamy :) http://junior.arduinorailwaycontrol.com ... net_coil...

Tento odkaz je verze junior pro začátečníky :) http://junior.arduinorailwaycontrol.com/



Zde odkaz na kompletní seriál o ovládání analogových loko pomocí telefonu nebo tabletu + automatizace analogového kolejiště za pomocí Arduina:
http://arduinorailwaycontrol.com/arduino.php[/quote]

Zde možno zakoupit APP pro Vás mobil na 4 výhybky za 260,- https://play.google.com/store/apps/deta ... rainjunior nebo pro 25 výhybek profi verzi 599,- https://play.google.com/store/apps/deta ... notrainduo

Jinak autor reaguje na emaily a rád poradí :) steve@arduinorailwaycontrol.com

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

PříspěvekNapsal: úte 22 led, 2019 8:06 am
od Sandy
Jo, jo! Pro "lamy", co mají minimálně maturitu v oboru slaboproudá elektrotechnika a státnici z technické angličtiny. Takových "lam" v českých luzích a hájích běhá spousty.....

Re: Výhody analogového řízení kolejiště

PříspěvekNapsal: úte 22 led, 2019 10:07 am
od workous
Sandy píše:Jo, jo! Pro "lamy", co mají minimálně maturitu v oboru slaboproudá elektrotechnika a státnici z technické angličtiny. Takových "lam" v českých luzích a hájích běhá spousty.....


Nic takové nemám :) vyzkoušel jsem a funguje :) neni nad Ctrl C a Ctrl V :)