tondakladno píše:Znovu podotýká, že je to moje logická úvaha, která nemusí být pravdivá, protože DCC nemám. Koleje jsou napájeny obdelníkovým střídavým napětím,jako v
zásuvce,ale průběh je sínusový. Obdélníkové napětí je nosičem digitálního signálů a z toho mi vyplývá, že při vstupu přes kolečka se v mašince v dekodéru dekóduje
signál, který se následně usměrní na 15 V pro mašinku, přestavníky apod. Proto odpadají přívodní kabely. V dekodéru pravděpodobně bude H můstek pro změnu
směru jízdy a PWM regulace rychlosti, ale může to být úplně jinak. Obdélníkové střídavé napěti je vhodné pro usměrnění, protože odpadá vyhlazovací kondenzátor. To je moje logická úvaha.
Ta vidíš princip znáš. Tak si to ještě vyzkoušej, jak to funguje v praxi. A už to neopustíš.
Napíši tak zběžně, co jsem za poslední dobu viděl od tebe napsáno.
--- Doporučuješ novým uživatelům analog, že je jednodušší.
Tvrdím že ne. Pokud chce začátečník jezdit po nějakém oválu s odstavnými kolejemi
s více než jednou mašinkou, Tak je DCC určitě jednodušší. Nemusí řešit izolované koleje. Každá má svůj ovladač a libovolně si s nimi jezdí.
--- Řešilo se obsazení úseků
V digitálu jsou koleje neustále pod napětím, takže neustále může být detekován odběr z kolejí.
Zastavování před návěstidly, se systémem ABC, taky docela ujde.
A ta možnost si rozsvěcovat světla, jak je zapotřebí. Nesvítit červenými, když táhnu vlak. Úžasné. Pravda je, že ne u všech to funguje z výroby. Ale dá upravit.
A na závěr ještě upozornění, že DCC může být jen pro trakci. Příslušenství může být i analogové. To se nevylučuje. Já osobně to tak zatím mám. Nějak mě neoslovilo ovládání z počítače a mobilem apod. Rád mám klasiku s panýlkem.
I když taky digitál, ale není to DCC.