Digitální ovládání kolejiště bez centrály a bez počítače

Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek

Re: Digitální ovládání kolejiště bez centrály a bez počítače

Příspěvekod HonzaM » pát 18 lis, 2022 9:19 am

Zeptám se na to vývojáře. Osobně mi to nijak nevadí, napájení zapnu jednou a pak během provozu se žádné nepřístojnosti nedějí. Ono je to celkem logické, panelový dekodér si tak zajisti, aby byla správně zobrazena skutečná poloha výhybek.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Digitální ovládání kolejiště bez centrály a bez počítače

Příspěvekod D » pát 18 lis, 2022 11:10 am

Děkuji za odpověď. Tato vlastnost mě trochu mrzí, na modelu složitější stanice je nemalá šance, že vlak zůstane stát přes výhybky a podhození lokomotivy stojící na srdcovce povede ke zkratu DCC.

Úprava FW by byla fajn. Kdyby nevyšla, pouvažujeme nad tím, zda je ta prvotní inicializace nutná a nepoužijeme například zpožďovací relé, které by připojovalo společné + přestavníků až po náběhu dekodéru.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1357
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Digitální ovládání kolejiště bez centrály a bez počítače

Příspěvekod D » pát 18 lis, 2022 4:07 pm

Po dalším laborování máme dva výsledky s použitím dekodéru MGP Switch5 a přestavníku MTB MP5.

  1. Při zapojení přestavníku MP5 na dvoukabelové připojení, jako želva (první pól A dekodéru = spojení M2a a M2b přestavníku, druhý pól B dekodéru = COM+ přestavníku), a nastavení dekodéru na klidový stav LOW, 3 sekundy sepnutí a Start jumper 2-3, se přestavník chová lépe než MP1. Po zapnutí napájení je nejprve na výstupech A i B stav LOW, poté se sepne jen jeden z nich na HIGH, podle toho, který byl naposledy aktivní. A protože tam v běžném provozu opravdu byl přestavník od minule přestaven, tak se už nehne.
  2. V dříve uvedeném zapojení dle návodu pro MP1 jsme přestavník zaměnili za MP5 a po příkazu ke změně polohy došlo k destrukci dekodéru, zhasnul a přestal reagovat. Nějak se nám poškozené dekodéry hromadí.

Nezapojujte k MGP Switch5 přestavníky MTB MP5 dle návodu pro MP1, ale dle návodu pro želvu. Jen sepnutí nemusí být trvalé, stačí 2-3 sekundy.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1357
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Digitální ovládání kolejiště bez centrály a bez počítače

Příspěvekod HonzaM » stř 23 lis, 2022 11:30 am

D píše:Děkuji za odpověď. Tato vlastnost mě trochu mrzí, na modelu složitější stanice je nemalá šance, že vlak zůstane stát přes výhybky a podhození lokomotivy stojící na srdcovce povede ke zkratu DCC.

Úprava FW by byla fajn. Kdyby nevyšla, pouvažujeme nad tím, zda je ta prvotní inicializace nutná a nepoužijeme například zpožďovací relé, které by připojovalo společné + přestavníků až po náběhu dekodéru.

Řešení viz mail který jsem Ti poslal.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Digitální ovládání kolejiště bez centrály a bez počítače

Příspěvekod HonzaM » stř 23 lis, 2022 11:37 am

D píše:Po dalším laborování máme dva výsledky s použitím dekodéru MGP Switch5 a přestavníku MTB MP5.

  1. Při zapojení přestavníku MP5 na dvoukabelové připojení, jako želva (první pól A dekodéru = spojení M2a a M2b přestavníku, druhý pól B dekodéru = COM+ přestavníku), a nastavení dekodéru na klidový stav LOW, 3 sekundy sepnutí a Start jumper 2-3, se přestavník chová lépe než MP1. Po zapnutí napájení je nejprve na výstupech A i B stav LOW, poté se sepne jen jeden z nich na HIGH, podle toho, který byl naposledy aktivní. A protože tam v běžném provozu opravdu byl přestavník od minule přestaven, tak se už nehne.
  2. V dříve uvedeném zapojení dle návodu pro MP1 jsme přestavník zaměnili za MP5 a po příkazu ke změně polohy došlo k destrukci dekodéru, zhasnul a přestal reagovat. Nějak se nám poškozené dekodéry hromadí.

Nezapojujte k MGP Switch5 přestavníky MTB MP5 dle návodu pro MP1, ale dle návodu pro želvu. Jen sepnutí nemusí být trvalé, stačí 2-3 sekundy.

Doplním informaci do návodu, je matoucí, že výrobce při velmi podobném názvu má u těchto přestavníků dost odlišné řešení.
Pro výrobce i dodavatele znát veškerá technická řešení různých přestavníků. Pokud přijdete na nějaký obdobný problém, napište, aby bylo možné to řešit úpravou návodu nebo konstrukce.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Digitální ovládání kolejiště bez centrály a bez počítače

Příspěvekod radula63 » stř 23 lis, 2022 8:53 pm

HonzaM píše:
D píše:Po dalším laborování máme dva výsledky s použitím dekodéru MGP Switch5 a přestavníku MTB MP5.

  1. Při zapojení přestavníku MP5 na dvoukabelové připojení, jako želva (první pól A dekodéru = spojení M2a a M2b přestavníku, druhý pól B dekodéru = COM+ přestavníku), a nastavení dekodéru na klidový stav LOW, 3 sekundy sepnutí a Start jumper 2-3, se přestavník chová lépe než MP1. Po zapnutí napájení je nejprve na výstupech A i B stav LOW, poté se sepne jen jeden z nich na HIGH, podle toho, který byl naposledy aktivní. A protože tam v běžném provozu opravdu byl přestavník od minule přestaven, tak se už nehne.
  2. V dříve uvedeném zapojení dle návodu pro MP1 jsme přestavník zaměnili za MP5 a po příkazu ke změně polohy došlo k destrukci dekodéru, zhasnul a přestal reagovat. Nějak se nám poškozené dekodéry hromadí.

Nezapojujte k MGP Switch5 přestavníky MTB MP5 dle návodu pro MP1, ale dle návodu pro želvu. Jen sepnutí nemusí být trvalé, stačí 2-3 sekundy.

Doplním informaci do návodu, je matoucí, že výrobce při velmi podobném názvu má u těchto přestavníků dost odlišné řešení.
Pro výrobce i dodavatele znát veškerá technická řešení různých přestavníků. Pokud přijdete na nějaký obdobný problém, napište, aby bylo možné to řešit úpravou návodu nebo konstrukce.

A NEBO, Do privodu u 3 vodicoveho zapojeni dat diody. Na signal poz1 a poz2. Predpokladam, ze dekodery 'horely' diky tomu, ze MP5 ma v prubehu prestaveni vnitrnim zapojenim vstupy poz1 a poz2 propojeny.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Digitální ovládání kolejiště bez centrály a bez počítače

Příspěvekod D » stř 23 lis, 2022 9:09 pm

radula63:
Děkuji za námět. Měl jsem také podezření na problém s vnitřním zapojením MTB MP5, ale bohužel jsem ani po dlouhém snažení nikde nedohledal jeho schéma a k jeho destrukci po tento účel jsem zatím neměl příležitost.

HonzaM:
Žádný e-mail zatím nedorazil.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1357
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Digitální ovládání kolejiště bez centrály a bez počítače

Příspěvekod radula63 » stř 23 lis, 2022 9:20 pm

D píše:radula63:
Děkuji za námět. Měl jsem také podezření na problém s vnitřním zapojením MTB MP5, ale bohužel jsem ani po dlouhém snažení nikde nedohledal jeho schéma a k jeho destrukci po tento účel jsem zatím neměl příležitost

To uz bude trosku odboceni od zdejsiho tematu, i kdyz castecne souvisejici. Zitra ti nakreslim vnitrni zapojeni MP1 i MP5.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Předchozí

Zpět na Elektrika a elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků