Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek
Pavel-HP píše:... Nebo jeden booster vypnout a pak měřit proud, který poteče do obvodu vypnutého boostru, kde budou chtít jet tři lokomotivy. ...
Pavel-HP píše:... Nebo jeden booster vypnout a pak měřit proud, který poteče do obvodu vypnutého boostru, kde budou chtít jet tři lokomotivy. ...
Ferda píše:Pavel-HP píše:... Nebo jeden booster vypnout a pak měřit proud, který poteče do obvodu vypnutého boostru, kde budou chtít jet tři lokomotivy. ...
Tak na tohle snad nemusí být nikdo odborník, aby věděl, že tam poteče proud roven spotřebě těch tří lokomotiv.
Pavel-HP píše:No, tý v..e, teď jsi na to kápnul. A tohle se tu řeší od samýho začátku.
Pavel-HP píše:Ty dvě ampéry ji asi moc nerozesmějou.
Jirka_US píše:Asi tam mas nekde chybu, pres kterou masinku tecou 2A ? Nebudete to tim, ze pouzivas nejaky divny Spax ? To mne prosim Te vysvetli jak pres zatez 14 Ohmu protahnes 2A pri napeti 14V ?
belgarat píše:Panove - v jinem vlakne se teoretizovalo a nadavalo uz dost. Muzete prosim vyckat, kdyz je ted jedinecna sance to poradne zmerit ? Aspon nez se ozve HonzaM ?
Jirka_US píše:belgarat píše:Panove - v jinem vlakne se teoretizovalo a nadavalo uz dost. Muzete prosim vyckat, kdyz je ted jedinecna sance to poradne zmerit ? Aspon nez se ozve HonzaM ?
Mereni ukazala, ze pro lokomotivu rady 92 (TT) pri zatezi 10Ohmu v izolovanem useku, coz odpovida zatezi 1.5A pri 15V za situace, kdy je usek pod napetim, prochazi proud na rozhrani ca. 900mA pri napeti DCC 14V. Prestoze ta masina tam stala vice nez 90 minut, tak se zadne katastroficke scenare nekonaly....Hlavne se clovek nesmi nechat zmast timto nesmyslnym schematem od fuldy, coz jsem mu rekl hned na zacatku.
úte kvě 08, 2018 3:36 pm
viewtopic.php?f=7&t=11399&start=30
Pokus byl proveden pro situaci (ala Pavel-HP), kdy izolovany usek, ve kterem stoji lokomotivy s ekvivalentem odpovidajici celkove zatezi 10Ohmu, je napajen ze sousedniho useku pres napravy a sberace lokomotivy stojici na rozhrani techto 2 izolovanych useku.
Vypocet:
14V = 0.9A * (Rloko + 10Ohmu)
Z toho lze odvodit, ze odpor lokomotivy stojici na rozhrani vychazi ca.5.6 Ohmu, ve vypoctu nejsou zahrnuty zadne odpory vodicu, jejich prechodove odpory na styku s kolejnici nebo odpory kolejnic, takze ve skutecnosti ten odpor lokomotivy bude o neco mene.
belgarat píše:Haloooooo budiicek. Experiment jeste neprobehl. Poukazy na Ohmuv zakon apod jsme zrusili uz jedno tema, nema smysl donekonecna opakovat stejny zpusob vykladu, ktery tady na foru nikam nevede.
Zpět na Elektrika a elektronika
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků