Stránka 1 z 1

kontaktní koleje u profilového kolejiva Tillig

PříspěvekNapsal: ned 13 kvě, 2018 3:41 pm
od AlexD
Začínám předělávat koleje na kolejišti - na Modelové koleje TT TILLIG. Jaké máte zkušensti se spínacími/kontaktními kolejemi? U standartního kolejiva se mi nelíbily spínací koleje, nebo montovaný spínací kontakt, jako nemodelový. Řešil jsem to dvojím přerušením U profilu v délce cca 6 mm. Přerušený díl jsem měl připojený pomoci naletovaného vodiče zespodu protažený přes navrtaný pražec zafixovaný lepidlem, směr koleje podržely výlisky do kolejí v pražcích. Propojení přerušené koleje jsem řešil na viditelné části přiletováním lanka Cu z vnější části. U nového kolejiva si to nedovedu představit (dvě izolované spojky)? (Tillig 08430 mi připadá jako krok zpět).

Re: kontaktní koleje u profilového kolejiva Tillig

PříspěvekNapsal: ned 13 kvě, 2018 7:27 pm
od radula63
Udělej to naprosto stejně. Tj. 2x přeřízni kolejnici. Tu "kontaktní" část ti v pohodě podrží proti vypadnutí úchyty na pražcích. Proti posunutí ti to udrží připájený vodič, případně kapka vteřiňáku.

Re: kontaktní koleje u profilového kolejiva Tillig

PříspěvekNapsal: ned 13 kvě, 2018 8:01 pm
od AlexD
Nedovedu si to představit. U starého kolejiva plechové obrácené"U" k naletování drátku přímo vybízí. U nové profilové koleje, je to horší, ale budiž šikovné ruce dokáží vše, ale pokud mi kolmo dolů z kolejnice bude držet drátek, nevím jak ji z boku nasunout do profilového podloží. Snad u flexi koleje využít mezeru mezi pražci. Nebo lze do podloží zatlačit kolej bez poškození patek pro uchycení koleje? Jedině mě ještě napadlo navrtat podloží i částečně kolej, do koleje vyříznout závit a připojení provést mosazným šroubkem. Jen kde sehnat takový závitníček a mosazné šroubky....? Vrtáček by nebyl problém. Naletování z boku koleje mi nepřipadá zrovna košer.Jedině propojení kolejnic (přerušeného úseku stáhnout dál od kolejnice, třeba pod štěrk). To už by mohlo vypadat líp.

Re: kontaktní koleje u profilového kolejiva Tillig

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2018 7:07 am
od Tomas Lebeda
AlexD píše:Nedovedu si to představit. U starého kolejiva plechové obrácené"U" k naletování drátku přímo vybízí. U nové profilové koleje, je to horší, ale budiž šikovné ruce dokáží vše, ale pokud mi kolmo dolů z kolejnice bude držet drátek, nevím jak ji z boku nasunout do profilového podloží. Snad u flexi koleje využít mezeru mezi pražci. Nebo lze do podloží zatlačit kolej bez poškození patek pro uchycení koleje? Jedině mě ještě napadlo navrtat podloží i částečně kolej, do koleje vyříznout závit a připojení provést mosazným šroubkem. Jen kde sehnat takový závitníček a mosazné šroubky....? Vrtáček by nebyl problém. Naletování z boku koleje mi nepřipadá zrovna košer.Jedině propojení kolejnic (přerušeného úseku stáhnout dál od kolejnice, třeba pod štěrk). To už by mohlo vypadat líp.

Pájení zespoda na kolejnici je úplně bez problému. Jak psal někde tady na foru i Fulda, použival jsem pájecí kapalinu na nerez,
Pájel jsem jak drát tak i licnu 1mm2 a jistě by šli menší průžezy i lépe. Mám těch pájených míst na kolejiště desítky.
Stejně tak doporučuji upravit srdcovku a oba jazyky u výhybek EW2, tj napájet zespodu přívod, což je podobné tomu co potřebuješ.
Pouze pozor ať se ti teplem nezdeformují úchyty pražců

Re: kontaktní koleje u profilového kolejiva Tillig

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2018 7:11 am
od HonzaM
Pájení zespodu na profilovou kolejnici je bez problému, je ale nutně používat pouze vhodnou pájecí kapalinu, jinak následně dochází ke korozi.

Re: kontaktní koleje u profilového kolejiva Tillig

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2018 8:47 am
od belgarat
AlexD píše: ale pokud mi kolmo dolů z kolejnice bude držet drátek, nevím jak ji z boku nasunout do profilového podloží. Snad u flexi koleje využít mezeru mezi pražci. Nebo lze do podloží zatlačit kolej bez poškození patek pro uchycení koleje?


Nejprve nasunout prazcova pole, pote skalpelem vyriznout spojku mezi prazci pod patkou koleje (nebo u flexikoleji vyuzit absence spojky v "harmonice" a naletovat privod. Nasledne instalovat do kolejiste. Ja mam zas dobre zkusenosti s pajeci kapalinou na nikl.

Re: kontaktní koleje u profilového kolejiva Tillig

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2018 12:05 pm
od tondakladno
Jak chceš vyřešit elektrické zapojení. Tonda

Re: kontaktní koleje u profilového kolejiva Tillig

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2018 6:46 pm
od AlexD
tondakladno píše:Jak chceš vyřešit elektrické zapojení. Tonda

Klasicky, budu jezdit v analogu s vícečlennou obsluhou (vnoučata). Každá část kolejiště bude mít vlastní trafo pro příslušenství a společnou kolej. Mezistační úseky se budou přopojovat (po odsouhlasení -hradlová vložka-relátko ma ovládání vlaku vypravující stanice. Ještě to dolaďuji.. Do digitálu se mi na stará kolena nechce...

Re: kontaktní koleje u profilového kolejiva Tillig

PříspěvekNapsal: stř 16 kvě, 2018 3:12 pm
od tondakladno
Také jsem analog. Myslím, že to nebude fungovat, když změníš polarizaci napětí. Pokud dokážeš zhotovit tišťák podívej se v tématu Elektrika a elektronika na téma Mikrokontrolér PICAXE v praxi. Tonda.

Re: kontaktní koleje u profilového kolejiva Tillig

PříspěvekNapsal: čtv 17 kvě, 2018 7:04 am
od tondakladno
Zhotovil jsem si spínač z Hallova snímače. Výhoda je, že dodatečně můžeš kamkoli snímač umístit. Na spodek mašinky se musí přilepit malý magnet. Ideální řešení při umístění magnetu i na poslední vagonek soupravy je ovládání závor.

Re: kontaktní koleje u profilového kolejiva Tillig

PříspěvekNapsal: úte 29 kvě, 2018 8:10 pm
od pepiknemecek

Re: kontaktní koleje u profilového kolejiva Tillig

PříspěvekNapsal: stř 30 kvě, 2018 4:43 am
od sidlo