Stránka 1 z 2

Problém Fz1

PříspěvekNapsal: pát 12 led, 2018 8:41 am
od davidprochazka
Dobrý den,
prosím o radu. Když se chci s mašinou rozjet, tak mi začne signalizovat zkrat. Nevíte čím to?

Re: Problém Fz1

PříspěvekNapsal: pát 12 led, 2018 8:54 am
od zdeno
najdi si v okoli elektrikara,
tam je tolik moznosti, az strach, proto se neda odpovedet globalne.

Re: Problém Fz1

PříspěvekNapsal: pát 12 led, 2018 9:30 am
od BohousP
davidprochazka píše:Dobrý den,
prosím o radu. Když se chci s mašinou rozjet, tak mi začne signalizovat zkrat. Nevíte čím to?

Dělá to s konkrétní mašinou, nebo se všemi?
Co když dáš mašiny z kolejí?
Co když FZ1 odpojíš od kolejí a otočíš kolečkem?

Re: Problém Fz1

PříspěvekNapsal: pát 12 led, 2018 10:02 am
od davidprochazka
Dělá to se všema. Se starou bobinou i novou bardotkou. Když ji dám z kolejí, tak je všechno jak má být.

Re: Problém Fz1

PříspěvekNapsal: pát 12 led, 2018 10:35 am
od MiG
Bimetal v FZ1 nemá kontakt.
Třeba "Se" vyšrouboval červík.
Nebo je bimetal zlomený.
Nebo...

Pokud je to uvolněným červíkem, dá se tento zašroubovat až "na kontakt", ale předpokládá to vlastnictví měřících přístrojů, vhodné zátěže a znalosti co a jak (know how).
Pokud to uděláte jen tak zkusmo, můžete "upéct" nejen FZ1 ale i mašinky na kolejišti.
Druhou možností je použít bimetal z příslušenství (z výroby je nastaven na přibližně stejný proud), pokud není výstup na příslušenství používán.

Re: Problém Fz1

PříspěvekNapsal: pát 12 led, 2018 11:55 am
od davidprochazka
Ahoj. Jestli jsem podle tvého popisu našel spravné místo co jsi psal tak jsem tam nic poškozenýho nenašel... viz rajce
http://davidprochazkaolomouc.rajce.idnes.cz/Fz1/

Re: Problém Fz1

PříspěvekNapsal: pát 12 led, 2018 1:05 pm
od MiG
Takhle tam skutečně není nic vidět.
Jak vypadá propojení obou stran kontaktu bimetalu s žárovkou?

A co znamená popis
Když ji dám z kolejí, tak je všechno jak má být.
?
Znamená to, že bez loko se napětí na kolejích zvětšuje, zmenšuje a mění polarita tak, jak se točí "kolečkem" FZ1?
A co se stane po vyšroubování žárovečky?

Re: Problém Fz1

PříspěvekNapsal: pát 12 led, 2018 1:43 pm
od davidprochazka
Obě žárovičky jsou tím drátkem propojeny s tím bimetalem
MiG píše:Znamená to, že bez loko se napětí na kolejích zvětšuje, zmenšuje a mění polarita tak, jak se točí "kolečkem" FZ1?

Přesně tak. Bez loko je to v poho

Bez žárovičky trafo nejede

Re: Problém Fz1

PříspěvekNapsal: pát 12 led, 2018 2:15 pm
od MiG
Jestli bez žárovičky nejede, tak je někde přerušeno propojení bimetalu a žárovičky.
Žárovička je paralelně s kontaktem bimetalu.
http://forum.strojirenstvi.cz/viewtopic.php?f=15&t=20174&start=555
uprostřed strany

Re: Problém Fz1

PříspěvekNapsal: pát 12 led, 2018 4:45 pm
od davidprochazka
Tak problém vyřešen :) Nakonec to bylo kontaktem mezi tím červíkem a plíškem. O kousíček jsem s ním pootočil a vrátil do stejné pozice a už to jede. Asi tam byl nějaký bordel. Děkuji za pomoc

Re: Problém Fz1

PříspěvekNapsal: pát 20 dub, 2018 11:14 am
od amirinda
Ahoj,
jak máte přívod 220v k FZ1. Už když jsem ho připojoval (spíš drátkoval) tak žádnej zázrak. Ono ty přívodní drátky u trafa jsou snad dokonce hliníkové. Jak to lépe, pevně spojit s přívodním kabelem?

Re: Problém Fz1

PříspěvekNapsal: pát 20 dub, 2018 11:30 am
od MiG
Primární vinutí Fz1 (to na 220V) JE hliníkové.
Hliník se vymačkává, zvlášť tak tenký.
Možná připájet pájkou a vodičkou, která umí hliník bez toho, aby ho rozložila.
V nouzi nejvyšší do dutinky a přes "čokoládu". Je však velká pravděpodobnost, že to po čase začne spojení zlobit.

Re: Problém Fz1

PříspěvekNapsal: pát 20 dub, 2018 11:37 am
od amirinda
No právě a ještě takovej dratecek, ale čokoláda mě nenapadla, dík.

Re: Problém Fz1

PříspěvekNapsal: pát 20 dub, 2018 5:23 pm
od TomasM
Než čokoládu použijte nějaké pružinové svorky, třeba Wago (nebo Weidmuller něco dělá) . Neprojevuje se problém s tečením hliníku a spoj bývá spolehlivý dlouhodobě

Re: Problém Fz1

PříspěvekNapsal: pát 20 dub, 2018 5:33 pm
od amirinda
no zmáčknul jsem ten drátek do dutinky a k té už přicínoval napájení, tak snad to bude guut.