Velká nádraží a odběr lokomotiv se zvukem

Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek

Re: Velká nádraží a odběr lokomotiv se zvukem

Příspěvekod HonzaM » stř 08 lis, 2017 10:39 am

dudlifuk píše:Oni to sice riesia vselijakymi ziarovkami v serii ale mne sa to aj tak nepozdava.

Na žárovky pozor, taková žárovka se sice rozsvítí a omezí proud, ovšem na velikost která dokáže poničit sběrací plíšky (záleží na její wattáži) a v horším případě (což se mi stalo) dojde k zahřátí podvozku a koleček tak, že plast začne téct. A jištění v centrále nevypne, protože proud nepřekročí nastavené maximum. V začátcích modelaření jsem nerozumně koupil centrálu s výstupním proudem 8 A (myslel jsem že bude prima mít reservu výkonu).Takže teď centrálu používám jen jako zdroj signálu a koleje napájím boosterem (Digikeijs DR5033), který umožňuje nastavení proudu při němž vypne a rychlosti reakce na překročení nastavené hodnoty proudu.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4042
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Velká nádraží a odběr lokomotiv se zvukem

Příspěvekod MiG » pát 10 lis, 2017 2:57 pm

BohousP píše:Jen bych doplnil. Setkal jsem se s případem, kdy dvoumotorový vlak s osvětlením (velikost H0) způsobil vyhoření diodového můstku v detektoru obsazení starší koncepce (http://www.fucik.name/masinky/zv/#DETECT, http://www.dccdoma.cz/fotogalerie/#a550 ... pisem-jpg2, http://dcckoleje.marekiss.cz/s88.html). Použité diodové můstky sice prodejci označují 1500 (tj. na 1500 mA), ale většina z nich vydrží sotva 1A (světlý příklad, kde se to dozvíte https://www.gme.cz/diodovy-mustek-b250c1500). Také proto má DIGI-CZ v nabídce detektor obsazení DIGI-CZ 210B s můstkem na 2A.

A nebude problém také s tím, že dané můstky jsou pro usměrnění síťových frekvencí (50 nebo 60Hz) a při usměrňování DCC signálu budou mít již problém s nezanedbatelnými přepínacími časy (krátkodobé zkraty-zvýšená výkonová ztráta)?
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Velká nádraží a odběr lokomotiv se zvukem

Příspěvekod BohousP » pát 10 lis, 2017 3:44 pm

MiG píše:
BohousP píše:Jen bych doplnil. Setkal jsem se s případem, kdy dvoumotorový vlak s osvětlením (velikost H0) způsobil vyhoření diodového můstku v detektoru obsazení starší koncepce (http://www.fucik.name/masinky/zv/#DETECT, http://www.dccdoma.cz/fotogalerie/#a550 ... pisem-jpg2, http://dcckoleje.marekiss.cz/s88.html). Použité diodové můstky sice prodejci označují 1500 (tj. na 1500 mA), ale většina z nich vydrží sotva 1A (světlý příklad, kde se to dozvíte https://www.gme.cz/diodovy-mustek-b250c1500). Také proto má DIGI-CZ v nabídce detektor obsazení DIGI-CZ 210B s můstkem na 2A.

A nebude problém také s tím, že dané můstky jsou pro usměrnění síťových frekvencí (50 nebo 60Hz) a při usměrňování DCC signálu budou mít již problém s nezanedbatelnými přepínacími časy (krátkodobé zkraty-zvýšená výkonová ztráta)?

Ano, czela určitě. Proto ve všech nových produktech používáme "rychlé" diody nebo můstky tam, kde usměrňujeme dcc napětí.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2921
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Předchozí

Zpět na Elektrika a elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků