Tillig DKW Baeseler

Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek

Tillig DKW Baeseler

Příspěvekod majkl8585 » sob 27 úno, 2016 9:18 pm

Zdravím,

Poradil by někdo, jak zapojit TT DKW Křížová výhybka Baeseler TILLIG 83391 s vodivýma srdcovkama, aby nedocházelo při křížném přejíždění ke zkratu... Spíše jen nakopnout, abych na něco nezapomněl a nebo nezničil :) . Díky za ochotu...
majkl8585
 
Příspěvky: 12
Registrován: stř 25 lis, 2015 8:46 am

Re: Tillig DKW Baeseler

Příspěvekod peter_vy » ned 28 úno, 2016 7:30 am

Nemám síce vlastnú skúsenosť s týmto angličanom ale výrobca dodáva nasledujúci návod: http://www.tillig.com/dateien/Produkte/ ... _12_03.pdf .

Polarita ľavej srdcovky je ovládaná pravým prestavníkom a naopak.

Za predpokladu, že polovičky stredových koľajníc sú vodivo spojené s priľahlými srdcovkami, tak by to asi malo fungovať
(samozrejme, že srdcovky musia byť úplne odizolované od napojených koľajníc).

Edit:
Ešte som našiel toto: http://www.hpw-modellbahn.de/forum1/bil ... lig-02.pdf .
A toto by mohlo byť priam dokonalé riešenie (ale treba urobiť 4 rezy a mierne zmeniť elektrické zapojenie):
http://www.muekubahn.de/dokumente/model ... erung.html .
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Tillig DKW Baeseler

Příspěvekod majkl8585 » stř 02 bře, 2016 9:00 am

Díky moc, prosím raději ještě jedna blbá otázka, než to přilepím k podkladu a to: izolační spojky na této kolejnici budou čtyři a všechny čtyři budou izolovat srdcovky, vnější koleje zůstavají neizolovány, je to tak? Děkuji mnohokrát...
majkl8585
 
Příspěvky: 12
Registrován: stř 25 lis, 2015 8:46 am

Re: Tillig DKW Baeseler

Příspěvekod peter_vy » stř 02 bře, 2016 4:28 pm

Je to tak - treba štyri izolované spojky (ak nenaväzuje priamo na inú výhybku s vodivou srdcovkou, ak áno tak ich bude treba viac). Doporučujem si zapojenie a prejazdnosť najprv vyskúšať nanečisto (ideálne celého zhlavia).
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Tillig DKW Baeseler

Příspěvekod majkl8585 » pon 07 bře, 2016 7:39 pm

Zdravím, prosím o radu, nainstaloval jsem přestavníky MTB mp1, napojeno přes dvoupolohový přepínač (COM+ -poz1 - poz2)a vše funguje jak má, do zbylých třech svorek jsem napojil napájení kolejnic a prostřední kablík na protilehlou srdcovku angličana, problém je, že se polarita přehozením nemění, v jedné poloze napětí je, ale při přehození se polarita neotočí, ale napětí zmizí úplně. Neporadí někdo, co bych mohl mít špatně zapojeno? Díky
majkl8585
 
Příspěvky: 12
Registrován: stř 25 lis, 2015 8:46 am

Re: Tillig DKW Baeseler

Příspěvekod peter_vy » úte 08 bře, 2016 8:46 am

Podľa návodu výrobcu (http://www.mtb-model.com/files/produkty ... _EN_DE.pdf) je spoločný pól (napojenie srdcovky) tretia svorka zhora. Ďalej odporúčam polaritu na srdcovke vyskúšať či sa náhodu neprepína naopak než je žiadúce. V tom prípade by bolo treba vzájomne prehodiť vývody f1 a f2.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava


Zpět na Elektrika a elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků