Napájení výhybek Tillig EW1, IBW s kovovou srdcovkou

Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek

Re: Napájení výhybek Tillig EW1, IBW s kovovou srdcovkou

Příspěvekod Mousak » sob 17 říj, 2020 10:57 am

Diky, ja ještě narazil na jiné téma tebou založené a tam čtu fosforbronzovou strunu, no to vypadá funkčně, někdo píše i licnu, ale musí se pajet co nejvíc na konci, aby v místě spoje byly hezky pružné drátky, tedy neprocinovane. Dratky od odporů asi taky něco vydrží, ale jsou určitě materiály více určené k namáhání ohybem, což ta struna bude. Ta trvanlivost je důležitá, ale ono se to dá v nejhorším kdykoliv opravit. Ikdyž je to na pájení pěkná titernost a místa málo .
Kdepak asi sehnat tu strunu 0.3mm, vypadá to, ze hudebniny a značka Fohrmann ?
Pár příspěvků k tématu zde: viewtopic.php?f=7&t=12206&p=259353&hilit=Ew1+jazyk#p259353
TT - To je Tak akorát... Projekt Sluníčko od M. Ferdiána
Mousak
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř 26 úno, 2020 11:36 am

Re: Napájení výhybek Tillig EW1, IBW s kovovou srdcovkou

Příspěvekod belgarat » sob 17 říj, 2020 11:11 am

Jaj ta skleroza ... dokonce muj vlastni dotaz. Holt starnu, asociativni pamet slabne.

Dam si socialisticky zavazek, a zkusim vytvorit stranku s upravami EW1 na http://modelwiki.klfree.net. Budu zauzlovan, pokud mi p.t. ctenari poslou SZ odkazy na prispevky na ktere bych mohl zapomenout, nebo vlastni weby s vlastnimi upravami ... udelam z toho odkaznik. Diky predem vsem.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 1748
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Napájení výhybek Tillig EW1, IBW s kovovou srdcovkou

Příspěvekod jipol57 » sob 17 říj, 2020 1:40 pm

Mousak píše:.... někdo píše i licnu, ale musí se pajet co nejvíc na konci, aby v místě spoje byly hezky pružné drátky, tedy neprocinovane.....

Já používám taky lícnu. A dávám raději delší a pájím na koncích, jak píšeš. Aby cín neprotekl lícnou, a zůstatala pohyblivá. A nemám problémy.
jipol57
 
Příspěvky: 362
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Napájení výhybek Tillig EW1, IBW s kovovou srdcovkou

Příspěvekod JendaTT » sob 17 říj, 2020 4:04 pm

Trochu OT, ale měl bych dotaz k pájení licny ke kolejím. Jakou kapalinu a pájku používáte na současné koleje a výhybky od Tilliga. Zkoušel jsem leccos, asi nejlépe mi vychází kapalina na nerez a klasická pájka (i když je v ní dnes méně olova).

Ale občas se mi stane, že po nějaké době licna od koleje odpadne. I když není v nějakém namáhání. Přitom na starý "U" profil kdysi vše drželo v pohodě. Nějaký fígl, jak na to u nových kolejí?
JendaTT
 
Příspěvky: 389
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Napájení výhybek Tillig EW1, IBW s kovovou srdcovkou

Příspěvekod Michal Šuhajda » sob 17 říj, 2020 5:20 pm

S každou kapalinou si zaděláš na problémy, protože ji nedokážeš řádně omýt a časem ti spoj začne korodovat.
Při pájení přívodů je lepší spoj důkladně očistit, nejlépe lehce obrousit kolejnici. Na pájení pak používám pouze trubičkovou pájku, případně kalafunu.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2022
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Napájení výhybek Tillig EW1, IBW s kovovou srdcovkou

Příspěvekod jipol57 » sob 17 říj, 2020 6:10 pm

Já používím tuto https://www.gme.cz/gelove-tavidlo-futur ... jelly-30-g
Bezoplachová, vytvoří ochranu zapájeného místa. Píšou pro vojenské účely. Já jsem zatím spokojený. Až na cenu. Ale při tom spotřebovaném minimu je to dávka celoživotní, a zdá se že v té tubě neztrácí svojí kvalitu. Nestárne. Používám ji pár let. Moc neubylo a pracuje se s ní pořád stejně. Ještě je k tomu potřeba minimálně ta dávkovací jehla.
jipol57
 
Příspěvky: 362
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Napájení výhybek Tillig EW1, IBW s kovovou srdcovkou

Příspěvekod zdeno » sob 17 říj, 2020 6:27 pm

JendaTT píše:Trochu OT, Ale občas se mi stane, že po nějaké době licna od koleje odpadne.

je to v dukladnem prohrivani spoje, teda minimalne 3-4 vteriny to drzet.
Priprsknuti opravdu nestaci, musi se to rozlit.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1986
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Předchozí

Zpět na Elektrika a elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků