Osvětlení vag.fleischman

Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek

Re: Osvětlení vag.fleischman

Příspěvekod MiG » ned 24 čer, 2018 9:12 pm

Bedlisch píše:To je zas nějaká US-Fyzika? :wink: No buď to špatně měříte, nebo máte místo superkodíku nějakou srajdu. Kondezátoru 0,33F při nabíjení napětím 5V přes odpor 150ohm stoupne po 20sec napětí z 0 na 1,6V. K dosažení napětí 4,5V je třeba kondenzátor nabíjet 114sec.

To může být i normální fyzika. Jan po zkouškách s velkým nabíjecím/vybíjecím proudem přišel kondenzátor o část (celkem velkou) své kapacity.
MiG
 
Příspěvky: 600
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Osvětlení vag.fleischman

Příspěvekod jipol57 » úte 26 čer, 2018 12:23 pm

Nemám měřidlo, kterým bych změřil tak velkou kapacitu. Ale zkusil jsem porovnáváním.
Vybral jsem odpor pro vybíjecí proud 1mA, a připojil ke kondenzátoru. Prvně jsem připojil pro mně měřitelný 6,3mF a ten se mi z 5 na 3,5V vybil asi za 11 vteřin. Po připojení mého super trvalo to samé vybíjení 7,5minuty. 450vteřin. Prostým výpočtem jsem vypočítal, že by měl mít asi 260mF, což je pořád v toleranci výrobce. Ale to je opravdu hrubý výpočet kapacity.
Postrádám v datasheetu doporučený nabíjecí proud. Asi ho nedoporučují a může být maximální.
jipol57
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Předchozí

Zpět na Elektrika a elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků