Power 1 (-3)

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Příspěvekod kvasha » úte 29 led, 2008 8:52 am

hmm, já když jsem jeden na zkoušku kupoval tak jsem taky skřípal zubama :evil: Malinko to zachránila ta 8% sleva co tam mám ...
kvasha
 
Příspěvky: 552
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod MartinM » úte 29 led, 2008 3:18 pm

jenom malá poznámka k tomuto tématu ...

u dekodérů Zimo je možné použít opravdu schema podobné tomu, které poslal "Houmr" -- přesně je to nakreslené v návodu od dekodérů -- sám používám a je to opravdu znát,, naposledy jsem ládoval smd kondíky do sedaček u VT137 :wink: ,, ale u Lenze je to prý jinak -- z důvodů menší prostorové náročnosti jsou prý v modulech Power1 použité kapacity pouze na cca 2,5V a celé je to doplněné celkem složitou elektronikou -- asi nějaký měnič či co :shock: -- na vlastní oči jsem to neviděl,, toto info mám od pana Libora Schmidta.
... pokud máte jiné info o zálohování napájení pro Lenz,, budu rád za upřesnění
MartinM
 
Příspěvky: 13
Registrován: sob 12 led, 2008 7:28 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 08 pro, 2008 11:19 am

Nemáte někdo zkušenost jak zapojit ten kondensátor ze schematu viz Houmr na zvukový dekodér ESU micro 3,5 a jestli to vůbec bude mít smysl? Mám mašinu od Brawy (Br89) a ať dělám co dělám furt zastavuje...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2623
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Houmr » pon 08 pro, 2008 11:22 am

MartinM píše:jenom malá poznámka k tomuto tématu ...

u dekodérů Zimo je možné použít opravdu schema podobné tomu, které poslal "Houmr" -- přesně je to nakreslené v návodu od dekodérů -- sám používám a je to opravdu znát,, naposledy jsem ládoval smd kondíky do sedaček u VT137 :wink: ,, ale u Lenze je to prý jinak -- z důvodů menší prostorové náročnosti jsou prý v modulech Power1 použité kapacity pouze na cca 2,5V a celé je to doplněné celkem složitou elektronikou -- asi nějaký měnič či co :shock: -- na vlastní oči jsem to neviděl,, toto info mám od pana Libora Schmidta.
... pokud máte jiné info o zálohování napájení pro Lenz,, budu rád za upřesnění

Já ho používam s Lenz Gold, bez problémů.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod vvitty » pon 08 pro, 2008 11:40 am

Houmr píše:cca 1000 :cry:


1000 Kc za modul s kondenzatorem pro zalohovani napajeni? Bud jsem to blbe pochopil, a nebo je asi zacnu vyrabet a prodavat za polovicku :lol:

... tak uz jsem si to nasel, brrr to je hnus.

ad power 3 - podle zbezneho pohledu na elektroniku je tam nepochybne DC-DC menic
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, osvětlení modelů, DCC - http://www.pojezdy.eu/eshop
Uživatelský avatar
vvitty
 
Příspěvky: 1917
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod rawen » čtv 04 úno, 2010 2:08 pm

Nazdar, oživím toto staré téma, abych nezakládal nové.
Mám analogovou mašinku na zahradní železnici. El. zapojení je primitivní, jedna kolej na jeden pól motoru, druhá na druhý. Chtěl bych tam dodat kondík pro překonání úseků bez napájení (výhybky, nečistota venkovní koleje...).
Řešením je kondenzátor paralelně k motoru, že. Ovšem, aby měl pořádnou kapacitu, tak elektrolyt. A s ním je problém, protože má + a - pól, které nelze prohodit. Tím jsem v koncích a ptám se, jestli to už někdo nevyřešil.

Díky za pomoc, Radek
TT moduly Olomouc
TT moduly Olomouc - diskuze
zahradní 30mm železnice od REGNERa
rawen
 
Příspěvky: 1386
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Příspěvekod Pája » čtv 04 úno, 2010 4:44 pm

Jsou kondenzátory co nemají polaritu,například v reprobednách zapojených jako el. výhybka pro výškový repráček.Vybavuju si takle od boku jen typ s ,,MP papírem",je sice větších rozměrů,ale zase pokud se šlehne funguje dál jen s menší kapacitou.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod michal.kubista » čtv 04 úno, 2010 6:18 pm

kus se podívat na můj rychlý a jednoduchý návrh na http://picasaweb.google.cz/michal.kubis ... 1129041202

Je to jen nástřel, ale použitelný je. Jen mě zajímá ta kapacita, aby to mělo smysl. Motor má dle mého názoru takový odběr, že se kondenzátory vybijou během několika milisekund, ale třeba se pletu. Tak zkoumej a zkoušej.
michal.kubista
 
Příspěvky: 337
Registrován: úte 06 říj, 2009 1:48 pm
Bydliště: Břeclavsko

Příspěvekod rawen » čtv 04 úno, 2010 9:20 pm

Za návrh děkuju. Jak prosté... :)
Vyzkouším to až mi přijde trafo s ovladačem. Zatím jsem na sucho, tak sestavuju vagonky.

Radek

michal.kubista píše:kus se podívat na můj rychlý a jednoduchý návrh na http://picasaweb.google.cz/michal.kubis ... 1129041202

Je to jen nástřel, ale použitelný je. Jen mě zajímá ta kapacita, aby to mělo smysl. Motor má dle mého názoru takový odběr, že se kondenzátory vybijou během několika milisekund, ale třeba se pletu. Tak zkoumej a zkoušej.
TT moduly Olomouc
TT moduly Olomouc - diskuze
zahradní 30mm železnice od REGNERa
rawen
 
Příspěvky: 1386
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Příspěvekod Zdeněk » pát 05 úno, 2010 2:21 pm

zapojení je to hezké, jen co se stane, když se např.kvůli znečistění kolejí přeruší přívod napětí do motorku a ten tím že se bude točit naprázdno začne působit jako dynamo a bude dodávat proud opačným směrem. Jak se dívám,tak přepóluje elyty a ty střelí. A napětí je tam dost velké,jelokož ni odešly diody na 100V a tohle napětí z motorku je v závěrném směru prostřelilo.
A u toho DCC ten power je podle mě hlavně pro udržení DCC informace a né na pohon motorku. Ten přejede setrvačností, ale info DCC se stratí. Je to můj názor,tak mě nekemenujte když to tak není.
N/Nm-scale, DCC, domácí kolejiště
Uživatelský avatar
Zdeněk
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 27 bře, 2008 11:52 am
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Miloš_P » pát 05 úno, 2010 6:47 pm

Zdeněk píše:zapojení je to hezké, jen co se stane, když se např.kvůli znečistění kolejí přeruší přívod napětí do motorku a ten tím že se bude točit naprázdno začne působit jako dynamo a bude dodávat proud opačným směrem. Jak se dívám,tak přepóluje elyty a ty střelí. A napětí je tam dost velké,jelokož ni odešly diody na 100V a tohle napětí z motorku je v závěrném směru prostřelilo.
A u toho DCC ten power je podle mě hlavně pro udržení DCC informace a né na pohon motorku. Ten přejede setrvačností, ale info DCC se stratí. Je to můj názor,tak mě nekemenujte když to tak není.

Nejsem odborník na DCC, ale přes ty diody proleze jen to co má a pak motorek točící se setrvačností zlomek sekundy by kondenzátor rozhodně nemohl poškodit.
Pak si taky nedovedu představit, jak elektrolyt uchovává DCC informaci, jednak to není možné a ani to není potřeba, stačí přece pouze udržet motor v otáčkách po dobu výpadku napájení. DCC povely jsou přece opakovaně vysílány centrálou do kolejiště, takže dekoder po obnovení napájení znovu dostane potřebnou informaci. Pokud žiju v omylu opravte mě prosím.
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 349
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdeněk » pát 05 úno, 2010 9:07 pm

Miloš_P píše:
Zdeněk píše:zapojení je to hezké, jen co se stane, když se např.kvůli znečistění kolejí přeruší přívod napětí do motorku a ten tím že se bude točit naprázdno začne působit jako dynamo a bude dodávat proud opačným směrem. Jak se dívám,tak přepóluje elyty a ty střelí. A napětí je tam dost velké,jelokož ni odešly diody na 100V a tohle napětí z motorku je v závěrném směru prostřelilo.
A u toho DCC ten power je podle mě hlavně pro udržení DCC informace a né na pohon motorku. Ten přejede setrvačností, ale info DCC se stratí. Je to můj názor,tak mě nekemenujte když to tak není.

Nejsem odborník na DCC, ale přes ty diody proleze jen to co má a pak motorek točící se setrvačností zlomek sekundy by kondenzátor rozhodně nemohl poškodit.
Pak si taky nedovedu představit, jak elektrolyt uchovává DCC informaci, jednak to není možné a ani to není potřeba, stačí přece pouze udržet motor v otáčkách po dobu výpadku napájení. DCC povely jsou přece opakovaně vysílány centrálou do kolejiště, takže dekoder po obnovení napájení znovu dostane potřebnou informaci. Pokud žiju v omylu opravte mě prosím.

Ale rawen nemluví o DCC a ani já. On chce tohle zapojení použít u analogu. A když např.model přejíždí setrvačností nevodivou srdcovku nejedná se o zlomek sekundy kdy do motoru nejde napětí. A jak píšu,že se mi prorazily ty diody,tak jsem je měl zapojené pro přepínání světel a napětí z motorku/dynama/je stačily prorazit. Taky si myslím,že ty elyty by musely mít "dost"velkou kapacitu,aby to bylo k něčemu. A ohledně té DCC info,tak jsem nepsal,že je uchovává elektrolyt, ale vycházel jsem z info od Kvasha na straně1 a mluvil jsem o poweru. A dekoder když stratí napájení a potom ho zase dostane tak rozeběhne motor podle nastavené křivky rozběhu a nepokračuje hned původní rychlostí, ale až po tomto rozběhu..
N/Nm-scale, DCC, domácí kolejiště
Uživatelský avatar
Zdeněk
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 27 bře, 2008 11:52 am
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Miloš_P » pát 05 úno, 2010 10:15 pm

Motorek otáčející se setrvačností vygeneruje napětí max. pár voltů :!: a navíc jde o velmi měkký zdroj, který není schopen ani rozsvítit žárovku. Doporučuju vzít si měřák a měřit...
Pokud je lokomotiva osazena LEDkami, tak se to projevuje problikáváním světel pro opačný směr jízdy při přejíždění izolovaných srdcovek. Toto napětí generované motorkem se taky využívá pro zpětnou vazbu při pulzní regulaci.
Ty diody ti odešly patrně z jiného důvodu.

...s tím dekoderem máš pravdu, to mi nedošlo :oops: . Dík
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 349
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod stoupa » stř 03 bře, 2010 7:05 pm

Mám,Power 1 v originál lokomotivě od Lenze Br 66.Nevím jaký má odběr její 5 pol motor,ale drží minimálně 1,5 vteřiny. Při prvních "pokusech" ta mašina z běžné provozní rychlosti dokázala přejet 15 cm nenapájený úsek.Jen mi to občas hodí chvilkový zkrat na vratné smyčce (tak 2 vteřiny) než se kondík vybije pak se zase rozjede. Pokud jezdím vratnou smyčku jedním směrem je to v úplně pohodě (smyčka je od STE elektronik).Jo Dcc informaci určitě nedrží,to je blbost,je to na mašině i vidět.Pokud překonává nenapájený úsek a změním rychlost nebo cokoliv zareaguje samozřejmě až po obnovení napájení.
Uživatelský avatar
stoupa
 
Příspěvky: 214
Registrován: čtv 09 dub, 2009 6:43 pm
Bydliště: Palonín

Příspěvekod Houmr » čtv 04 bře, 2010 2:33 pm

Doporučil bych dotaz na R.Wimmera, ten mi prodal kondenzátor pro PC (cca 120kč) a u něho doma mi ukazoval mašinky s touto zástavbou kondíku a po zastavení byli schopné i svítit třeba minutu :!: :!:
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

PředchozíDalší

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků