Stránka 1 z 4

CV 3 a 4

PříspěvekNapsal: čtv 18 čer, 2015 8:19 am
od zdeno
pouzivam PoM programovani na CV 3 a 4, teda menit ak- de- deleraci podle zateze zavesene na loko.
To funguje bez problemu.
---
Ale jsou tam CV 23-24, ktere umoznuji pres kratke pakety (pream 0 adr 0 1111CCCC 0 DDDDDDDD) nastavovat zrychleni a zpomaleni trosku jinak.
Ma s tim nekdo zkusenosti, ktere CV je lepsi nastavovat ??

Re: CV 3 a 4

PříspěvekNapsal: čtv 18 čer, 2015 9:27 am
od mpinta
zdeno píše:pouzivam PoM programovani na CV 3 a 4, teda menit ak- de- deleraci podle zateze zavesene na loko.
To funguje bez problemu.
---
Ale jsou tam CV 23-24, ktere umoznuji pres kratke pakety (pream 0 adr 0 1111CCCC 0 DDDDDDDD) nastavovat zrychleni a zpomaleni trosku jinak.
Ma s tim nekdo zkusenosti, ktere CV je lepsi nastavovat ??

Něco jsem našel tady http://forum.atlasrr.com/forum/topic.as ... C_ID=47589, ale sám jsem to nezkoušel, a v manuálu je pouze napsáno, že dle bitu 7 se hodnota v bitech 0-6 přičte nebo odečte od CV3,4. Jak, kdy, proč, nevím. Pokud zjistíš něco konkrétnějšího, zajímalo by mě to.

Re: CV 3 a 4

PříspěvekNapsal: čtv 18 čer, 2015 10:26 am
od zdeno
uz jsem trosku dal a zjistil jsem, ze Loconet nema prikaz na PoM programovani kratkeho paketu pro CV 23,24.
Je tu moznost, ze pokud prijde prikaz na programovani CV 23,24, tak se pouziji kratke pakety DCC. Teda zadefinovane natvrdo.
Otazka je, ci to podporuji dekodery.
---
Zajimalo by mne, jak to ma Lenz, ma nejakou formu pro tento kratky prikaz ??

Re: CV 3 a 4

PříspěvekNapsal: čtv 18 čer, 2015 10:37 am
od mpinta
zdeno píše:...Zajimalo by mne, jak to ma Lenz, ma nejakou formu pro tento kratky prikaz ??
CV23,24 Lenz rozhodně nemá. Ani jiná taková CV jsem nenašel.
Ještě jsem hledal u ESU LokPilot 4.0. Stejné.
U dalších dekodérů to ani hledat nebudu.

Re: CV 3 a 4

PříspěvekNapsal: čtv 18 čer, 2015 10:45 am
od HonzaM
CV 23 ani CV 24 nemají ani dekodéry CT elektronik.

Re: CV 3 a 4

PříspěvekNapsal: čtv 18 čer, 2015 11:01 am
od fulda
Řekl bych, že Lenz se rozhodl tuto funkcionalitu bojkotovat. XpressNet tyto pakety ignoruje, Dekodéry tato CV ignorují ....

Re: CV 3 a 4

PříspěvekNapsal: čtv 18 čer, 2015 11:18 am
od JendaTT
U Zimo dekodérů je dle manuálu CV23 a CV24 implementované, ale popis je hodně strohý a snad to přeložím správně:
CV23 slouží pro dočasné zvýšení času zrychlení dle CV3; pokud bit7=1, pak redukce
CV24 slouží pro dočasné zvýšení času zpomalení dle CV4; pokud bit7=1, pak redukce

Re: CV 3 a 4

PříspěvekNapsal: čtv 18 čer, 2015 1:13 pm
od zdeno
je to vlastne zmena znamenka +/-, kdo programuje, tak presne vi, co to znamena.
pokud bit.7 = 1 tak se hodnota odecte
pokud bit.7 = 0 tak se hodnota pricte
Napriklad CV23 = 129, tak se CV3 zmensi o 1,
pokud je CV23 = 1, tak se CV3 zvetsi o 1
---
Chtel bych do ovladace zabudovat ovladani rozjezdu a dojezdu a zatim na to pouzivam CV 3,4. Pokud ale nejsou CV23,24 vetsinovo podporovany, nema cenu to s nima zkouset.
Takze na nastavovani CV2,3 treba pouzivat dlouhe pakety DCC.
Je to zase navrh od jednoho kamarada, ktery by chtel mit tuto moznost ovladanou podle toho, jakou ma na loko zavesenou zatez.
---
Nemam doma okruh a tak nemuzu testovat vyssi CV2,3.
Ma nekdo odzkousene, jaky rozsah je na CV2,3 pouzitelny na kolejisti nebo modulisti ??

Re: CV 3 a 4

PříspěvekNapsal: čtv 18 čer, 2015 1:33 pm
od mpinta
zdeno píše:Ma nekdo odzkousene, jaky rozsah je na CV2,3 pouzitelny na kolejisti nebo modulisti ??
Myslíš CV3,4 ? Nebo i CV2 ?

Re: CV 3 a 4

PříspěvekNapsal: čtv 18 čer, 2015 2:05 pm
od zdeno
oprava CV3,4 ;-)
ciste decelerace a akcelerace
---
ono tam strasne myli ten posun na CV0 na CV1

Re: CV 3 a 4

PříspěvekNapsal: čtv 18 čer, 2015 2:13 pm
od mpinta
zdeno píše:Ma nekdo odzkousene, jaky rozsah je na CV3,4 pouzitelny na kolejisti nebo modulisti ??
V poho.
Na hodnoty akcelerace/decelerace (CV 3,4) neexistuje nějaký pevný návod. Záleží na měřítku, mašině, převodech, na setrvačnících, a hlavně na dekodéru a samozřejmě na požadavcích.
Už třeba Lenz a Zimo jsou dost odlišné. Ale lze to nastavit i třeba tak, že se vlak rozjíždí 10 metrů (víc jsem nezkoušel :D ).
Obecně se hodnoty pohybují tak do 10ti, když chceš jen zmírnit skokové změny.
Já ty delší časy nepoužívám, řídí mi to TrainController.
Jediná možnost je zkusit konkrétní stroj, pro konkrétní požadavek.

Re: CV 3 a 4

PříspěvekNapsal: čtv 18 čer, 2015 5:48 pm
od Jacek
zdeno píše:...
Je to zase navrh od jednoho kamarada, ktery by chtel mit tuto moznost ovladanou podle toho, jakou ma na loko zavesenou zatez.
---

U zvukových dekodérů Zimo se dají přepínat sady zvuků a současně redukovat rozjezdy a brždění o nastavenou mez. Ta redukce je v CV390. Něco o tom píšu tady, asi v půlce článku - http://www.jacek-modely.cz/nove-verze-z ... -projektu/ Jestli je tato funkce i u nezvukových dekodérů ale nevím.

zdeno píše:...
Ma nekdo odzkousene, jaky rozsah je na CV2,3 pouzitelny na kolejisti nebo modulisti ??

Běžně používám hodnoty 30 - 50 po kalibraci programem ModelJOP, potřebuji např. aby model z rychlosti 70 km/h zastavil na dráze 105 cm. U různých modelů různých výrobců mám pro tohle také různé hodnoty. Stejné hodnoty se použít nedají, např. modely MTB se rozjíždějí/brzdí déle než Roco, atd.

Re: CV 3 a 4

PříspěvekNapsal: pát 19 čer, 2015 7:40 am
od zdeno
zkusil jsem vytvorit ovladac, kterym by se dala navolit zatez na vlaku. Teda menit rozbehove a dobehove krivky pomoci CV3,4 primo na ovladaci.
Celkem se mi to podarilo. Vlastne nejvetsi problem bylo, kdyz mi vadilo, ze pri zmene CV3,4 se posilaly EF pakety postupne za sebou, coz mi pripadalo hodne spatne.
Ted se potenciometr ovladani zateze kontroluje jen pri zmene rychlosti a pokud je jina, tak se posila jen jednou. Napriklad byla "0" a nova je "8", tak se neposilaji "1,2,3,4,5,6,7,8", ale jen "8". Hodnoty mezi tim se zahazuji.
Rozsah je 0 -15, neni problem to rozsirit na 0-31 nebo 0-63, podle potreby. Podle testovani staci 0-15.
---
Prilozil jsem foto LoconetBoxu, ktere ted vyrabim pro chalany z Povazske Bystrice.

Re: CV 3 a 4

PříspěvekNapsal: pát 19 čer, 2015 9:27 am
od fulda
mpinta píše:Na hodnoty akcelerace/decelerace (CV 3,4) neexistuje nějaký pevný návod.

Jenom pro pobavení, norma se pokoušela to někdy specifikovat. Což se v praxi neujalo, ale ten popis je hezky komplikovanej, tak vám ho se postnu:

Konfigurační proměnná 3 Hodnota zrychlení píše: Určuje hodnotu zrychlení na dekodéru. Vzorec pro určení hodnoty zrychlení musí být roven (obsah CV#3 × 0,896)/(počet používaných rychlostních kroků). Například pokud hodnota CV#3=2, potom hodnota zrychlení je 0,064 sec/krok pro dekodér používající 28 rychlostních kroků. Pokud je hodnota tohoto parametru „0“, potom není použito žádné programové zrychlení.

Konfigurační proměnná 4 Hodnota zpomalení píše: Určuje hodnotu brzdného zpomalení na dekodéru stejným způsobem jako hodnota zrychlení (CV#3).

Re: CV 3 a 4

PříspěvekNapsal: sob 20 čer, 2015 5:54 am
od Jirka_US
Myslenka CV23,CV24 spociva ve zmene chovani akcelerace/decelerace pri jizde v souprave pomoci adresy ulozene v CV19. Priklad loko ma adresu 10 a CV3=10, CV4=10 a CV23=5,CV24=5. Pri jizde na adrese 10 se loko bude ridit hodnotami CV3 a CV4, potud nic noveho.
Pri jizde v souprave na adrese 20 (CV19=20) se loko bude ridit hodnotami CV3+CV23 a CV4+CV24, tedy vysledna akcelerace/decelarace bude 15 oproti puvodni hodnote 10. Jedna se tedy o simulaci zateze vlaku.
Bohuzel dekoderu, ktere takto funguji je poskrovnu.
Pri POM pro CV23,CV24 na LocoNetu se pouziva stejny paket EF jako pro CV3,CV4.