od radeksindy » pon 22 čer, 2015 9:03 am
nic osobního, ale jde to
Tak to nezbývá než načrtnout jak. Nemusíte se bát zajít do detailů, klidně přes SZ pokud máte pocit, že by to tu někomu vadilo.
Už se mi v minulosti stalo, že jsem chtěl nějaké konkrétní řešení. Oslovil jsem osoby, které se v dané věci velmi orientují. Všichni mi odepsali, že to nejde (v horším případě že je to úplná blbost).
Nedivím se. Problém je v tom, že neustále poukazujete na tvrdou trakční chrakteritiku motoru, ale neuvědomujete si, proč je zdánlivě tvrdá. Když se podíváte například do katalogu, jak vypadá charakteristika běžného malého motoru s permanentním magnetem, tak zjistíte, že tvrdá není. Jenomže naše modely se ze dvou důvodů pohybují jen v malé oblasti této charakteristiky. Jednak to tak částečně chceme, protože se chceme vyhnout pohybu kolem oblastí, kde bychom museli řešit odvod tepla. Ale hlavně nejsme schopni zatěžovat motor v takovém rozsahu momentů, protože máme zcela jiné fyzikální poměry v soustavě. Naše soupravu jsou lehké a dříve než zatíží motor, tak zapůsobí adheze. I malé motory mají točivý moment přes 2 Nm. Dokážete si představit kolik kilogramů by musely mít soupravy?
A jak by se měkčí charakteristiky projevily na modelu? Pokud bude s rychlostí padat i tažná síla, pak se to projeví neschopností tolik zrychlovat. K tomu máte v celém rozshau konstatně k dispozici CV 3 a 4, rychlostně závislé by to mělo jít udělat s CV 23 a 24, ale jak už tu padlo nebývá to implementováno. Pro celková omezní je tu rychlostní křivka.