Stránka 1 z 2
Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Napsal:
čtv 12 bře, 2015 9:55 am
od fulda
Ahoj vespolek,
mám na stole funkční dekodér pro "dlouhé" osobní vagóny.
Jeho fungování je naprosto jednoduché, nepouštěl jsem se do žádných velkých akcí.
Na dekodéru je 10 ledek (bílých) určených pro osvětlení interiéru, které se ovládají jednou funkcí (nastavitelné v rozsahu F1-F12).
Pak jsou k dispozici ještě dvě ledky (červené) pro přední a zadní světla. Ty jsou fixovány na F0.
Ledky pro osvětlení salónu se spouští jako zářivky, hezké na tom je, že každá individuálně, takže je to hodně blízké realitě.
Celý dekodér je připravený na basic consisting, takže podporuje CV19 - CV22, aby se dalo ovládat vypínání a zapínání koncových světel pokud vagón je/není na konci soupravy.
Dneska ho budu ukazovat v hospodě.
Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Napsal:
čtv 12 bře, 2015 11:57 am
od Pavel-HP
Mňó, už se těším to bude hodně zajímavý. Dneska bude hojná účast.
Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Napsal:
čtv 12 bře, 2015 3:41 pm
od fulda
Abych dokončil myšlenku s kterou jsem toto vlákno začal.
V podstatě jsem narazil na možnosti použitého procesoru.
Takže počet LED je maximální dosažitelný - 12ks na procesor se mi zdá docela dost.
Hlavně součástí není žádná další bižutérie, takže se třeba do patrových vagónů dávají dva dekodéry - do každého patra jeden.
Funkce F0 pro koncové osvětlení je fixní a nedá se měnit.
Ale je k dispozici CV22, který umožňuje vypnutí světel vepředu (CV22=1), nebo vzadu (CV22=2), nebo oboje (CV22=3) pokud je vagón uprostřed soupravy.
Funkce použitá pro osvětlení salónu se naopak dá nastavit v rozsahu F1-F12 a nedá se maskovat
Takže ovládání je jednoduché - pro ovladače, které znají soupravy (Lenz LH100) stačí použít funkci pro přidání vagónu do soupravy.
Pro ostatní ovladače je potřeba na ovladači skočit do PoM programování, nastavit pro tento vagón hodnotu CV22 podle potřeby a pak nastavit do CV19 stejnou adresu, jakou má lokomotiva (nebo takovou, jakou má používat vzniklá souprava, pokud lokomotiva také používá adresu soupravy).
Zdá se vám to takhle použitelné?
Video udělám časem, trochu špatně se to natáčí.
Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Napsal:
sob 14 bře, 2015 4:28 pm
od fulda
Pokusil jsem se udělat
video první pracovní verze.
ZDE.
Bohužel není vidět, že druhá zářivka z levé strany má špatnej startér a tak při prvním pokusu povrčívala a naskočila až dost pozdě.
To znají jen ti, co chodí do hospody

Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Napsal:
ned 15 bře, 2015 5:53 pm
od look23
Zdravím,
je to pěkné. Jen bych se chtěl zeptat s jakým integráčem je to zapojené?
Děkuju
Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Napsal:
ned 15 bře, 2015 7:17 pm
od fulda
Procesor je v tom klasicky PIC12F629, proto toho má plné brejle.
Tady je nové
VIDEO už na plošňáku.
A v příloze fotka.
Za povšimnutí stojí, že má dvě napájení, to se u dlouhých vagónů používá, aby nezkratovaly třeba ABC nebo jiné úsekové záležitosti.
velké kondenzátory, aby to nedrncalo na výhybkách a další vychytávky.
To co je na fotce je horní patro do TéTéčkového dvoupatráku, spodní musím dodělat.
Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Napsal:
úte 17 bře, 2015 9:00 pm
od fulda
A verze pro dvoupatrový vagón je kompletní.
VIDEO
Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Napsal:
úte 17 bře, 2015 9:14 pm
od Pavel-HP
Spadla mi čelist ... nerušit, zahájil jsem hledání.
Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Napsal:
úte 17 bře, 2015 9:21 pm
od workous
Co dodat paráda....bezva Jindro
Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Napsal:
stř 18 bře, 2015 6:22 am
od j-novis
Krása, už se těším, až to bude ve vagónu.
Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Napsal:
stř 18 bře, 2015 8:42 am
od Bedlisch
Dovolím si jen upozornit, že pro TT jsou dvě verze patrových vozů, liší se koncovým osvětlením, ve starší (ČD) je světlovod, v nové (ČSD) je potřeba dát LEDky přímo na konce.
Ve starší verzi jsem to řešil následovně:
http://www.jacek-modely.cz/osvetleni-vozu-bmto-kuehn/I když dneska bych konstrukci řešil podobně jako Fulda. Jen u koncových LED bych dal i konektor pro připojení LED pro konce.
Ještě malou poznámku k efektu zářivka. Ačkoliv je tento efekt velmi oblíbený, nejsem jsem zcela jist jeho použitím. Ve vozech se většinou používaly tranzistorové měniče, které tento efekt blikání moc neměly. Většinou se zářivka rozsvítila snížením jasem a následně přešla na plný jas. Výjimkou byly myslím staré odporáky Y, které měly motorgenerátor a ten po zapnutí osvětlení vyráběl přímo 220V pro zářivky. Pokud si dobře vzpomínám, tak patráky mají tranzistrové měniče.
Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Napsal:
čtv 19 bře, 2015 6:05 pm
od fulda
Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Napsal:
pon 23 bře, 2015 3:16 pm
od j-novis
Dekodér namontován do patrového vozu Bap od firmy Kuehn.
Na video můžete kouknout
TADY
Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Napsal:
úte 24 bře, 2015 12:26 pm
od fulda
Mimochodem - řešíme jak moc je efektivní tento dekodér vyrábět.
A já neustále tvrdím, že není ani drobet.
Dělat ho ručně je časově děsně náročné, to nikdo nezaplatí.
A dělat ho strojní metodou by se dalo pokud by byl nějaký rozumný prodejní potenciál.
Rozumný prodejní potenciál začíná tak na 30 STEJNÝCH dekodérech a to se obávám že tady v Čechách nikdo nekoupí.
Re: Funkční dekodér pro dlouhé vagóny

Napsal:
úte 24 bře, 2015 12:53 pm
od PeLi
Tak tento problém riešim aj ja, ale nakoľko som si chcel spraviť nejaké normálne osvetlenie pre moje nové vagóny, tak som na to obetoval nejaký ten čas a peniaze. Nečakám že sa mi investície vrátia, ale aspoň pokusne som to zavesil na internet (
http://videopeli.16mb.com/ alebo
http://videopeli.szm.sk/ )