Stránka 1 z 1

Digitalizace BR 18 Gützold - Dynamicky kouř

PříspěvekNapsal: pon 17 lis, 2014 7:25 pm
od von.nacht
Vážení kolegové, potřeboval bych do Vás poradit.
Chtěl bych digitalizovat nádhernou mašinu BR 18 od firmy Gützold, rozhodnul jsem se ji digitalizovat rovnou i se zvukem a pokud by to šlo i dynamickým kouřovým generátorem,
Mašina je připravená na 8 pinový NEM652 konektor.

Vybral jsem lokomotivní zvukový dekodér ZIMO MX648R, ale nejsem si jist jestli jsem vybral správně, v přiloženém odkazu je k stažení pdf, jsou uvedeny parametry výrobce lokomotivy. PDF je sic určeno na BR 19 ale ta se elektronikou (motorem, tišťákem atd. neliší od BR 18 - vnitřně jsou identické). Problém spatřuji že výrobce píše že max. proud který muže jít na motor je 0.8A což jsou i parametry Zimo dekodéru, ale také se u dekodéru píše že po dobu 20 s muže přenášet proud i 1.5A což se bojím aby se nepoškodil motor lokomotivy, proto se Vás ptám jestli je tento dekodér pro tuto mašinu použitelný a pokud není, či je lepší varianta aby jste mi poradili s výběrem vhodnějšího zvukového dekodéru.


PDF v NJ
http://uloz.to/xqJTChSq/48301-bed-19-005-pdf
parametry ZIMO dekodéru
http://www.zimo.at/web2010/products/lokdecoder_EN.htm

Velmi Vám děkuji za pomoc

Re: Digitalizace BR 18 Gützold

PříspěvekNapsal: pon 17 lis, 2014 8:30 pm
od mpinta
Pokusím se zamezit výtrysku odborných polemik, neboť dle způsobu dotazu si myslím, že by zde byl zcela zbytečný.
Nelam si s tím hlavu, všechno bude ok.
Pokud bys přesto chtěl (nebo někdo jiný) odpověď detailnější, stačí se ozvat (Skype, mail, SZ).

Re: Digitalizace BR 18 Gützold

PříspěvekNapsal: pon 17 lis, 2014 9:59 pm
od von.nacht
pokud vám to nevadí tak bych Vás kontaktoval abych se dozvěděl co nejvíce o této problematice, hlavně by mne zajímalo jak to udělat aby kouř byl dynamicky a lokomotiva "pufala" dle zvuku a rychlosti a další otázky ohledně digitalizace lokomotiv.

Re: Digitalizace BR 18 Gützold

PříspěvekNapsal: pon 17 lis, 2014 10:17 pm
od mpinta
Tak to ale nejsem ten pravý, protože zvuk (kouř už vůbec) nepoužívám.

Re: Digitalizace BR 18 Gützold

PříspěvekNapsal: úte 18 lis, 2014 8:50 am
od fulda
To mne taky zajímá. Já myslel, že to se řeší poměrně náročnejma mechanickejma zažízeníma.

Tím proudem se netrap - zjednodušeně řečeno - moje auto má maximální konstrukční 250 km/h, ale na české dálnici se může maximálně 130 km/h.

Re: Digitalizace BR 18 Gützold - Dynamicky kouř

PříspěvekNapsal: úte 18 lis, 2014 5:13 pm
od j-novis
Taky asi nebudu ten pravý v této oblasti, ale vše by mělo být celkem jednoduché. Do dekodéru necháš nahrát příslušný zvuk, do lokomotivy umístíš reproduktor a je to. Dále na pájecí plošku jedné přídavné funkce připájíš kouřový generátor, například tento: http://www.modely.biz/modelova-zeleznic ... ator-c-27/ , který vložíš do komína lokomotivy a máš hotovo. Potom pouze nastavíš příslušné CV, aby zvuk a kouř odpovídal jízdě lokomotivy, máš hotovo.

Re: Digitalizace BR 18 Gützold - Dynamicky kouř

PříspěvekNapsal: čtv 27 lis, 2014 8:57 pm
od nalini
S dynamickým kouřem to ale není tak jednoduché, synchronizace je řešena motoricky. Těch modelů zatím na trhu moc není a patří zcela zákonitě k těm nejdražším. Pro pochopení celého řešení doporučuji podívat se do tohoto manuálu, zejména na stranu 2:
http://www.roco.cc/doc/et/1/de/62193_9509.pdf
Při troše pozornosti jde ten motorek velmi dobře slyšet například zde již v první půlminutce videa:
https://www.youtube.com/watch?v=XxxCrAnld3A&list=UUx-fft6lCwIURvZrOtcjXcw

Re: Digitalizace BR 18 Gützold - Dynamicky kouř

PříspěvekNapsal: ned 14 pro, 2014 3:11 pm
od von.nacht
Velmi Vám všem děkuji za rady a pomoc, jistě je využiji při vylepšení lokomotivy