Stránka 5 z 12

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

PříspěvekNapsal: stř 28 led, 2015 10:39 am
od Morris Zapp
vvitty píše:Bezne rozdily co pozoruju pri zkouseni - rozdil v rychlosti pohybu, rozdil v plynulosti pohybu, rozdilny hluk, rozdil v prekmitech, jine krajni polohy pro stejny signal.
Ok - beru. Ale při použití pro přestavování výhybek mě to nechává zcela chladným:

- rozdil v rychlosti pohybu: neprojeví se, protože řídící elektronika ho stejně záměrně zpomaluje
- rozdíl v plynulosti pohybu: neprojeví se, protože jak jede pomalu, tak se ten pohyb vyhladí; navíc pozorovatel vidí akorát pohyb jazyků, který dělá několik málo mm a je pomalý
- rozdílný hluk: na kolejišti je tolik různých zdrojů hluku, že mě občas jdoucí servo nemůže vzrušit
- rozdíl v překmitech: opět, pohyb serva je řídící elektronikou záměrně zpomalen, takže prakticky nepřekmitává
- jiné krajní polohy pro stejný signál: ano, nenapadlo by mě namontovat nové servo a připojit ho k výhybce bez předchozího nastavení krajních poloh; ta plastová přestavovací tyč fakt nic nevydrží, vyzkoušeno :wink:

Závěr: nic z toho mi nebrání ta serva bez problému používat pro přestavování výměn.



vvitty píše:Na kolejisti je to hlavne otazkou nastavovani pro kazde servo, v letajicim modelu je to otazkou preziti letu.
Přesně tak.

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

PříspěvekNapsal: stř 28 led, 2015 10:47 am
od fulda
Práce se servem vyžaduje znalosti jak mechaniky, tak alespoň částečně elektroniky nebo minimálně nastavování dekodéru.
Zatímco tohle se dá na dva šrouby a jeden přepínač a už to funguje.
A přiznejme si to, většinu kolejišť staví lidé, kteří se elektriky bojí a programování ještě víc, ať je to co je to.

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

PříspěvekNapsal: stř 28 led, 2015 11:06 am
od Morris Zapp
Dekodér? O dekodéru jsem nic nepsal - co se týká ovládání výměn, jedu v čistém analogu. Na boku stanice je ke každé výměně jedno čudlítko: zmáčknu a přestaví se do opačné polohy, jak v Nbce na ranžíru :wink:

Jediné, co je potřeba nastavovat, jsou krajní polohy. A ty se nastavují udělátkem, né nějakým počítačem a programováním. Taky by šlo nastavovací prvky dát přímo na destičku s elektronikou - ale vzhledem k tomu, jak málo často se to nastavuje, tak by to asi bylo zbytečné zdražení...

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

PříspěvekNapsal: stř 28 led, 2015 12:20 pm
od fulda
mikinko píše:Chlapi, uz to zacina byt off-topic. Myslim, ze by sme diskusiu o servach mali presunut do jednej z existujucich tem, resp. zalozit novu temu Servo vs motor. Predpokladam, ze toto vlakno asi citaju ludia, ktori sa (z akychkolvek dovodov) rozhodli pre motoricky prestavnik a chcu si tu precitat nieco o prestavniku MTB

To je taková vlastnost internetové diskuze, na něco se zeptáš a za chvíli ti někdo napíše něco úplně jiného.
A jen tak mimochodem - servo JE také jeden ze zástupců motorických přestavníků, jen je trochu jinej tím, že není vytvářenej přímo pro vláčky, ale jako řešení pro všechny modeláře bez rozdílu vyznání.

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

PříspěvekNapsal: stř 28 led, 2015 12:46 pm
od Ferda
BohousP píše:... Můžu jen potvrdit, např. serva 9g, které s oblibou používáme pro výhybky, již několikrát měnily elektroniku i vlastnosti. Nejhorší je, že výrobce ani prodejce o tom neinformují, označení i popis se nemění a "elektronická střeva" jsou úplně jiná, s jiným chováním. To se pak těžko dělá např. dekodér ...

Proto se nemá šetřit na nesprávném místě. Pokud si někdo stačil všimnout, tak jsem o pár příspěvků výše dal foto námi používaných servopřestavníků a kalkuloval jsem tam i cenu.
Cena je počítána při použití klasického serva od firmy CONRAD.

Kupte si levné čínské servo a pak nadávejte, že to nedělá to v co jste doufali.
Proč si nekoupíte i levné čínské auto :?:

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

PříspěvekNapsal: stř 28 led, 2015 2:26 pm
od BohousP
Ferda píše:
BohousP píše:... Můžu jen potvrdit, např. serva 9g, které s oblibou používáme pro výhybky, již několikrát měnily elektroniku i vlastnosti. Nejhorší je, že výrobce ani prodejce o tom neinformují, označení i popis se nemění a "elektronická střeva" jsou úplně jiná, s jiným chováním. To se pak těžko dělá např. dekodér ...

Proto se nemá šetřit na nesprávném místě. Pokud si někdo stačil všimnout, tak jsem o pár příspěvků výše dal foto námi používaných servopřestavníků a kalkuloval jsem tam i cenu.
Cena je počítána při použití klasického serva od firmy CONRAD.

Kupte si levné čínské servo a pak nadávejte, že to nedělá to v co jste doufali.
Proč si nekoupíte i levné čínské auto :?:

Protože:
1.) v autě jde o život mé rodiny i můj
2.) auto mi stačí jedno, ale nemusí to být Jaguar ani Rolls Royce, serv potřebuji několik (desítek)
3.) to servo neovládá letadlo, ale "jen" výhybku
Ta má poznámka se týkala především problémů s výrobou dekodérů opakovaně a ve větším množství. Pokud jsem samovýrobce, určitě si to přizpůsobím.

Smekám před vašimi přestavníky, ale já jsem hračička spíš přes elektroniku. A jen tak mimochodem, kdepak myslíš, že vyrábějí serva Conrad?

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

PříspěvekNapsal: úte 03 úno, 2015 1:26 pm
od Radek(T)

Smekám před vašimi přestavníky, ale já jsem hračička spíš přes elektroniku. A jen tak mimochodem, kdepak myslíš, že vyrábějí serva Conrad?


On totiž bývá docela rozdíl mezi "v Číně vyrobené" (třeba i pro Conrad) a v "Číně konstruované" (no-name či nějaký Kwuan-hu).

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

PříspěvekNapsal: úte 03 úno, 2015 6:58 pm
od Ferda
Radek(T) píše:
BohousP píše:Smekám před vašimi přestavníky, ale já jsem hračička spíš přes elektroniku. A jen tak mimochodem, kdepak myslíš, že vyrábějí serva Conrad?

On totiž bývá docela rozdíl mezi "v Číně vyrobené" (třeba i pro Conrad) a v "Číně konstruované" (no-name či nějaký Kwuan-hu).

Píšou vyrobeno v německu.

Nicméně i čína umí kvalitu.
Já tam byl a rozjížděli jsme tam fabriku.
Obrázek
Dodneška v ní dělají kvalitu minimálně srovnatelnou s evropskými výrobci, kteří mimochodem v posledních letech taky dost zvlčili. Jedinou podmínkou je kvalitní dohled! Dodnes je tam carevna z moskvy :D , která to kontroluje. Původně jsme ji tam najali na první moment, než tam pošleme někoho zodpovědného. Potkali jsme ji na Netu, když jsme hledali místního překladatele. Hovoří plynně několika čínskými dialekty, rusky, anglicky a trochu polsky. Nejdůležítější bylo, že po 11-ti letech studia v Pekingu (třetí vysoká škola) dokonale zná místní zvyky a spoustu místních lidí. Studuje tam dál, ale zároveň dohlíží i na výrobu a hlavně nakládku. Když si poprvé vzala volno a odjela na týden do Moskvy, tak jsme jim posílali 16 kontejnérů zboží zpátky na jejich náklady. Od té doby je vše v pořádku, ale dohled je nutný neustále. Né, že by vyrobili vše v nejvyšší jakosti, nicméně do evropy jede jen to kvalitní! Zbytek prodají na Tchaj-wan.
Myslím, že Conrad by to udělal asi podobně.

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

PříspěvekNapsal: stř 04 úno, 2015 8:08 am
od Sandy
OT
Mé dvě zkušenosti s obchodováním s Čínou.
Příklad jedna:
Objednáno pět kontejnerů s hliníkovými ingoty , údajně o čistotě 99,99% Al. Dodány betonové bloky natřené hliníkovou barvou. Když jsem tuto skutečnost sděloval šéfovi firmy, která si to objednala, tak zkolaboval.
Příklad dvě.
Objednány čtyři kontejnery s granulovaným PP a PE.
Dodány vaky, ve kterých jako PP byl naložen drcený dolomitický vápenec a jako PE drcený vápenec. Sice mimořádné čistoty, ale v Česku neudatelný.
V obou případech bylo zboží zaplaceno předem.
Jak to dopadlo nevím, protože po šesti měsících jsem to přestal sledovat.....

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

PříspěvekNapsal: stř 04 úno, 2015 8:36 am
od vvitty
pomalu nastava cas vratit se opet k puvodnimu plkani o motorickych prestavnicich... :twisted:

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

PříspěvekNapsal: pát 06 úno, 2015 9:25 pm
od rawen
Tak abych se vrátil...
Hledal jsem přestavník v nabídce prodejců a nic - ni Seznam, ni Google. Existuje vůbec?
Proč jsem ho hledal? Abych našel oficiální návod a popis elektriky. Kardinální otázka zní, zda umí bezpečně přepínat srdcovku (modulovka, DCC). Že "by měl" je nedostatečná informace.

Poradí prosím někdo?

Díky, Radek

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

PříspěvekNapsal: pát 06 úno, 2015 10:49 pm
od radula63
Radku + ostatní.

Ano, přestavníky už jsou v prodeji, už se několik sad odeslalo zákazníkům.

1/ V pondělí naskenuju i návod a dám ho sem. Nicméně přestavník je popsán na první straně tohoto vlákna - viewtopic.php?f=7&t=8648#p155804 + video na youtube. Na dodávaných přestavnících (cca od asi 20-tého vyrobeného kusu) je i schéma zapojení natištěno tamponprintem na obalu přestavníku.
2/ Prioritně se nenabízí prodejcům, ale přímo koncovým zákazníkům - proto i úprava webu MTB. http://mtb-model.com/prodej/index.php?page=uvod Tedy, neexistuje sleva pro obchodníky. Obchodník nakupuje za stejnou cenu jako koncový zákazník. Pokud si to chcete koupit přes mezičlánek (obchodníka), tak počítejte s podstatně vyšší cenou. I obchodník chce z něčeho žít.
3/ Ze zkušeností z provozu jsem psal na straně 3 - viewtopic.php?f=7&t=8648&start=30#p164315
Doplním to, že kolejiště v TT + modulovka v TT, kde se přestavníky zkoušely jsou v analogu a výhybky Tillig EW2 - tedy pružné jazyky a přepínatelná srdcovka. Kolejiště H0 ve plně v DCC a též přepínatelná srdcovka. Vše je tedy napojeno na mikrospínač v přestavníku (mluvím o napájené srdcovce), jištěno samovratnou pojistkou s hodnotou 0,5A (ta je součástí DPS v přestavníku). Teda abych odpověděl - Ano, bezpečně přepíná srdcovku.

Spíše by se tedy měli ozvat ti, kteří už mají přestavníky doma.

Radek

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

PříspěvekNapsal: sob 07 úno, 2015 3:55 am
od rawen
Odkazy jsem samozrejme cetl. Jenze ty jsi "envoy" :) Takze promin, ale hledam, nejak tak podvedomne, jine zdroje.

Radek

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

PříspěvekNapsal: sob 07 úno, 2015 11:29 am
od Seidl
a nestálo by za úvahu definovat "bezpečné přepínání srdcovky " ?
Názory mohou být různé.
Stejně tak "zpětné hlášení", kdy se dá považovat za bezpečné a kdy ne. I tady se mohou definice lišit...

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

PříspěvekNapsal: sob 07 úno, 2015 1:21 pm
od fulda
Tak tak, to už jsem tu naznačoval, když jsem popisoval servo se dvěma relé. Tehdy jsem se dozvěděl, že to není dost BAT.
Tenhle přestavnk má takovou drobnou mouchu, že se vestavěný přepínač nedá použít k přepnání polarity jazyků, stejně tak jako se nedá použít k bezpečnému ohlasu, protože se nerozezná stav kdy přestavnk "přejíždí".
Také je problém, že nemohu změnit názor. Jakmile se přestavník začne přestavovat, tak musí dojet až na druhý konec a pak se teprve může přepnout přepínař pro cestu "nazpátek".
Proto se moc nehrnu do jeho digitalizace.