Stránka 8 z 10

Re: Dekoder Zimo a ABC

PříspěvekNapsal: čtv 24 kvě, 2018 8:35 pm
od Lukas130
Děkuji za odpovědi, takhle je mi to jasné a vyzkouším si to. Já vím, že to zastavení jak do zdi není modelové, jde mi ale čistě o bezpečnostní prvek. Pokud budu zastavovat úmyslně před stůj, budu na ten ABC úsek dojíždět na ruku stejnak pomaleji.

5 diod bude vždy v pravé kolejnici (K). I v analogu jsem přerušoval za jakoukoliv vyhybkou ze strany námezníku obě kolejnice, levá kolejnice je vždy zapojená na ruční spínač izolované koleje (ten není potřeba v digitálu) a pravá byla hlídána ohlasem výhybky. Udělal bych to stejně i v digitálu, levá (J) přerušená buď jen tak nebo kvůli zamezení zkratu se srdcovkou a pravá (K) na ABC moduly a případně i zamezení zkratu se srdcovkou vyhybky. Mám ve zvyku napájet stejně každou kolej zvlášť a to i když jsou tam vodivé spojky, takže s tím nebude problém.

Re: Dekoder Zimo a ABC

PříspěvekNapsal: pon 28 kvě, 2018 10:36 pm
od Kajinek11
Spájel jsem si ABC modul z diod, které jsem našel doma a ejhle ono to funguje. Ale přišel jsem na zajímavost. Zkoušel jsem 3 tovární loko 2x ROCO a 1x MTB. ROCO Brejlovec však zastavuje pouze bez světel a zvuku. Když zapnu světla, Brejle v ABC úseku zpomalí a pak se zase rozjede. Pokud zapnu zvuk, tak už nezastavuje vůbec. To znamená, že rozpoznání rozdílu napětí je závislé na odebíraném proudu. Ale teď otázka. Jak to vyřešit? Přidat diodu, odebrat diodu? Čím by to mohlo být. Může to být tím, že to nejsou rychlé diody?

Re: Dekoder Zimo a ABC

PříspěvekNapsal: úte 29 kvě, 2018 7:04 am
od jipol57
Taky jsem s tím zápasil a některé dekodéry to dělaly. Prostuduj manuály Zimo.
Změnil jsem asymetrii ABC. CV134,103, nebo 102.

Re: Dekoder Zimo a ABC

PříspěvekNapsal: stř 30 kvě, 2018 6:10 am
od Kajinek11
jipol57 píše:Taky jsem s tím zápasil a některé dekodéry to dělaly. Prostuduj manuály Zimo.
Změnil jsem asymetrii ABC. CV134,103, nebo 102.


Děkuji moc za pomoc! CV 134,103 pomohlo. Již zastavují na ABC i se zvukem.

Re: Dekoder Zimo a ABC

PříspěvekNapsal: stř 30 kvě, 2018 7:09 am
od Sandy
Kajinek11 píše:
jipol57 píše:Taky jsem s tím zápasil a některé dekodéry to dělaly. Prostuduj manuály Zimo.
Změnil jsem asymetrii ABC. CV134,103, nebo 102.


Děkuji moc za pomoc! CV 134,103 pomohlo. Již zastavují na ABC i se zvukem.

Hele, a co sem,prosím, jen tak cvičně hodit nastavené rozhodující hodnoty CV?. Spousta z nás by tě určitě velebila, kudy by chodila. Děkuji!

Re: Dekoder Zimo a ABC

PříspěvekNapsal: stř 30 kvě, 2018 1:38 pm
od jipol57
Není na tom nic tajného, všechno se dá vyčíst v manuálech a jsou od Marathona přeložené do češtiny a stáhnout se dají např. tady: http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/ Manuály česky.
A potom jen testovat a zkoušet.
Jen teda upozorním, co si dělám já.

K tomu ABC měním už zmiňovanou asymetrii CV134,
na CV142 si kompenzuji účinek brzdění ABC, k rychlosti jízdy. Při původním (už nevím co tam bylo), vlak při rychlé jízdě na ABC zastavil na kratší vzdálenosti než když jel pomalu. Dávám CV142,3. Tím se to vyrovná, že vlak nezávisle na rychlosti zastaví + - 1cm.
Na CV145 by se mělo dát vykompenzovat cukání motoru při rozjezdu. Ale oba PIKO čmeláci mi trochu cukají a tohle moc nepomáhá.
na CV287 je skřípání brzd. To si většinou snižuju
na CV288 je možnost potlačení skřípání při krátké jízdě. Dávám 254. Někde to ale nefunguje.
na CV278 279 se dá experimentovat se zvuky v závislosti na zatížení. V oblouku, do kopce a s nákladem, se zvyšují stupně zvuku motoru. Taky to ale nefunguje všude.
na CV310 u ROCO mašin dávám 8, abych startoval jednotně na F8
A s tím u mně souvisí od CV513, kde jsou mapovány zvuky, k funkčním tlačítkům.
Každý zvuk má 3 adresy.
1. číslo nahrávky zvuku
2. hlasitost
3. to nevím, ale neměním to, vlastně nic nemění, jen to přesunu na jiné adresy.
A když se mi nelíbí někde houkačka na F2, kde mívám reflektor, tak ji přemístím na F7.

To znamená hodnoty z CV516,517,518, přepíšu na CV531,532,533 a zvuk se přesune z F2 na F7.
Všechno je v manuálu popsané.
Víc nevím co bych ještě dopsal.

Ještě k tomu zastavování ABC. Já používám jen jeden blok s diodami a úseky s nesymetrií připínám relátkama. Takže když má vlak zastavit, a najede na brzdící úsek, obsazení vyhodnotí že už tam vjel a do ABC se přepne současně i předchozí úsek. Někdy i 2, aby tam byl celý vlak.
Takže při doporučovaném zapojení začne lok brzdit, až celá najede na brzdící úsek, protože lokomotiva ABCúsek propojí s normálním. Zrovnatak když je za ní osvětlený vagon a má propojené kolečka na podvozku, tak při propojování úseků zase nakrátko zrychluje.
U mně když je i předchozí úsek v ABC, tak propojování úseků nemá vliv na přesnost zastavení.

Re: Dekoder Zimo a ABC

PříspěvekNapsal: úte 09 říj, 2018 4:12 pm
od Kajinek11
Nastavil jsem si CV4 na 255 a stejně Loko zastavuje strasně rychle. Z plné rychlosti (maximalni rychlost defaultní) cca 50 cm. To mi nepřijde moc. Chtěl bych na ABC dlouhé a pomalé zastavení jako u dlouhých vlaků. Dokážete někdo poradit. Jde mi také o to jak dlouhý mám udělat izolovaný úsek pro ABC aby mi to zastavilo až u návěstidla. Jaká je vůbec maximální vzdálenost co se dá úpravou CV v TT z rychlosti cca 50km/h nasimulovat?

Re: Dekoder Zimo a ABC

PříspěvekNapsal: stř 10 říj, 2018 7:04 pm
od Miloš_P
Kajinek11 píše:Nastavil jsem si CV4 na 255 a stejně Loko zastavuje strasně rychle. Z plné rychlosti (maximalni rychlost defaultní) cca 50 cm. To mi nepřijde moc. Chtěl bych na ABC dlouhé a pomalé zastavení jako u dlouhých vlaků. Dokážete někdo poradit. Jde mi také o to jak dlouhý mám udělat izolovaný úsek pro ABC aby mi to zastavilo až u návěstidla. Jaká je vůbec maximální vzdálenost co se dá úpravou CV v TT z rychlosti cca 50km/h nasimulovat?

Podívej se do manuálu na nastavení CV140 a 141. Tam se aktivuje a nastavuje konstantní brzdná dráha pro ABC. Možná je tady problém.

Re: Dekoder Zimo a ABC

PříspěvekNapsal: čtv 18 říj, 2018 6:13 am
od Kajinek11
příspěvek smazán , přestal být relevantní.

Re: Dekoder Zimo a ABC

PříspěvekNapsal: čtv 18 říj, 2018 8:23 am
od HonzaM
Pokud jsem to pochopil správně, zvuky se z dekodéry při resetu prostřednictvím CV8 nemažou, nedojde ale k nastavení některých CV na hodnotu stanovící vypnutí zvuku nebo snížení hlasitosti na nulu? Jedná se o dekodér ZIMO v lokomotivě od firmy Fleischmann dodané se zvukem. Nevím jak došlo k tomu že lokomotiva ztratila zvuk. Na která CV bych se měl podívat?

Re: Dekoder Zimo a ABC

PříspěvekNapsal: čtv 18 říj, 2018 9:02 am
od MiG
HonzaM píše:Pokud jsem to pochopil správně, zvuky se z dekodéry při resetu prostřednictvím CV8 nemažou, nedojde ale k nastavení některých CV na hodnotu stanovící vypnutí zvuku nebo snížení hlasitosti na nulu? Jedná se o dekodér ZIMO v lokomotivě od firmy Fleischmann dodané se zvukem. Nevím jak došlo k tomu že lokomotiva ztratila zvuk. Na která CV bych se měl podívat?

Ta CV, která určují druh mašiny (pára, diesel, elektrika), hlasitost, přiřazení funkcí (zapnutí atd).
To jen tak v rychlosti.
Manuál teď nemám a nemůžu ho hledat.

Re: Dekoder Zimo a ABC

PříspěvekNapsal: čtv 18 říj, 2018 9:10 am
od Jacek
Reset dekodéru nesmaže zvuk, ani na něj nemá žádný vliv. Do továrních hodnot se vrátí CV 1 - 6 a pak další, snad 17, 18, 29 a další. Zjistil jsem ale, že naprogramováním CV8=0 se CV uvedou zpátky do hodnot zvukového projektu.

Re: Dekoder Zimo a ABC

PříspěvekNapsal: čtv 18 říj, 2018 9:13 am
od Kajinek11
Nemohli byste mi prosím někdo přečíst hodnotu CV88 a CV66, co je u default TT Roco Brejlovce se zvukem..?

Děkuju moc..

Re: Dekoder Zimo a ABC

PříspěvekNapsal: čtv 18 říj, 2018 9:26 am
od mpinta
Kajinek11 píše:Nemohli byste mi prosím někdo přečíst hodnotu CV88 a CV66, co je u default TT Roco Brejlovce se zvukem..?

Děkuju moc..


CV66 = 0 Kompenzace rychlosti vpřed. (Spolu s CV95)
CV88 = 136 22 bod vícebodové, volné rychlostní křivky

Tato CV prakticky s předchozí problematikou ovšem nemají nic společného.

Vše platí, pokud je v mašině opravdu Zimo a ne třeba ESU.

Re: Dekoder Zimo a ABC

PříspěvekNapsal: čtv 18 říj, 2018 9:50 am
od Kajinek11
mpinta píše:
Kajinek11 píše:Nemohli byste mi prosím někdo přečíst hodnotu CV88 a CV66, co je u default TT Roco Brejlovce se zvukem..?

Děkuju moc..


CV66 = 0 Kompenzace rychlosti vpřed. (Spolu s CV95)
CV88 = 136 22 bod vícebodové, volné rychlostní křivky

Tato CV prakticky s předchozí problematikou ovšem nemají nic společného.

Vše platí, pokud je v mašině opravdu Zimo a ne třeba ESU.


Já vím, ale pseudoprogramováním jsem si to rozhodil :-( A tak se to snažím dát zpět bez CV8