Stránka 1 z 2
Modul vratné smyčky od STE

Napsal:
pon 19 kvě, 2014 7:09 pm
od boobika
Ahoj,
prosím o radu, mám modul vratné smyčky od STE a podle výrobce přepíná při zkratu, při kterém proud přesáhne 3,2A.
Chci se optat, zda to není pro Nko moc, přece jen je to 3x více než je max. proud do lokomotivy. Pokud ano, máte to někdo vymakaný, jak snížit tuto hranici?
Re: Modul vratné smyčky od STE

Napsal:
pon 19 kvě, 2014 7:44 pm
od fulda
Pro eNko to je moc, použvá se měkčí varianta. Popis tady na fóru, nebo u autora zapojení.
Re: Modul vratné smyčky od STE

Napsal:
stř 21 kvě, 2014 4:03 pm
od boobika
Nemůžu se stále dopátrat řešení - u modulu jsou dodány ještě 2 rezistory a v manuálu se píše pouze "při problémech s citlivostí je možné doplnit rezistory"
Ale co je "problém s citlivostí"?
Tady na fóru jsem našel obě verze - v jedné bylo psáno, že přidáním rezistoru se zvýší hodnota zkratového proudu, v druhé verzi se píše, že přidáním rezistoru se sníží hodnota zkratového proudu.
Prosím tedy někoho ochotného, kdo mi jasně odpoví na otázku - jak lze u reverz modulu od ste snížit max. proud někde kolem 2A?
Děkuji za pomoc.
Re: Modul vratné smyčky od STE

Napsal:
stř 21 kvě, 2014 4:46 pm
od Jojo
Ked paralelne pridas k tomu odporu/ povodna hodnota 0.22R/ odpor 0.22R znižiš hodnotu skratoveho prudu na polovicu.
Vieš ako? Na ten povodný naletuj na neho ten druhý. Alebo vymenit za hodnotu nižšiu.
Re: Modul vratné smyčky od STE

Napsal:
stř 21 kvě, 2014 5:00 pm
od boobika
jsou tam připravené dírky pro paralelní zapojení, takže není problém.
Pokud tam tedy bude odpor 0,11 Ohm, bude hodnota zkratového proudu 1,6A ?
To je myslím pro eNko tak akorát.
Díky
Re: Modul vratné smyčky od STE

Napsal:
stř 21 kvě, 2014 5:10 pm
od Jojo
Ano.
Re: Modul vratné smyčky od STE

Napsal:
stř 21 kvě, 2014 6:17 pm
od fulda
NE
v sedmé, možná osmé třídě se učí ve fyzice ohmův zákon a ve druhé třídě se učí trojčlenka.
Pokud zvětším číslo ve jmenovateli, je podíl menší.
Asi tak jako že socialistické zřízení ovládá třetinu světa, ale nebbude dlouho trvat a bude ovládat čtvrtinu, pak pětinu, ...

Pro vratku, kterou si můžeš koupit
TADY plat, že odepíná, když napětí na rezistorech dosáhne 0,7V
Takže podle ohmova zákona:
I = U/R
Pro odpor 0,22R (vhodný pro měřítka H0 a TT)
I= 0,7/0,22 = 3,18 A
Pro odpor 0,33R (vhodný pro N)
I= 0,7/0,33 = 2,12 A
Pro odpor 0,11R
I= 0,7/0,11 = 6,36A
Ale jaké hodnoty a metody vyhodnocování používá STE si musíte přečst v návodu.
Re: Modul vratné smyčky od STE

Napsal:
stř 21 kvě, 2014 6:34 pm
od boobika
hm, takže jsme zase tam, kde jsme byli - na začátku.
problém je, že od ste je manuál vhodný akorát na ( )O( )
není v tom vůbec nic odborného, jen zmínka "pokud nevyhovuje citlivost, lze přidat paralelně dodané rezistory"
vzhledem k tomu, že jsou taky 0,22R, zvednu tím proud na 6,4A
Re: Modul vratné smyčky od STE

Napsal:
stř 21 kvě, 2014 6:38 pm
od fulda
boobika píše:ale potřebuji vědět, zda to lze udělat, abych tomu zařízení neublížil.
Mno tak to je velice těžká otázka.
De jure nikoli.
Musš vyndat odpor a dát na jeho místo jinej, to je v rozporu se zárukou.
Re: Modul vratné smyčky od STE

Napsal:
stř 21 kvě, 2014 6:54 pm
od boobika
a když pomineme záruku, rezistor nemám problém nahradit, ale nevím, jak bych mohl změřit zkratovací proud, abych si ověřil správnou funkčnost.
Re: Modul vratné smyčky od STE

Napsal:
ned 08 čer, 2014 1:10 pm
od boobika
Tak modul pěkně fungoval, ovšem nyní nějak dofungoval.
Prosím někoho, kdo s ním má zkušenosti o radu.
Při vjetí do smyčky relé přehodí napájení kolejí, ovšem za pár vteřin se překlapne znovu, začne problikovat ledka "zkrat" a lokomotiva pocukává. Přijde mi to jako problém ve snímání max. proudu. Všechny lokomotivy, které mám tím dříve projeli úplně ok.
Když se rozjedu rychle těžkou lokomotivou, tak to třeba i projede, ale lehčí, která nemá takovou setrvačnost nemá šanci. Po plošňáku jsem koukal a nikde nic upadnutého nebo na pohled rozbitého není.
edit: Hodnotu zkratového proudu jsem měl nastavenou cca na 1,6A (0,44Ohm), na zkoušku jsem to vrátil zpět na 3,2A, ale je to úplně stejné.
Ono si to žije vůec vlastním životem - největší lokomotiva se 2 motory projede z 99% ok, můžu s ní dělat co chci. Nejlehčí posunovací, nejslabší ani prd. Zastaví se kousek za oddělením kolejí. Střední lokomotivy na plný plyn projedou, při pomalé jízdě tak 50:50. Ještě jsem propájel celý plošňák, abych vyloučil studeňák, nic. Mám takový pocit, že bude odpálený. Ještě jsem zkoušel šroubovákem spojit vždy jednu kolej na začátku a pak na konci a obě strany vždy přepnou.
Co s tím? Podpálit?
Díky za každou radu.
Re: Modul vratné smyčky od STE

Napsal:
ned 08 čer, 2014 3:44 pm
od fulda
boobika píše:Co s tím? Podpálit?
Reklamovat????
Re: Modul vratné smyčky od STE

Napsal:
ned 08 čer, 2014 3:51 pm
od boobika
Jo, to jo, ale kdyby tam byla např. nějaká známá chyba, která by se dala řešit např, výměnou nějaké součástky, tak bych to opravil a nečekal měsíc, než se to vyřeší.
Re: Modul vratné smyčky od STE

Napsal:
pon 09 čer, 2014 5:13 pm
od Jojo
boobika píše:Tak modul pěkně fungoval, ovšem nyní nějak dofungoval.
Prosím někoho, kdo s ním má zkušenosti o radu.
Při vjetí do smyčky relé přehodí napájení kolejí, ovšem za pár vteřin se překlapne znovu, začne problikovat ledka "zkrat" a lokomotiva pocukává. Přijde mi to jako problém ve snímání max. proudu. Všechny lokomotivy, které mám tím dříve projeli úplně ok.
Když se rozjedu rychle těžkou lokomotivou, tak to třeba i projede, ale lehčí, která nemá takovou setrvačnost nemá šanci. Po plošňáku jsem koukal a nikde nic upadnutého nebo na pohled rozbitého není.
edit: Hodnotu zkratového proudu jsem měl nastavenou cca na 1,6A (0,44Ohm), na zkoušku jsem to vrátil zpět na 3,2A, ale je to úplně stejné.
Ono si to žije vůec vlastním životem - největší lokomotiva se 2 motory projede z 99% ok, můžu s ní dělat co chci. Nejlehčí posunovací, nejslabší ani prd. Zastaví se kousek za oddělením kolejí. Střední lokomotivy na plný plyn projedou, při pomalé jízdě tak 50:50. Ještě jsem propájel celý plošňák, abych vyloučil studeňák, nic. Mám takový pocit, že bude odpálený. Ještě jsem zkoušel šroubovákem spojit vždy jednu kolej na začátku a pak na konci a obě strany vždy přepnou.
Co s tím? Podpálit?
Díky za každou radu.
Skus očistit prerezanu kolaj,ale očistit.
Potom zber loko.
Re: Modul vratné smyčky od STE

Napsal:
úte 10 čer, 2014 4:11 pm
od boobika
Tak bohužel nic. Kola a vše na podvozku, co se týče napájení, jsem vyleštil, koleje stejně tak, ale chová se to pořád stejně.
Při rychlém průjezdu jak kdy, ale při normálním průjezdu na pohled poblikuje zkrat a lokomotiva poskakuje.
Takže asi už jen reklamace