A2C píše:Ako ti Zdeno radil treba znížiť CV5, záleží, ale aký máš dekodér.
Ak to je napr. Zimo tak máš možnosť nastavovať CV5 od 1 (0) po 255, čo znamená že na 255 dostane motor rovnaké napätie ako máš v koľajách, (Ak je to napr. Esu tak máš od 1 do 64) takže sa pozri koľko ti dáva zdroj a skús tú hodnotu odhadnúť aj podľa typu dekodéra.
ESU (LokPilot V4) má stejný rozsah CV5 jako Zimo a většina současných DCC dekodérů, tedy 0-255. A v žádném připadě není u současných moderních DCC dekodérů se zapnutým BEMF (tovární nastavení) s kmitočtem nad 15kHz na motoru stejné napětí při CV=255 jako v kolejích a to ani svým průběhem ani svou velikostí. Jen pro úplnost nepředpokládám situaci použití adresy “0” pro jízdu bez dekodéru (pokud to výrobce modelu umožňuje = viz manuál !!!), kdy je napětí na motoru skutečně totožné s napětím v kolejích.
Pokud se týká ovládání 6V motoru, tak přeci jen snížení efektivního napětí pomocí PWM (CV5) je z hlediska účinnosti lepší než “pálit výkon” (čisté teplo) na resistoru nebo na 5V stabilizátoru v dekoderu.
Pro čistící vůz není třeba speciální dekodér.Jak již bylo psáno je třeba nastavit rozumně CV5 dekoderu, odhadem ca. 40% rozsahu CV5 a méně. U DIY dekoderu je dobre zjistit rozsah CV5 a take jestli umoznuje 126/128 jizdnich stupnu.