Nevím jestli má smysl pokraćovat v diskuzi, protože mám pocit, źe se z nějakého důvodu opomíjí fakta a diskuze se zaměřuje zejména na komentář Zimo manuálu. Já vycházím z vlastní zkuśenosti s několika dekodéry (s různými BEMF algoritmy), nikoliv z přečtení si jednoho manuálu…
Zde zmiňovaný algoritmus měření BEMF spočívá “laicky” řećeno v tom (popisuji pouze část, která se týká PWM), źe jednou za x milisekund dekodér "vynechá" npájení motoru na y milisekund (viz má poznámka o modulaci). Parametry x a y mohou bý fixní a nastavitelné pomocí CV, nebo mohou být proměnné (adaptabilní). Předpoklad, že všichni výrobci používají stejný algoritmus měření BEMF není správný.
Snižováním hodnoty na desítkové pozici se zmenšuje rozsah frekvencí, takže se tato regulace stává více konstatní a méně adaptivní.
Jestliže je něco „konstantní“ tak to z principu nemůźe být více konstatní nebo méně konstatní, to je nesmysl jak jazykový tak technický.
To co spůsobuje problémy není samotné BEMF, ale adaptivní verze,
Zda-li je perioda vzorkování proměnná nebo pevná je úplně jedno. Zvuk bude pořád slyšitelný, protože v obou případech je perioda vzorkování BEMF, respektive "mezera" určená ke zpracování BEMF v oblasti slyšitelného pásma, jak jsem jiź psal…
To výrazně zlepšuje regulaci motoru, ale může vyvolat nepěkné zvuky.
Bez toho aniž bych citoval dále manuál, tak touto větou je řečeno vše. Tedy algoritmus použitý pro měření BEMF můźe vyvolat „nechtěné“ zvuky.... Příliš nerozumím té úprorné snaze tvrdit něco jiného. Manuály jak originál německý tak i anglický hovoří jasně.
Ale i tak je to naprosto minoritní problém, pokud to dělá hluk tak jen a 99% problém v mechanice,
Nevím, nevím, ale vzhledem k tomu, že ke stejným závěrům došli různí modeláři v různých zemích, s různou DCC centrálou a různými modely, ale se stejným typem dekodéru tak pravděpodobnost, že by ve všech případech šlo o mechanickou závadu je téměř nulová... , nicméně vyloučit to nelze.
zbytek vyřeší globální přepnutí PWM frekvence.
Bohužel změna kmitočtu PWM (20kHz nebo 40kHz) to nevyřeśí a nevyřeší to ani změna CV124 (vysvětlení viz výše). Vyřeší to pouze vypnutí BEMF (CV49 bit 0), jak jsem již psal minule. Tedy ze signálu, který řídí motor, zmizí to "měřící okno", zůstane pouze "čistý" PWM signál a následkem toho celkem logicky vymizí "zdroj" v oblasti slyšitelných kmitočtů - a je "konečně klídek".
Jinak doporučuji více praktických zkoušek s BEMF (v dobrém), popř. projít si i asembler nějakého dekodéru, který má BEMF.