Asi je čas doplnit některé informace ohledně
BEMF.
fulda píše:...Mno, a hned jsem klidnější, mám stejnou neznalost jako výrobci a členové skupiny pro DCC....
Myslím, že výrobci vědí co dělají a někteří to vysvětlují ve svých manuálech. Např.přímo v manuálu k dekodérům firmy Zimo se píśe, že měřící pauza probíhá s kmitočtem 50Hz při max. rychlosti. Z toho celkem logicky plyne, že na motoru se v takovém případě nemůže vyskytovat plné usměrnéné napětí ani teoreticky. Kromě toho se zde píše, źe v důsledku měření
BEMF dochází ke ztrátě energie. Zde je citace Zimo manuálu str.15 odstavec vztahující se k CV9:
Je häufiger diese „Messlücke“ stattfindet (EMK-Abtastrate), desto besser ist es für die Regelung, aber es entstehen auch umso mehr Energie-Verlust und Antriebsgeräusch. Standardmäßig variiert diese Abtastrate automatisch zwischen 200 Hz (bei Langsamfahrt) und 50 Hz (bei Maximalfahrt).fulda píše:...Například S-9.2.2 na řádku 68 udává: "When the contents of CV#5 equal "11111111", the full available rectified voltage shall be applied." a tak dále a tak podobně....
CV5 je dle zmíněného dokumentu S-9.2.2 NMRA volitelné (optional), tedy záleží čistě na výrobci zda-li se rozhodne pro jeho implementaci, zadne dalsi "a tak dale a tak podobne" tam bohuzel neni. Takže teď uź zbývá “pouze vysvětlit” jak je to s tím plně usměrněným napětím u dekodérů bez CV5. Podotýkám, že v daném dokumentu není žadná zmínka o
BEMF s vyjímkou definice CV10 (stačí použít ctrl+f) a kromě toho NMRA ani v jiném dokumentu nijak nespecifikuje implementaci
BEMF do dekodérů.
fulda píše:...Pokud by to bylo jak říkáš, tak by lokomotiva dosahovala modelové rychlosti právě s jedním dekodérem a v případě použití jiného dekodéru by se rychlost změnila. To by byla dost divočina....
Vzhledem k tomu, že každý výrobce si implementuje
BEMF dle svého, tak se dá oćekávat, źe i ztráta z důvodu měření
BEMF při max. rychlosti bude u kaźdého výrobce jiná, tak celkem logicky i modelová rychlost bude pro každy dekodér od různého výrobce jiná. O tom, že tam nikdy nebude plné usměrněné napětí snad uź není pochyb, zvláśtě pokud to píśe sám výrobce, źe dochází ke ztrátě energie i při max.rychlostnim stupni.
fulda píše:...tedy že se při maximální rychlosti a při CV5=11111111 používá plné usměrněné napájecí napětí. Stejně ti to BEMF nemá co říct, změříš jen to, že tam máš dát všechnu energii kterou máš k dispozici.....
Asi u většiny modelářů jezdí modely z kopce a do kopce a s různou zátěží, pak je samozřejmě při jízdě z kopce potřeba znát
BEMF i při plné rychlosti, jinak by nám modely asi nabraly i 2.kosmickou rychlost. Nicméně nevylučuji, źe někde v nějakém spolku např. ve městě Fulda (Německo) se jezdí pouze do kopce…
Aby nedoślo k nějakému zkreslení, tak jsem si dovolil použít tuto citaci z vlákna, kde byla zmíněna regulace motorů.
fulda píše:... a nepouštět do diskuzí pitomosti o kterejch by jsi měl vědět, že nejsou pravda (viz semináře), protože:
.....
3) Každej kdo je alespoň trochu zvídavej, tak si to někdy zkusil.
....
Nakonec zbývá dodat jestli by nebylo bývalo vhodnější, když tak osvíceně poučuješ ostatní, řídit se vlastními slovy ? Stačilo by se řídit bodem 3) a pak by ta první věta byla celkem zbytečná….a diskuze by byla možná trochu kultivovanější.