Stránka 1 z 1

Křivka rychlosti

PříspěvekNapsal: čtv 27 čer, 2013 10:16 am
od Karel Zelenka
Dobrý den, obracím se na zkušenější s prosbou o radu. Při ovládání lokomotiv chci, aby měly reálné rozjezdy a brzdění, žádná vlako/autodráha. Proto mám v CV 3 hodnoty například 150 a CV 4 např. 50. Podle druhu lokomotivy a druhu vlaku. Kolejiště na to mám dostatečně velké. U dekodérů Lenz a Esu není problém, ale u dekodérů ZIMO a to více druhů včetně zvukových je problém v nereálném průběhu rychlostní křivky, kde při malých rychlostech má lokomotiva malá zrychlení a zpomalení a se stoupající rychlostí jsou zrychlení a zpomalení větší a větší. Což je nereálné a navíc popírající zákony fyziky. Dá se to nějak upravit? Zkoušel jsem měnit CV 6, ale bez úspěchu, pořád stejné chování. Zkoušel jsem i vytvořit vlastní křivku rychlosti, ale bez úspěchu. U ní si nejsem jistý, jestli jsem vůbec něco změnil. K programování i ovládání používám jen Multimaus. Řešil jste někdo tenhle problém?
Karel

Re: Křivka rychlosti

PříspěvekNapsal: čtv 27 čer, 2013 10:31 am
od Houmr
Ahoj no já zrovna dekodéry Zimo chválím jak mají pěkně vyhlazenou křivku rychlosti i při použití, tříbodové křivky rychlosti.
napadla mne jedna věc neměnil jsi CV6 jako u jiných dekodérů, ono Zimo to má trochu jinak, cituji z manuálu.
CV6 = 1
= defaultní křivka rychlosti (střední rychlost je třetina
maximální rychlosti; tzn. když je CV5 = 255, pak platí
křivka rychlosti, jako kdyby bylo CV6 = 85, když je
CV5 < 255, jako kdyby bylo příslušně nižší).
Tříbodová křivka rychlosti, daná CV2, 5, 6 je automaticky
vyhlazena; proto není zlom v oblasti střední rychlosti
znatelný!
Účinné je tehdy, když je nastaven bit 4 v CV29 na 0.

Re: Křivka rychlosti

PříspěvekNapsal: čtv 27 čer, 2013 4:45 pm
od Jirka_US
1) Hodnota CV3=150 je příliš vysoká pro dekodéry Zimo, podobně CV=50. CV6 s tím už mnoho nenadělá.
2) Vyhlazování křivky rychlosti mají rovněž některé dekodéry ostatních výrobců.

Re: Křivka rychlosti

PříspěvekNapsal: pát 28 čer, 2013 5:56 am
od Karel Zelenka
Když vezmu manuál od lokomotivy, tak tam je napsáno, že od výrobce je nastaveno CV5 252 a CV6 120. Tak nevím. Zkoušel jsem to nejdřív tak jak byla koupená a ta křivka rychlosti byla stejně špatná.
Když teda dám do CV6 1, jak ukazuje ten podrobnější návod, tak je to asi stejný. A když bych chtěl podle toho podrobnějšího návodu, co tady ukazuju nastavit něco jiného v tom rozsahu 1/4 - 1/2, tak mám dát do CV6 co?
A ještě co znamená ten zápis v návodu u CV5 že 1(=252)?
Dekodér Zimo.jpg

Re: Křivka rychlosti

PříspěvekNapsal: pát 28 čer, 2013 2:58 pm
od Jirka_US
Nejdříve bych vyřešil nastavení CV3 na nějakou rozumnou hodnotu jak jsem psal výše a pak řešil křivku rychlosti. Hodnota CV3=150 u Zimo znamená ca. 150*0,9s dosažení max rychlosti z nuly, tedy ca. 2.25 minuty !!!

Re: Křivka rychlosti

PříspěvekNapsal: pát 28 čer, 2013 8:35 pm
od Karel Zelenka
Jirka_US píše:Nejdříve bych vyřešil nastavení CV3 na nějakou rozumnou hodnotu jak jsem psal výše a pak řešil křivku rychlosti. Hodnota CV3=150 u Zimo znamená ca. 150*0,9s dosažení max rychlosti z nuly, tedy ca. 2.25 minuty !!!

To ale přece zase není tak mnoho. Konkrétní lokomotiva o kterou se mi jedná je Taurus 1016. Mám ji nastavenou aby jela 160 km/h, toho docílím v CV5=135. A pokud se nepletu, tak ten uvedený čas z CV3 odpovídá dosažení celého rozsahu tzn. plné CV5=252

Re: Křivka rychlosti

PříspěvekNapsal: pát 28 čer, 2013 10:27 pm
od jirkan
Jednak si myslím, že řízení v digitálu není myšleno tak, že otočím knoflík na myši na doraz, a pak čekám, že se mi lokomotiva sama pomalu rozjíždí. A hlavně, je třeba si uvědomit, že se nastavuje křivka RYCHLOSTI, a ne ZRYCHLENÍ. A pokud se nastaví tak, že je zpočátku méně citlivá, pak logicky se zrychlení při vyšších rychlostech zvyšuje.

Re: Křivka rychlosti

PříspěvekNapsal: ned 30 čer, 2013 5:52 am
od Karel Zelenka
jirkan píše:Jednak si myslím, že řízení v digitálu není myšleno tak, že otočím knoflík na myši na doraz, a pak čekám, že se mi lokomotiva sama pomalu rozjíždí.

To je pravda, ale na druhou stranu já mám pouze jednu multimaus a ovládám běžně 2 vlaky. A kdybych měl nastavené CV3,CV4 tak jak to je od výrobce tzn. třeba 8, tak to nebude nic moc když přejdu z jedné mašiny na druhou jedoucí, tak nebude knoflík přesně v odpovídající poloze a při pootočení dojde k prudké změně rychlosti. Pokud bych měl jiný ovladač, který si přečte z dekodéru aktuální rychlostní stupeň a od něj postupuje jako např. LH 100, nebo bezdrátový od ESU, který má nekonečné rolovací kolečko, tak si tak si budu přidávat sám po jednotlivých stupních jak se mi zlíbí a nebu tohle řešit.
jirkan píše:A hlavně, je třeba si uvědomit, že se nastavuje křivka RYCHLOSTI, a ne ZRYCHLENÍ. A pokud se nastaví tak, že je zpočátku méně citlivá, pak logicky se zrychlení při vyšších rychlostech zvyšuje.

Stačí když mi poradíte, jak nastavit opak. :D

Re: Křivka rychlosti

PříspěvekNapsal: ned 30 čer, 2013 3:00 pm
od jirkan
Já se bojim, že jediná možnost v rámci daného "stavu techniky" je nastavit křivku obráceně, tj. CV 6 dát hodně vysoké - ale to je asi dost proti logice věci. Já to nakonec řešil tak, že mám těch myší víc (6), i když hlavním důvodem je, že s rozrůstajícím se digitálním parkem je listování stále obtížnější :mrgreen: a ani kapacita myši není nekonečná....