od D » sob 20 říj, 2012 8:28 pm
Pafishek:
Věřím, že teoreticky by takový generátor byl postavitelný. Při nasazení ale nejspíš narazíš na problémy. Nějaké ti nastíním. Vycházíme z toho, že generátor jízdního signálu nesmíš, stejně jako u brzdícího, ani na okamžik propojit s ostatní trakcí (řízeným DCC), aby nedošlo ke zkratu, protože obě centrály posílají jiný signál a ten se propojený v protifázi nemá rád. Prostě lokomotiva ani kovové kolečko nesmí přejet přes oddělovací místo dvou úseků s různými DCC signály.
1. Vjezd do skryťáku
Potřebuješ zautomatizovaný předávací úsek, který bude delší, než jakákoliv provozovaná souprava na kolejišti. Jak tam vlak vjede celý, pomocí čidla se automaticky přepne napájení úseku pod vlakem na generátor jízdy. Spolehlivost přepnutí musí být zaručena.
2. Pohyb ve skryťáku
Jízda ve skryťáku není problém, ale co zastavení? Použiješ generátor brzdového signálu a budeš mít po předání v daném úseku dost místa na to, aby generátor zastavil vlak podle jeho brzdící křivky? Nebo použiješ ABC? Nebo odpojíš v koleji napájení?
3. Odjezd ze skryťáku
Stejně jako u vjezdu musíš mít předávací úsek, který automaticky předává signál zpět řízenému DCC. Co se ale stane, když nebude na ovladači lokomotiva nastavena pro jízdu? Vyjede ze skryťáku a podle své křivky bude zastavovat. Máš na tento výjezd místo? A co když bude ovladač nastaven na couvání?
________________________________________
Podtrženo a sečteno, přineslo by ti to dost problémů na to, abys uvažoval o standardních metodách. Buď automatizaci svěřit počítači nebo věřit obsluze a ve skryťáku zastavovat třeba na ABC úsecích.
________________________________________
Ještě taková drobnost. Pokud bys i přes uvedené problémy do toho šel, pak by asi bylo jednodušší se na vývoj a výrobu jízdního generátoru vykašlat a se stejným omezením použít rovnou analogové napájení (třeba jen usměrněné napětí bez řízení). Stačilo by v dekodérech lokomotiv povolit analogový režim.
Naposledy upravil
D dne sob 20 říj, 2012 9:11 pm, celkově upraveno 1