Stránka 16 z 16

Re: Loconet

PříspěvekNapsal: ned 29 dub, 2018 11:36 pm
od Ferda
Tohle se na modulech provozuje, ale jednoduché to určitě není. :roll:

Občas se digitalisti docela zapotí, než to rozchodí...

Re: Loconet

PříspěvekNapsal: pon 30 dub, 2018 5:21 am
od Jirka_US
Morris Zapp píše:Tak tady pročítám starší diskuse a k tomuhle:
radeksindy píše:Rozumnou odpověď na otázku jak obsluhovat najednou 400 lokomotiv pomocí DCC nečekejte. Rozumně to nejde.
mně napadá: co takhle rozdělení layoutu na víc sekcí, každá s vlastní ústřednou, propojené přes bridge?

Bridge neni treba pokud se tedy nepouzivaji Fredy a nemate za cil prekonat rekord z Quinesovy knihy (viz muj odkaz na clanek). Mimo jine to byl jeden z hlavnich duvodu uvedeni centraly DCS240, tedy na zaklade pozadavku modularu.

Re: Loconet

PříspěvekNapsal: pon 30 dub, 2018 8:12 am
od Morris Zapp
Jirka_US: článek pěkný, layout skutečně obří (ovšem jeho pravoúhlost je děsivá!). 4500 m2, to my tady v Kotlince neumíme (zatím :lol: ). Ne, 1000 m2 hala, naplněná layoutem (TT), je na mě už skoro zbytečně moc.
Kolik tam tak jezdilo zároveň lokomotiv?
K té centrále: otázka "JAK to dělá?" zůstává stále nezodpovězena...

Re: Loconet

PříspěvekNapsal: pon 30 dub, 2018 8:35 am
od radeksindy
mně napadá: co takhle rozdělení layoutu na víc sekcí, každá s vlastní ústřednou, propojené přes bridge?

Správně, proto to vzniklo 8)

Kolik tam tak jezdilo zároveň lokomotiv?
K té centrále: otázka "JAK to dělá?" zůstává stále nezodpovězena...


Je nutné rozlišovat počet lokomotiv na kolejišti a počet současně ovládaných lokomotiv. Z DCC svorek na cenrále lze ven dostat asi 120 paketů za sekundu, takže obsloužit všech 400 jedoucích lokomotiv zabere asi 10s. Digitrax nezavedl tak velký počet slotů kvůli modulovce, ale kvůli americkým kolejištím. Typicky mají v hidden yards schovanou velkou spoustu souprav, které mají více než jednu lokomotivu a 120 slotů DCS100 se rychle vyčerpá. Velký počet slotů v centrále umožní modelářům sestavit a udržet soupravy bez nutnosti neustále obnovovat informace v centrále, nikoli je všechny najednou prohánět po kolejišti.

Re: Loconet

PříspěvekNapsal: pon 30 dub, 2018 8:39 am
od Morris Zapp
Aha, dík, už to začíná dávat smysl...

A funkcí bridge tedy je dát opouštěné centrále informaci, že má zahodit slot lokomotivy, která odjíždí k jiné centrále..?

Re: Loconet

PříspěvekNapsal: pon 30 dub, 2018 12:16 pm
od zdeno
Ja uz jsem par ruznych central Loconet postavil a naprogramoval, teda o tom neco malicko vim. ;-)
---
Zahazovat nepouzivane sloty je od zacatku do Loconetu zabudovane a myslim, ze to nedela problemy.
Ale pokud je to dobre naprogramovane, tak je to ulne sumafuk, ci je slot ve stavu IDLE nebo FREE.
Tim myslim, ze pokud dojdou sloty ve stavu FREE, tak centrala si sama vezme nejvhodnejsi slot IDLE.
---
Bridge neboli Gateway je dost prepatnaceny kus zeleza, ktery se dal udelat mnohem jednoduseji a jinak.
Podle mne by stacilo zabezpecit, aby si ovladace pamatovaly posledni stav a pri prihlaseni jej poslaly do centraly.
Moje ovladace to uz umi a teda nepotrebuji Gateway vubec, muzou se okamzite prepichnout z jedne centraly do druhe, bez ztraty informace.
Podle mne je snazsi upgradovat par ovladacu na dane setkani, nez se trapit s montaží, nastavovanim a zprovoznenim Gateway.
---
Pokud se jedna o DCC, tam je nutne zabezpecit prechodovy usek, protoze se neda zabezpecit totozny signal DCC na rozhrani obou central.

Re: Loconet

PříspěvekNapsal: pon 30 dub, 2018 12:22 pm
od radeksindy
Uvolnění slotu se nechává na mechanismu centrály. Pokud není informace ve slotu ovladačem obnovována, má centrála nastavený čas, po jehož uplynutí uvolní slot pro další použití. Důležitější je, že Gateway přepíše slot z jedné do druhé centrály a nenechá registraci lokomotivy na mechanismu připojování samotného ovladače.

Re: Loconet

PříspěvekNapsal: pon 30 dub, 2018 12:42 pm
od Jirka_US
radeksindy píše: Digitrax nezavedl tak velký počet slotů kvůli modulovce, ale kvůli americkým kolejištím.

Jen technicka poznamka.Ty jsi byl na predstaveni te centraly, v ktere rade jsi sedel ? Ja jen, ze tam rikali trochu neco jineho nez ty pises....Mozna doslo k chybe pri prekladu, nevim....

Re: Loconet

PříspěvekNapsal: pon 30 dub, 2018 12:55 pm
od zdeno
radeksindy píše:Uvolnění slotu se nechává na mechanismu centrály. Pokud není informace ve slotu ovladačem obnovována, má centrála nastavený čas, po jehož uplynutí uvolní slot pro další použití. Důležitější je, že Gateway přepíše slot z jedné do druhé centrály a nenechá registraci lokomotivy na mechanismu připojování samotného ovladače.

To je pouhe slovickareni, neni nijaky rozdil mezi prepsanim slotu od ovladace nebo od druhe centraly.
Lepe napisane, zapisuji se naprosto stejne data, teda rozdil je jedine v tom, ze Gateway je kurnik slozitejsi.