michal_n_cz píše:Řešení to má. Je modul Lenz BM3. Jak to funguje: Brzdící úsek je výrazně delší a je rozdělen ještě na dvě části - 1. délka nejdelšího vlaku s postrkem nebo řídícím vozem + 2.požadovaná brzdná dráha + případná rezerva. Vlak vjíždí do prvního nic se neděje. Ve druhém je proudové čidlo. Teprve až vjede do toho druhého - modul zaznamená odběr proudu, přepne napájení v jedné kolejnici v obou úsecích přes antiparalerně zapojené diody. Začnou brzdit všechny lokomotivy soupravy současně. ...
Ad postrky:
Z toho mi teda plyne, že by to šlo udělat i tak, že by ty úseky byly 2. Jeden před předvěstí a druhý od předvěsti po vjezd. Když vlaková lokomotiva vjede do úseku jedna tak se nic neděje (je nápájen plným DCC), až když vjede do úseku za předvěstí (ozn. jako druhý) a "čuchne si" pomalu nebo zastovacího DCC, tak to způsobí přepnutí stejného DCC na úsek první (před předvěstí), aby si i postrková lokomotiva "čuchla" stejného signálu DCC. Pak by to fungovalo i pro přípřeže a postrky. Asi opakuju to výše popsané, ale jde mi o řešení bez různých modulů BM3, ale pouze jen za použití např. Arduina a pár součástek. Další věcí by bylo naprogramovat si vlastní centrálu a při jízdě používat adresování a zpomalování přímo daného vlaku, ale to bych místo reléovky vytvořil ESA11 jen s rozdílem, že tam nepíšou čísla vlaků, ale adresy.
Koukám, že Lenz má BM3 udělaný jen na stůj/volno, ale už ne stůj/volno/pomalu.
michal_n_cz píše:... V praxi je to velmi obtížně řešitelné, jelikož u většiny layoutů vyjdou tyto dlouhé úseky tak, že se navzájem různě překrývají. Asymetrické napájení a jednotlivé kolejové obvody s proudovými detektory je nutné různě přepínat v závislosti na konkrétní vlakové cestě. Pro většinu layoutů to vyjde velice komplikované.
Připomíná mi to ošetření pro liniový vlakový zabezpečovač. Ten také přepíná signál podle cesty v kolejišti.