fanda:
Můžeš spínání zapojit stejně, jako v analogovém provozu. Dovedu si představit aplikaci třeba na přejezd nebo na shazování návěstidla po projetí vlaku. I když, jak píše
fulda, existují detektory obsazení k tomu určené, klidně jde použít i spínání přerušenou kolejí „postaru“. Nějakého dvojnásobného napětí se bát nemusíš.
1. Můžeš použít externí napájení pro příslušenství a propojit ho k jedné kolejnici. Tou se bude příslušenství spínat. Je nutné použít galvanické oddělení zdrojů (DCC i příslušenství mají každý svůj nezávislý transformátor z 230 V). Příslušenství může napájet zdroj střídavého nebo i stejnosměrného proudu, obvykle s napětím v rozmezí 12 - 16 V.
2. Můžeš využít toho, že DCC v kolejích má trvale 16 V (v některých centrálách lze regulovat), a napájet příslušenství přímo z něj. Vhodné tam, kde bude málo relé a příslušenství, aby to DCC zdroj utáhl. Před relé je nutné předřadit ochranné diody proti zákmitům na cívce, které by mohly DCC signál rušit. Nevýhodou bude závislost na spojeném napájení - při drobné poruše, třeba zkratu pod vlakem na nepřestavené výhybce, odpojí centrála nejen vlaky, ale i příslušenství. Podle zapojení tak může dojít třeba k resetu příslušenství do základních poloh.
Oba způsoby budou fungovat na rovné koleji i na ovále, spínání může být zapojeno jen k jedné z kolejnic (třeba vnější na ovále). Jen ve vratné smyčce by bylo potřeba buď nic nespínat nebo upravit zapojení.
Při využití napájení z DCC je třeba používat rychlé diody, například UF4003.