Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
fulda píše:...
Přednost ABC je v tom, že funguje celkem reálně a dá se použít i na viditelné části, nedostatek je v tom, že se každá mašina musí kalibrovat individuálně. (Pokud tedy nejsi drsňák, který má vynásobený počet pólů motoru krát převodový poměr krát obvod kolečka.)
sidlo píše:Kdyby to počítalo impulsy, tak TomasM nemůže naměřit ± 3 cm.
look23 píše:fulda píše:...
Přednost ABC je v tom, že funguje celkem reálně a dá se použít i na viditelné části, nedostatek je v tom, že se každá mašina musí kalibrovat individuálně. (Pokud tedy nejsi drsňák, který má vynásobený počet pólů motoru krát převodový poměr krát obvod kolečka.)
Jak to funguje pro postrky nebo přípřeže? Ptám se protože nad ABC přemýšlím také.
TomasM píše:Osobně se mi odpojování DCC nelíbí. Mám jeden úsek na kolejišti, který lze odpojit (mám vlečku řízenou analogem protože se mi nechtělo předělávat některé mašiny bez přípravy na digitál, funguje to jako předávací kolej) a pokud je odpojená (od DCC i analogu) a vjede tam mašina, tak při zapnutí (připojení DCC) dělá dost nepředvídatelné věci. Většinou se rozjede na původní rychlost, poté zastaví a pokud nezměním nastavení v ovladači, tak se zase rozjede. Zvukové mašiny nemám, ale tam bych se bál přerušování a opakovaní zvuků.
D píše:look23:
Špatně, až vůbec.
D píše:fulda:
> No ale popravdě - při odpojování napájení je ta situace daleko horší, když vjedeš s postrkem do odpojeného úseku
Tohle jde ale v úsekovém odpojování řešit velice snadno. Úsekem je celá odstavná kolej a před jeho kocem je čidlo (kontakt). Jakmile se první vůz dostane na čidlo, automatika shodí napětí pod celou soupravou naráz. Jde to vyřešit i obousměrně.
michal_n_cz píše:Řešení to má. Je modul Lenz BM3. Jak to funguje: Brzdící úsek je výrazně delší a je rozdělen ještě na dvě části - 1. délka nejdelšího vlaku s postrkem nebo řídícím vozem + 2.požadovaná brzdná dráha + případná rezerva. Vlak vjíždí do prvního nic se neděje. Ve druhém je proudové čidlo. Teprve až vjede do toho druhého - modul zaznamená odběr proudu, přepne napájení v jedné kolejnici v obou úsecích přes antiparalerně zapojené diody. Začnou brzdit všechny lokomotivy soupravy současně. ...
michal_n_cz píše:... V praxi je to velmi obtížně řešitelné, jelikož u většiny layoutů vyjdou tyto dlouhé úseky tak, že se navzájem různě překrývají. Asymetrické napájení a jednotlivé kolejové obvody s proudovými detektory je nutné různě přepínat v závislosti na konkrétní vlakové cestě. Pro většinu layoutů to vyjde velice komplikované.
look23 píše:michal_n_cz píše:Asi opakuju to výše popsané, ale jde mi o řešení bez různých modulů BM3, ale pouze jen za použití např. Arduina a pár součástek.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků