Asi to tak bude. Třístavové ABC má asi jen BM2. Těch modulech BM2 a BM3 nejsou jen jednoduše přepínané diody - je v tom procesor. Víc jsem to dopodrobna nezkoumal, ale určitě by to jít udělat jednodušeji, tak jak naznačuje Fulda. V každém případě jsem testoval jak to funguje a při to zpomalení 3+4 diody to nefuggovalo 100% spolehlivě. Často to pak po vjetí toho zastavovacího úseku 2+4 u nereagovalo spolehlivě - musel jsem dát 2+5. Můj závěr byl raději to "pomalu" nepoužívat i kvůli tomu, že to podporuje jen Lenz. Přitom když to vjelo přímo do 2+4 to bylo OK a do určitý výchozích rychlostí. Problém přesnosti zastavení je u ABC právě v době za kterou dekodér zaregistruje asymetrii a teprve pak začne přesně počítat ty pulzy do motoru. Při velké rychlosti prostě za tu dobu ujede věší dráhu - a to je ta nepřesnost.look23 píše:Koukám, že Lenz má BM3 udělaný jen na stůj/volno, ale už ne stůj/volno/pomalu.
Ještě takový poznatek pozor na starší dekodéry Silver a Gold - mají drobný nedostatek ve FW - když mašina stojí už zastavená v zastavovacím úseku a přeruší se napájení ze zesilovače - t.j. centrála jede dál a mašina podle ní taky jede, po zapnutí zesilovače se taková mašina začne rozjíždět - myslí si, že do úseku právě vjela - teprve zjistí, že je asymetrii, ale má nastvenou konstantní brzdou dráhu, bude se plazit ještě právě tu dráhu. Novější FW to má už ošetřené a pamatuje si že stála v takovém úseku a zůstane stát. Je to taková nepříjemná situace, kdy např. ve skryťáku stojí 5-6 mašin takto zastavených mašin s takovým dekodérem, např. při zkratu někde na stejném bosteru to spadne, zkrat se odstraní, boster se nahodí a mašiny se začnou plazit směr zhlaví skryťáku...
Chápeš to správně, relativně snadno je to zvládnutelné pro koleje pojížděné jen jedním směrem, skryťáky a dvojkolejky kde jezdíš jen po správné. Komplikovanější je oboustranný autoblok a zhlaví stanic ve kterých můžeš, respektive chceš mít možnost více aktivních a zároveň směrově opačných vlakových cest a zároveň chceš už brzdit. Těch kolejových obvodů tam pak vyjde výrazně více protože vyjdou např. do zhlaví jejich výstupy příslušně přes např. diodové matice slučovat právě pro každou jednotlivou cestu, tak aby pro tu danou kombinaci byla ta hranice "našlápnutí" do toho obvodu v tom správném místo a současně to nevlivňovalo ty další, které mají část toho detekovaného úseku společný. Špatně se to píše obecně, ale na konkrétním zhlaví dokážu určit kde všude a kam až, se to musí posekat a co s čím může být v kolizi.look23 píše:Připomíná mi to ošetření pro liniový vlakový zabezpečovač. Ten také přepíná signál podle cesty v kolejišti.
P.S. kdyby někdo chtěl ta tu mám k dispozici 2xBM2 1x BM3 dám za 1/2.