sbernice

otvaram nove vlakno na tema sbernice.
Zacalo to na http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2012010002 , kde se snazim prezentovat spojeni nekolika central na obrovskych layoutech a to v nekolika resenich. Vsechny napady mam odzkousene a jsou v realu pouzitelne. To, co prezentuje FREMO mi pripada prepatnactene, preslechtene a tak nejak "nemecky" dovedene do absurdni dokonalosti. I kdyz treba snimace obsazeni nasunovane primo na kable, to nema chybu.
---
Zacal jsem diskutovat s Martinem Černym o tom, jaka sbernice je budoucnosti modulovky.
---
LENZ a RS485 maji v zasade dve velke nevyhody, limitace terminaci a pocet pripojnych bodu. Jeste bych pridal, ze to neni typicka sbernice peer to peer, kterou na modulovku potrebujeme. Za nejvetsi nevyhodu Loconetu povazuji ten nestastny kmitocet 16666Baudu, ktery je sice kompromis mezi rychlosti a spolehlivosti, ale je uplne naprd pro praci s PC.
pripominky Martina
Nechápu moc poznámku, že uvedené systémy jsou o řády horší. Nejsou! Osobně mi nepříjde LocoNet a jeho pojetí "ala distribuovaná" sběrnice jako super přínosné. Stejně neexistuje reálná možnost z hlediska odezvy (rychlosti reakce) provozovat v tak obrovském rozsahu příslušenství současně s ovládáním lokomotiv. A přenosy dat mezi zařízeními jsem taky v reálu neviděl. Stejně tak SKUTEČNĚ distribuovaná sběrnice by měla umožnit více DCC centrál na jedné sběrnici. A myslím, že současný stav mi dává dost za pravdu. Jinak by se ani nemusel vyvíjet tenhle systém přepínání. Kdyby to bylo vše Digitraxem tak super promyšlené na velké layouty, tak to není tam, kde to dnes je. Ono to stejně nakonec dopadne tak, že si lidi uvědomí o čem celé DCC je. Jedna centrála a N-zařízením které ovládají loko a tomu odpovídající počet boosterů. Příslušenství se má ovládat extra. Tak to původně soudruzi navrhnuli a celý princip funkce a činnosti tomu odpovídá. To jen teď se ten systém snažíme ohýbat.
No ono zalezi na tom, z jakeho pohledu se na to divas. Pokud beres pevnou sit, kde se nemeni body pripojeni v ramci minut o desitky procent, tak jsou RS485 nebo jine sbernice lepsi. Ale v momente, kdy to tak neni, tak je RS485 je uplne mimo a pada. Pamatuji se na zacatky Zababova, ktery jsme prozili s Lenz a nebylo to nic prijemne. Loconet je v tomto dost blbuvzdorny a pokud se nepouziji komponenty s prilis vysokym ohmickym odporem, tak vydrzi opravdu hodne.
Dalsi vec, na kterou se musi prihlizet je elektronicke ruseni, kdy kmitocty mimo zvukoveho pasma, jsou riskantni pro mozne zamereni a penalizaci od prislusnych organizaci. Proto prechazet na vyssi kmitocty asi nebude mozne.
Zacalo to na http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2012010002 , kde se snazim prezentovat spojeni nekolika central na obrovskych layoutech a to v nekolika resenich. Vsechny napady mam odzkousene a jsou v realu pouzitelne. To, co prezentuje FREMO mi pripada prepatnactene, preslechtene a tak nejak "nemecky" dovedene do absurdni dokonalosti. I kdyz treba snimace obsazeni nasunovane primo na kable, to nema chybu.

---
Zacal jsem diskutovat s Martinem Černym o tom, jaka sbernice je budoucnosti modulovky.
---
LENZ a RS485 maji v zasade dve velke nevyhody, limitace terminaci a pocet pripojnych bodu. Jeste bych pridal, ze to neni typicka sbernice peer to peer, kterou na modulovku potrebujeme. Za nejvetsi nevyhodu Loconetu povazuji ten nestastny kmitocet 16666Baudu, ktery je sice kompromis mezi rychlosti a spolehlivosti, ale je uplne naprd pro praci s PC.
pripominky Martina
Nechápu moc poznámku, že uvedené systémy jsou o řády horší. Nejsou! Osobně mi nepříjde LocoNet a jeho pojetí "ala distribuovaná" sběrnice jako super přínosné. Stejně neexistuje reálná možnost z hlediska odezvy (rychlosti reakce) provozovat v tak obrovském rozsahu příslušenství současně s ovládáním lokomotiv. A přenosy dat mezi zařízeními jsem taky v reálu neviděl. Stejně tak SKUTEČNĚ distribuovaná sběrnice by měla umožnit více DCC centrál na jedné sběrnici. A myslím, že současný stav mi dává dost za pravdu. Jinak by se ani nemusel vyvíjet tenhle systém přepínání. Kdyby to bylo vše Digitraxem tak super promyšlené na velké layouty, tak to není tam, kde to dnes je. Ono to stejně nakonec dopadne tak, že si lidi uvědomí o čem celé DCC je. Jedna centrála a N-zařízením které ovládají loko a tomu odpovídající počet boosterů. Příslušenství se má ovládat extra. Tak to původně soudruzi navrhnuli a celý princip funkce a činnosti tomu odpovídá. To jen teď se ten systém snažíme ohýbat.
No ono zalezi na tom, z jakeho pohledu se na to divas. Pokud beres pevnou sit, kde se nemeni body pripojeni v ramci minut o desitky procent, tak jsou RS485 nebo jine sbernice lepsi. Ale v momente, kdy to tak neni, tak je RS485 je uplne mimo a pada. Pamatuji se na zacatky Zababova, ktery jsme prozili s Lenz a nebylo to nic prijemne. Loconet je v tomto dost blbuvzdorny a pokud se nepouziji komponenty s prilis vysokym ohmickym odporem, tak vydrzi opravdu hodne.
Dalsi vec, na kterou se musi prihlizet je elektronicke ruseni, kdy kmitocty mimo zvukoveho pasma, jsou riskantni pro mozne zamereni a penalizaci od prislusnych organizaci. Proto prechazet na vyssi kmitocty asi nebude mozne.