Mcx píše:S tím bych nesouhlasil. Nejsložitější je vybrat dvě lokomotivy pro "násobnou trakci" a správně je rychlostně sladit. Pak nacpat dvě adresy od Ota a zbytek je brnkačka.
Myslim, ze slozite to neni, ale pracne ano. Nicmene JMRI to docela usnadni, k sladeni se pouzivaji CV67 az 94.V JMRI Throttle se nastavi prislusny rychlostni stupen (kteremu vzdy odpovida jedno CV pri 28RS) a pomoci POM upravim hodnotu tak az obe loko jezdi stejne.Tento postup Je treba zopakovat 28x.
Mcx píše:K např. světlům (u vozidel MTB) - ve chvíli kdy mám připravenou první a mám stisknuto L1 zapnu světla F0, když najedu druhou tak u L2 zapnu konce - F1. Při spojených loko, mi jdou funkce na obě loko, takže když s takto spojenými loko změním směr jízdy stačí mi stisknout F0 a F1 a mám světla otočeny na opačný směr - tj. svítí mi opět jen ty na konci lokomotiv ne mezi nimi.
Vtip je v tom, ze u ovladacu Digitrax se zadne tlacitka pro funkce F0 a F1 pri zmene smeru nemackaji, vse probehne automaticky, to je celkem zasadni rozdil.
Ano oba ovladace maji 2 "potenciometry" (Digitrax enkoder) a umi ovladat 2 adresy (Digitrax az do vyse poctu slotu), ale to je asi tak vse co maji spolecne a to nemluvim o tom co se bude dit na DCC sbernici.
Mcx píše:Ještě poznámky k výběru loko - musí být stejná (stejný pohon, i tak se nenajdou dvě absolutně stejné), nesmí mít moc velký tah (nevhodné jsou loko s bandážemi náprav - je potřeba, aby tam byla možnost prokluzu dvojkolí).
Tady bych si dovolil oponovat, nevim proc by musely byt ty 2 loko stejne (mit stejne pohony).Pomoci vyse uvedeneho postupu se daji sladit jakekoliv lokomotivy, nekdy je jeste treba si pohrat se CV pro PID.
Kdyby to nebylo mozne, tak by byla cela kalibrace u TC zbytecna ikdyz pouziva uplne jiny postup nez ten vyse popsany.
Pokud je tam prokluz, tak je zjevne, ze ty lokomotivy nejsou sladeny tak jak maji byt.Testoval jsem postrk zamerne u 2 loko (s bandazemi) naprosto rozdilnych
(motorem, prevodovkou, jiny vyrobce dekoderu) s 2 osymi plosinovymi vozy na ruznych esickach a minimalnich polomerech a vse dopadlo dobre.