Stránka 1 z 1

NanoX / 6A

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2011 6:14 pm
od fulda
Ahoj vespolek,

Ve středu jsem řešil s Houmrem jak upravit NanoX aby byla schopná dát 6A.
Třeba časem udělá nějaké fotky a zařadí článek.

Vstupní podmínkou je že se použije notebookovej adaptér a nelze použít transformátor.
Třeba tenhle: odkaz.
Nebo některej z těchto: odkaz.

Jindra

Re: NanoX / 6A

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2011 7:30 pm
od radeksindy
Nechci vám kazit radost z objevování, ale zvyšovat maximální proud centrály nebo zesilovače není správná cesta. V Zababově máme bohužel dost zkušeností s 5A zesilovači Lenz. 5A je svářečka a když vám to proteče nesprávným místem, tak to napáchá hodně škod (u mé 555.0 Liliput se musela vyměnit značná část elektroinstalace). Všechny už je máme dnes omezené na 3 A, případný nedostatek výkonu se musí řešit přidáním dalšího zesilovače. Konejte jak chcete, ale varuju Vás 8)

Re: NanoX / 6A

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2011 7:36 pm
od fulda
A-ha, na tom názoru něco bude, díky za poznatek z praxe. Je pravda, že vodivost kolejiva je značně limitující a odolnost plastů taky.

Re: NanoX / 6A

PříspěvekNapsal: ned 31 črc, 2011 9:17 pm
od michal_n_cz
fulda píše:A-ha, na tom názoru něco bude, díky za poznatek z praxe. Je pravda, že vodivost kolejiva je značně limitující a odolnost plastů taky.


Větší proudy mají opodstatnění pro provozování modelů větších velikostí 0,1,II , zahradní železnice atd. Pro Z-H0 bohatě stačí 2-3 A, rozsáhlejší kolejiště rozdělit na více celků a pro každý separátní booster, jak píše Radek. U některých typů kolejišť je to pak i výhoda, když je nějaký problém - zkrat atd. v jedné části - další může bez problému fungovat - typicky na modulovce.

Michal N.

Re: NanoX / 6A

PříspěvekNapsal: pát 19 srp, 2011 8:06 am
od Houmr
První zkušenosti s testováním upravené centrály na 6A, je bezproblémové. Vypínání v případě zkratu nedělá žádné problémy, centrála reaguje okamžitě. I při tvrdém zkratování lokomotivou přímo na vyhybce s opačnou polaritou nečiní žádný problém, nejsou vidět žádné jiskry atd. Žádné stopy na kolejích ani kolečkách. Žádné zahřívání kolejí, vodičů. Podle mne pokud má někdo něco blbě zapojené, tak to vyhoří jak při 3A tak při 6A úplně stejně.

Re: NanoX / 6A

PříspěvekNapsal: pát 19 srp, 2011 8:51 am
od male zvire
Musím souhlasit s Radkem. Zvýšení max. proudu siec nemusí znamenat okamžité poškození elektroniky vozidel/kolejiště, ale určitě to nebude dělat dobře tišťákům v lokomotivách a pokud se sem-tam nějaký ten zkrat povede, tak se za čas můžou (ale taky nemusí) začít objevovat příznaky budoucích problémů.
Pokud to Houmrovi funguje, tak už bych to neměnil, ale já osobně bych ale šel cestou NanoX-CDE a boosteru. Má to totiž jednu velkou výhodu - pokud by v budoucnu bylo potřeba další zvýšení příkonu tak se prostě přidá další booster, potom další,...
Kdežto centrála donekonečna "nafukovat" nepůjde.

Re: NanoX / 6A

PříspěvekNapsal: sob 20 srp, 2011 5:09 am
od Houmr
Jasně to chápeme všichni na boostru se už pracuje. :D