Vratná smyčka-zapojení

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Vratná smyčka-zapojení

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 25 čer, 2011 6:50 am

Zdravím kolegové,tak jsem se rozhodl pro rozšíření svého kolejišťátka o dvě vratné smyčky a rozšíření skrytého nádraží.Vzhledem k prostoru jsem to vyřešil jak je patrné z přiloženého obrázku s tím,že se dvě smyčky v podstatě v jednom místě prolínají.Teď k mým dotazům:
1/jsou koleje přerušené na správných místech?
2/bude stačit na obě smyčky jeden modul?
Pro šťouraly :D,těch 10mm kolejí si nevšímejte,takhle to nakreslil Wintrack v automatickém spojení kolejí,ve skutečnosti to bude jinak,jde jen o elektrické zapojení.

Podle mě by to tak mělo být,ale babička mi vždycky říkal:Mirku,když nevíš,tak se zeptej :!: :mrgreen:
Předem děkuji za fundované odpovědi.Míra
Přílohy
skryté nádraží.jpg
skryté nádraží.jpg (99.03 KiB) Zobrazeno 7517 krát
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Vratná smyčka-zapojení

Příspěvekod Ferda » sob 25 čer, 2011 7:09 am

1) ano
2) ano
3) mám obavu, že ti nevýjde stoupání
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Vratná smyčka-zapojení

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 25 čer, 2011 7:46 am

Zdravím Ferdo,Tvůj předpoklad je naprosto oprávněný pokud uvažuješ v nějakých normách stupání 3%,ovšem u nás v Sudetech se s tím moc nemažeme :mrgreen: Ten kratší sjezd má 4,3% k obloukové veksli a pak to ještě přes další dvě klesá na 75 mm.Druhý sjezd má 3,3%,takže nic s čím by si mé stroje neporadily :lol: :lol:.Větší sranda bude,až to budu roubovat do stávajícího panelu :D ještě že mám dobré styky ve zdravotnictví,protože asi bude zvýšená spotřeba Ibalginu až s tím budu v leže a s vykrouceným krkem zápasit :mrgreen:
Občas se kouknu k vám a musím konstatovat,že to rvete na bomby :D jakoby jste chtěli předhonit čas.S napětím očekávám kdy se vám povede zlomit náčelníka :mrgreen: :mrgreen: Míra

Ještě jsem to malinko upravil a překvapivě mi zbyla jedna veksle,tak jsem ji využil na jednu kusou kolej pro případný budoucí motor V 135 až ho někdo začne vyrábět. :lol:
Přílohy
skryté nádraží 1.jpg
skryté nádraží 1.jpg (244.06 KiB) Zobrazeno 7509 krát
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Vratná smyčka - zapojení

Příspěvekod mizl » pon 25 črc, 2011 11:15 pm

Dobrý den
koukám že se tu řeší vratná smyčka. Já mám problém smím návrhem na jednom mým modulu. Jedná se o výjezd s nádraží do dvou směrů a spojnicí. Je to vlastně takový trojúhelník. Při kreslení dokumentace a rozkreslení průběhu "J" a "K" v koleji jsem zjistil, že jsem vytvořil vratnou smyčku. Je mi jasné, že budu muset použít modul pro vratnou smyčku. V čem mám, ale nejasnosti je, jak vměstnat modul do zapojení. Kdyby to byla obyčejná vratná smyčka tak to bych dohromady dal, ale tady sem se nějak zasekl. Asi potřebuju nakopnout do z-----e. Mohl by mi někdo nakreslit schéma ?? Chtěl bych hlídat všechny izolované úseky tak jak je to nakreslené. předem díky
Přílohy
Kostelec 2.png
Kostelec 2.png (45.41 KiB) Zobrazeno 7393 krát
Naposledy upravil mizl dne ned 01 bře, 2015 8:54 pm, celkově upraveno 2
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vratná smyčka-zapojení

Příspěvekod Ferda » úte 26 črc, 2011 12:02 am

1) Není to trojúhelník, ale triangl! (pro případ, že by někdo opravdu použil zázračné okénko "hledej...")
2) Pro modul vratné smyčky je asi nejvhodnější umístění v úseku č.7 (ty další dva tzn. č.2 a č.6 nejsou pro smyčku podstatné a jejich využití je snad jen pro zpětnou vazbu)
3) Největší problém bude v tom, že do úseku 7 se ti určitě nevejde nejdelší vlak. Řešení jsou v podstatě 2
- neprovozovat osvětlené vozy a důsledně galvanicky oddělit nápravy u všech vozů / pak lze za vlak považovat jen lokomotivu a ta by se tam určitě vešla a i tak budeš muset udělat ještě krátké oddělovací úseky z každé strany
- použít modul vratné smyčky ZIMO / taky potřebuje další dva oddělovací úseky z každé strany a navíc sáhnout hodně hluboko do kapsy :evil:

Existuje ještě jedno řešení: Jako smyčkový úsek použít (úsek6 + úsek7 + výhybku u stěny + kus koleje za ní), nebo (úsek2 + úsek7 + úsek4 + možná další kus koleje za ním). Pak se ti už snad nejdelší vlak vejde a je po problému. Bohužel v tomto případě nebude možné hlídat úseky tak, jak jsi je nakreslil. Vlastně by to možné bylo, ale jen pomocí optosensorů, jazýčkových kontaktů atp., né pomocí modulu obsazení.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Vratná smyčka-zapojení

Příspěvekod fulda » úte 26 črc, 2011 6:53 am

Předpokládám, že na každou stranu bude ještě pokračovat další modul.
Nějaké obrázku jak se zapojuje vratka v trianglech jsem dával tady: viewtopic.php?f=6&t=3946&p=67643#p67599
Možná bych uvažoval o tom, dát modul na úseky 2,4,7
Pochopitelně s ohledem na nejdelší soupravu.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4877
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Vratná smyčka-zapojení

Příspěvekod mizl » úte 26 črc, 2011 10:12 am

Díky za odpovědi. Takže z toho mi tedy ( pokud sem to dobře pochopil ) vyplývá, že nemůžu použít moduly obsazení úseků, ale pomocí kontaktů či optozávor jen zpětné hlášení. Přepracovat v plánu rozvržení "J" a "K" na kolejnicích podle toho která trať bude používaná jako hlavní. Zkusím to nakreslit a dát to ke "schválení" vám zkušenějším :) .
Teď něco o provozu. Celkový plán je myšlen takto http://mizl.rajce.idnes.cz/www.modely.bis/#Kolejiste.jpg. Mělo by se jednat pouze o lokální horskou trať. Na trati by se měli provozovat jen osobní a spěšné spoje. Nákladní doprava jen jednou za čas. Výhybkou u zdi je myšlena do budoucna, aby se dal rozšířit modul za zeď pro servisní či odkládací nádraží. Nákladní souprava by do něj přijela a vyjela by jiná do koncové stanice.

Ještě tedy jedna otázka, nebo spíš ujištění. Předpokládám, že dekodéry se zapojují v pořadí : vratná smyčka - obsazení - koleje. Protože kdyby bylo zapojení obsazení - vratná smyčka - koleje, tak by obsazení mohlo zareagovat, že je úsek obsazen. Přeci jen dekodér vratné smyčky má nějakou tu spotřebu. Je to tak jak si myslím.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vratná smyčka-zapojení

Příspěvekod fulda » úte 26 črc, 2011 10:38 am

mizl píše:Díky za odpovědi. Takže z toho mi tedy ( pokud sem to dobře pochopil ) vyplývá, že nemůžu použít moduly obsazení úseků, ale pomocí kontaktů či optozávor jen zpětné hlášení.


To jsi pochopil špatně.
Modul obsazení úseku můžeš použít, jen se musíš podívat jakej a jak ho použiješ.
Namaluj do obrázku kde a kolik chceš provozovat úseků, jaké máš moduly, a já ti pak poradím co s tím.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4877
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Vratná smyčka-zapojení

Příspěvekod mizl » úte 26 črc, 2011 11:04 am

ok . na návrhu schématu se již pracuje. Co se týče systému používám LENZe. Konkrétně by se jednalo o LB101 pro hlídání úseků, LR101 pro zpětnou vazbu a pravděpodobně LK200
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vratná smyčka-zapojení

Příspěvekod mizl » úte 26 črc, 2011 1:43 pm

Tak jsem spáchal nějaké to schéma která přikládám. S tím dekodérem vratné smyčky bych možná použil i jiný. LK200 je dost drahý.
Přílohy
Kostelec 2_Elektro.png
Kostelec 2_Elektro.png (99.49 KiB) Zobrazeno 7302 krát
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vratná smyčka-zapojení

Příspěvekod fulda » stř 27 črc, 2011 3:00 pm

Neumím takové hezké obrázky jako ty, tak jen náznakem
Obrázek
ty co jsou žluté a zelené jsou nejprve do LK200 a pak do LB101 (LB100)

Roztíl je jenom v tom, že jsem vratnou část trochu prodloužil, snad se do ní vejde souprava
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4877
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Vratná smyčka-zapojení

Příspěvekod mizl » stř 27 črc, 2011 4:38 pm

fulda píše:Neumím takové hezké obrázky jako ty, tak jen náznakem

ty co jsou žluté a zelené jsou nejprve do LK200 a pak do LB101 (LB100)

Roztíl je jenom v tom, že jsem vratnou část trochu prodloužil, snad se do ní vejde souprava



Já sem asi tupec a nebo to nevidím. Nějak mi to nechce jít do palice. Měj se mnou prosím trpělivost. Můžu tedy vycházet z toho co jsem nakreslil já ? je to jinak dobře nakreslené ? Mohl by jsi to rozkreslit trochu víc ?! Předpokládám, že LB101 co hlídá úseky "7" a "4" musím taky hodit za dekodér ?
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vratná smyčka-zapojení

Příspěvekod Jojo » stř 27 črc, 2011 5:18 pm

Kde ,ako myslíš vratnu smyčku? Nejak mi to ? :cry: Jeto triangel ,ale tiež mi to nejako nejde do hlavy?
Omluvam sa za kvalitu ,ale cestujem. :D
Přílohy
Kostelec 2_Elektro.png
Kostelec 2_Elektro.png (103 KiB) Zobrazeno 7236 krát
H0 ,bez epochy,Traincontroler 7 Silver originál,len digitál.
Uživatelský avatar
Jojo
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte 03 čer, 2008 7:58 am
Bydliště: Trenčín,Slovensko

Re: Vratná smyčka-zapojení

Příspěvekod mizl » stř 27 črc, 2011 5:23 pm

Jojo píše:Kde ,ako myslíš vratnu smyčku? Nejak mi to ? :cry: Jeto triangel ,ale tiež mi to nejako nejde do hlavy?
Omluvam sa za kvalitu ,ale cestujem. :D


Myslíš to schéma nebo ten triangel?
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vratná smyčka-zapojení

Příspěvekod Jojo » stř 27 črc, 2011 5:24 pm

Alebo skus Lokopina. :!: Zlatý to chlap. :P
H0 ,bez epochy,Traincontroler 7 Silver originál,len digitál.
Uživatelský avatar
Jojo
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte 03 čer, 2008 7:58 am
Bydliště: Trenčín,Slovensko

Další

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Myšpulín a 10 návštevníků